fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

3 εύκολοι τρόποι για να εντοπίσετε τους τσαρλατάνους

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

“Οχι οχι,μην ακούς τις χαζομάρες στο net. Μία μυϊκή ομάδα την ημέρα είναι το καλύτερο”

Ήταν Κυριακή μεσημέρι και είχα μόλις τελειώσει το τελευταίο μου σετ με καθίσματα οπότε έστησα αυτί(οι φίλοι μου με λένε μέγα κουτσομπόλη) και αποφάσισα να κάνω διάλειμμα ενώ άκουγα ένα άτομο με μεγάλα χέρια και τίποτα παραπάνω να δίνει συμβουλές σε ένα παιδί με τίποτα παραπάνω. Η συζήτηση είχε αρκετό πράμα για προπόνηση,διατροφή,τάσεις μισανθρωπισμου οταν σου λένε να φας κάτι που δεν είναι στη διατροφή και αν άκουσα καλά και μια λεξούλα που τελείωνε σε bol.

Σε μια προσπάθεια να σας προστατεύσω από τυχόν φιδέμπορες,γράφω σήμερα 3 εύκολους τρόπους για να τους εντοπίζετε ταχύτατα.

Τώρα ειδικά που έρχετε το καλοκαίρι και ο χρόνος είναι περιορισμένος,καλό θα ήταν να μην τον χάνετε με άσκοπες συμβουλές τυχάρπαστων ατόμων.

Πώς λοιπόν μπορείτε να εντοπίσετε τους τσαρλατάνους;

torso

1)Επιμένουν στο δικό τους σύστημα μόνο χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν εσάς

Αυτό είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο χώρο του Fitness σήμερα. Άτομα που προσπαθούν να δώσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ή μία συγκεκριμένη δίαιτα σε όλους. Αν έχετε κάποιον να επιμένει στο δικό του σύστημα χωρίς να ρωτήσει για την καθημερινότητά σας ή τυχόν αμφιβολίες που έχετε,παρακαλώ σταματήστε να του μιλάτε και συνεχίστε αλλού την αναζήτησή σας.

Ναι είναι σημαντικό κάποιος να είναι αρκετά σίγουρος για αυτό που προσπαθεί να σας πλασάρει,αλλά ο πραγματικός επαγγελματισμός φαίνεται όταν μπορεί να εφαρμόσει τις γνώσεις και την εμπειρία του σε όλες τις περιπτώσεις,όσο κουλές και αν φαίνονται.

Το πρόγραμμα θέλει να προπονείστε 4 φορές την εβδομάδα,αλλά τί γίνεται όταν μπορείτε μόνο 2 για έναν μήνα;

Χρειάζεστε squat rack αλλά το γυμναστήριό σας δεν έχει,πώς το αντιμετωπίζετε;

Πρέπει να τρώτε 800 θερμίδες στο πρωΐνό,αλλά δεν προλαβαίνετε,είναι τόσο κακό να τις φάτε αργότερα;

Η δίαιτα έχει ένα ολόκληρο cheat day,αλλά εσείς τρώτε πολύ περισσότερο από ότι πρέπει,πώς προσαρμόζεται το πρόγραμμα στην ψυχολογική σας αυτή αδυναμία;

Όπως είχε πει και ο Alwyn Cosgrove,προπονητικά προγράμματα υπάρχουν πολλά,αλλά προπονητικές αρχές πολύ λίγες.

2)Λένε “έρευνες έχουν δείξει…” και δεν τις αναφέρουν ποτέ

Άλλη μεγάλη μόδα στον χώρο του Fitness και γενικά της υγείας είναι η καραμέλα “έρευνες έχουν δείξει…” που χρησιμοποιούνται σε αρκετά περιοδικά ανεξαρτήτου περιεχομένου αλλά και από άτομα prestige όταν τους γίνεται κάποια ερώτηση.

Όταν όμως ο φτωχός αναγνώστης ή ακροατής ζητήσει τις έρευνες αυτές,τότε ο φιδέμπορας κάνει την πάπια και είτε δεν απαντά είτε αλλάζει θέμα.

Ο κόσμος ήταν,είναι και παραμένει παραπληροφορημένος για πάρα πολλά θέματα επειδή είτε κάποιοι δεν διάβασαν σωστά τις έρευνες,είτε επειδή ήθελαν να τραβήξουν την προσοχή. Ορίστε μια λίστα με τέτοιους μύθους,χωρίς κάποια συγκεκριμένη σειρά

  • Το πρωϊνό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας
  • Με την αερόβια χάνω λίπος
  • Το αλάτι πρέπει να είναι περιορισμένο
  • Τα μεγάλα κιλά με κάνουν κτήνος
  • Οι πολλές επαναλήψεις γραμμώνουν
  • Δεν πρέπει να τρώω βαριά μετά από κάποια ώρα της ημέρας
  • Τα αυγά/κόκκινο κρέας/κορεσμένα λιπαρά προκαλούν καρδιακά
  • Δεν μπορούμε να προπονούμαστε κάθε μέρα
  • Οι γυναίκες δεν κάνει να σηκώνουν μεγάλα βάρη
  • Τα καθίσματα και οι αρσεις θανάτου κάνουν κακό στα γόνατα και τη μέση
  • Πρέπει να τρώω κάθε 3 ώρες

5

~Special thanks στον Αντρέα για το παραπάνω meme!~

Αυτοί ήταν μόνο μερικοί μύθοι που σκέφτηκα σε 3 λεπτά,φανταστείτε να ήθελα να αφιερώσω παραπάνω χρόνο. Αν ακούσετε ή διαβάσετε κάτι τέτοιο κάπου,ενώ το ύφος είναι απόλυτο,μην δώσετε περαιτέρω σημασία

3)Βασίζονται πολύ στους τίτλους τους

Σαν άτομο που δεν έχω τελειώσει κάποιο ΤΕΦΑΑ ή κάποιο ΤΕΙ/ΑΕΙ Διαιτολογίας συχνά λαμβάνω “ρατσισμό” από άτομα που έχουν τελειώσει κάποιες από αυτές τις σχολές. Η λογική είναι ότι δεν έχω τους ανάλογους τίτλους ή τις σπουδές και δεν θα έπρεπε να μιλάω.

Αυτό εμένα μου φαίνεται περίεργο και όταν βλέπω τις προσεγγίσεις τους σε διάφορα προβλήματα,δεν μπορώ παρά να γελάσω.

Όταν μιλάνε για προγράμματα προπόνησης έχουν μείνει πίσω στη “ταχυδύναμη”(υπάρχει και αργοδύναμη;),σε προγράμματα body building για αθλητές και ασκούμενους με διάφορους πόνους,σε πυραμίδες μεσογειακής διατροφής για χάσιμο λίπους,σε leg extensions για πόνους στο γόνατο και κοιλιακούς/ραχιαίους όταν πονά η μέση,και στο “δεν έχεις αρκετή θέληση” όταν το πρόγραμμά τους αποτυγχάνει.

Σίγουρα είναι καλό να έχουμε πτυχία και συμμετοχές στα σεμινάρια. Δείχνει ότι έχουμε καταβάλει ένα minimum χρόνου για να αποκτήσουμε κάποια ευχέρεια στο επάγγελμά μας. Αλλά μετά από αυτό παιδιά,ζούμε στο 2013,οπότε αφήστε τις παλαιολιθικές μεθόδους(αν και η παλαιολιθική δίαιτα είναι καλήηηη)

Για προγράμματα προπόνησης μπορείτε πλέον να δοκιμάσετε τα εξής

  • Όλο το σώμα την ημέρα(και όχι,δεν είναι κυκλικό)
  • Πάνω/κάτω σώμα split
  • Πιέσεις/τραβήγματα/πόδια (που είναι και βασικές κινήσεις του ανθρώπινου σώματος)
  • Σπριντάκια αντί για το βαρετό jogging στον διάδρομο
  • Προπόνηση με ιμάντες,kettlebells,αμμόσακους,έλκυθρα και άλλα

Για θέματα διατροφής,έχετε αρκετές επιλογές όπως

Για τυχόν πόνους και διαγνώσεις καλό θα ήταν να ξέρετε ότι υπάρχουν και τα εξής

  • Λειτουργική ανατομία(όχι μόνο απομονωτική)
  • Trigger point therapy ή στα ελληνικά θεραπεία σημείων πυροδότησης πόνου
  • Όλα τα άρθρα στο “ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ/ΠΟΝΟΙ” εδώ

Οι επιλογές είναι περισσότερες από πριν,αλλά μερικοί νομίζουν ακόμα ότι one size fits all και είναι σίγουρα απαγοητευτικό για τους συναδέλφους αλλά και ένας λόγος που μένουμε πίσω σαν επάγγελμα.

Ενημερωθείτε όσο καλύτερα μπορείτε και βρείτε κάτι που να ταιριάζει σε εσάς!

Κάλεσμα…

Καλώ λοιπόν όλους εσάς που διαβάζετε το άρθρο να σκεφτείτε με αυτούς τους τρόπους διάφορες καταστάσεις αλλά και άτομα που σας έκαναν να νοιώσετε ότι σας κοροϊδευαν αλλά δεν είσασταν σίγουροι. Στη συνέχεια μοιραστείτε το μαζί μου είτε με e-mail,είτε με comment είτε στο Facebook και θα φροντίσω να απαντήσω και ποιος ξέρει,ίσως το κάνω και άρθρο για να μπορέσει και ο υπόλοιπος κόσμος να αποφύγει την κοροϊδία!

Μέχρι τότε,αντίο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: