fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Κοιμώμενοι γίγαντες:Το πως και το γιατί

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Τους βλέπετε κάθε μέρα,ειδικά τώρα το καλοκαίρι.

Μερικοί σας συναρπάζουν,άλλοι περνάνε παγερά αδιάφοροι.

Και παραδόξως,αρέσουν και στα 2 φύλα,άσχετα που μερικοί δεν το δέχονται.

Για ποιο πράγμα μιλάς γέροντα και χρησιμοποιείς γρίφους;;;

smokeΣτο κόσμο του Fitness,μία είναι η μυϊκή ομάδα που παρόλη της την δύναμη,είναι ταυτόχρονα και από τις πιο βαριεστημένες σε όλο το σώμα και αυτή είναι οι γλουτοί μας.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε γιατί είναι τόσο χρήσιμοι και γιατί δεν αποδίδουν όπως πρέπει ενώ στο επόμενο,θα δώσουμε λύσεις. Είτε είστε άντρας,είτε γυναίκα μπορείτε να μάθετε κάτι όχι τόσο για την επίδοσή σας στην προπόνηση αλλά και στην βελτίωση της σωματικής σας κατάστασης.

Οι γλουτοί είναι η πιο δυνατή και πιο μεγάλη μυϊκή ομάδα του σώματός μας αλλά είναι η πρώτη ομάδα που “ξεχνάνε” πως να την ενεργοποιήσουμε.

Όταν είμαστε μικροί όλα λειτουργούν τέλεια στο σώμα μας αλλά τότε κάτι θα συμβεί.

Μπορεί να είναι κάποιος τραυματισμός άθελά μας.

Μπορεί κάποιος να σας χτύπησε.

Ή μπορεί η μαμά σας να φοβόταν όταν παίζατε στην αλάνα και να αποφάσισε ότι να κάθεστε και να παίζετε βιντεοπαιχνίδια ήταν πιο ασφαλές.

Ανεξαρτήτου λόγου πάντως,κάτι συνέβει και οι γλουτοί μας άρχισαν να ατροφούν και να μην λειτουργούν καλά.

Στις περιπτώσεις τραυματισμών,το μυαλό εμποδίζει την σωστή λειτουργία των γλουτών προκειμένου να μην μπορούμε να περπατάμε καλά και απλά να καθίσουμε κάτω(εξελικτικά αυτό είναι πανέξυπνο,στον σύγχρονο κόσμο μόνο ενοχλητικό είναι) ώστε να αναρρώσει το χτυπημένο μέλος.

Όταν καθόμαστε για πολλές ώρες(ακόμα και τώρα που διαβάζετε αυτό,κάθεστε!) ξεκινάει ένα domino αντιδράσεων όπου κάποιοι μύες βραχύνονται και κατ’επέκταση αποφασίζουν και οι γλουτοί να σταματήσουν να λειτουργούν σωστά.

Τί γίνεται όμως στις παραπάνω περιπτώσεις,όπου οι γλουτοί δεν λειτουργούν σωστά ή είναι αδύναμοι;

Η εικόνα μπήκε απλά και μόνο επειδή έχει να κάνει με γλουτούς

Η εικόνα μπήκε απλά και μόνο επειδή έχει να κάνει με γλουτούς

Ο Bret Contreras στο βιβλίο του Strong Curves κάνει την εξής παρομοίωση

Φανταστείτε ότι έχετε μια μεταφορική εταιρεία όπου ο μεγαλύτερος,δυνατότερος και ταχύτερος μεταφορέας σας αποφασίζει να δουλέψει χαλαρά και να αφήσει τους υπόλοιπους να κάνουν την δουλειά για αυτόν. Οι άλλοι εργαζόμενοι θα ταλαιπωρηθούν γρηγορότερα και θα αρχίσουν να υποφέρουν από πόνους και τραυματισμούς. Δεν θα κάνουν ούτε αρκετή δουλειά κατά την διάρκεια της ημέρας πιθανόν. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στους γειτονικούς μύες όταν έχουμε αδύναμους γλουτούς.

Καταλαβαίνουμε οπότε ότι οι γλουτοί,ειδικά ο μείζων γλουτιαίος,είναι μύες που “κοιμούνται” εύκολα ενώ ταυτόχρονα είναι τόσο δυνατοί που χρειάζονται αρκετοί άλλοι μύες για να κάνουν την δουλειά για την οποία είναι φτιαγμένοι. Πράγματι,είναι κοιμώμενοι γίγαντες!

Ποιά είναι μερικά από τα προβλήματα που μπορούν να προκαλέσουν οι αδύναμοι γλουτοί;

  • Κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου
  • Χονδροπάθεια επιγονατίδας
  • Συνεχόμενες ενοχλήσεις  στην μέση
  • Σύνδρομο λαγοκνημιαίας ταινίας
  • Αδυναμία κορμού
  • Κακές επιδόσεις κατά την συνουσία(και στα 2 φύλα!!!)

Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν αστειεύομαι σε κανένα από τα προβλήματα παραπάνω και όλα είναι πιθανό να συμβούν αν δεν δώσετε στους γλουτούς σας την δέουσα σημασία.

Πώς μπορούμε να δώσουμε την δέουσα σημασία;

Μα φυσικά με ασκήσεις που να γυμνάζουν τους γλουτούς. Εμπρός λοιπόν,κάντε μια έρευνα για “ασκήσεις για γλουτούς”

Ένα γρήγορο ψάξιμο στο internet βγάζει πολλά αποτελέσματα. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα αν πατήσετε εδώ.

Κοιτάζοντας τα 3 πρώτα άρθρα για τους γλουτούς,μπορούμε να καταλάβουμε τα εξής για τους συγγραφείς τους.

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ!

facepalm

Όταν ένα άρθρο προτείνει καθίσματα,προβολές ή διάφορες ασκησούλες χωρις να είναι εύκολο να προστεθεί περαιτέρω αντίσταση,να είστε σίγουροι ότι δεν θα μάθετε τίποτα για τους γλουτούς και θα χαραμίσετε τον χρόνο σας.

Πλέον είναι αποδεκτό ότι καθίσματα,προβολές,άρσεις θανάτου και άλλες παρόμοιες ασκήσεις δεν επιτρέπουν την ενεργοποίηση που περιμέναμε στους γλουτούς και έτσι δεν αποτελούν καλή επένδυση χρόνου.

Οι ασκησούλες που δεν μπορούμε να προσθέσουμε εύκολα επιπλέον βάρος είναι χαζές και μπορούν να βοηθήσουν μόνο κάποιον εξαιρετικά προχωρημένο και αυτό με το ζόρρυ.

Οπότε τι κάνουμε; Βρίσκουμε και δοκιμάζουμε ασκήσεις που σέβονται τις κύριες κινήσεις του γλουτού,μας επιτρέπουν να σηκώνουμε μεγάλο φορτίο και μπορούμε να περπατάμε σαν συγκαμμένοι όταν τις πρωτοκάνουμε.

Αλλά αυτές οι ασκήσεις είναι κομμάτι για την επόμενη βδομάδα!

Μέχρι τότε προβληματιστείτε και αναθεωρήστε ότι νομίζατε για την προπόνηση γλουτών😉

2 responses to “Κοιμώμενοι γίγαντες:Το πως και το γιατί

  1. Elena July 12, 2013 at 12:04 pm

    Ανυπομονώ να δω τι θα προτείνεις την επόμενη εβδομάδα…

    • fotakou July 12, 2013 at 1:39 pm

      Να σαι σίγουρη ότι θα έχει μια ισχυρή δόση αλήθειας αλλά αποτελέσματα θα δεις μόνο αν καταβάλεις προσπάθεια,όχι αν αφιερώσεις 10 λεπτά για να διαβάσεις το άρθρο

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: