fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Μια εισαγωγή στη “Τέλεια Μέρα”

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Τί είναι άραγε η Τέλεια Μέρα;

Η μέρα που θα δούμε κάτι τέτοιο στο δρόμο ίσως;

Η μέρα που θα δούμε κάτι τέτοιο στο δρόμο ίσως;

Είναι μια μέρα όπου όλα πάνε καλά; Δεν υπάρχει η παραμικρή ενόχληση σε αυτά που κάνουμε; Μηδέν άγχος και στεναχώρια; Όλα πάνε ρολόι; Γνωρίζουμε το άλλο μας μισό και περνάμε την υπόλοιπη ζωή μαζί του;

Όχι ακριβώς.

Σίγουρα η Τέλεια Μέρα μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για τον καθένα μας αλλά για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε,θα δώσω έναν ορισμό για να μπορέσω να μεταδώσω το μήνυμά μου και μετά συνεχίζουμε

Τέλεια Μέρα : Μια μέρα μέσα στην εβδομάδα,που αποφασίζουμε ότι θα αφιερωθεί αποκλειστικά και μόνο για να μας φέρει πιο κοντά στους στόχους μας,χωρίς να νοιώσουμε πιεσμένοι.

Τί κάνουμε σε μια τέτοια μέρα; Ανάλογα τον στόχο μας.

Θέλετε να χάσετε λίπος; Τότε η μέρα θα μπορούσε να αφιερωθεί σε μαγείρεμα φαγητών όπου θα ελέγχετε εσείς τα συστατικά που θα περιέχουν,σε μία προπόνηση για να κάψετε λίγες περισσότερες θερμίδες,στο να πάτε Super Market και να αγοράσετε τρόφιμα ώστε να μην έχετε έλλειψη και καταφύγετε στην Merenta(αχέμ,προσωπική σημείωση;).

Δεν σας νοιάζει να χάσετε λίπος(said no one ever) αλλά θέλετε να βελτιώσετε την κινητικότητά σας(said no one ever,the return); Αν έχετε έναν τέτοιο στόχο τότε θα μπορούσατε να περάσετε όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο μπορείτε καθιστοί,να κάνετε μια βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο,να κάνετε 2 προπονήσεις που η μία θα έχει κυρίως στατικές διατάσεις και η άλλη θα έχει δυναμικές και το βράδυ πριν κοιμηθείτε να κάνετε λίγο μασάζ.

Σημαντικό να θυμάστε είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνετε 1000 ενέργειες που θα σας φέρουνε πιο κοντά στον στόχο σας,αλλά να επιλέξετε 3-6 από αυτές,να τις κάνετε και την υπόλοιπη μέρα σας οι άλλες σας ενέργειες να μην έρχονται σε αντίθεση με αυτό που θέλετε να καταφέρετε.

Δηλαδή αν θέλετε να χάσετε λίπος μην κανονίσετε να πάτε σε all you can eat κινέζικο αλλά πείτε ναι σε έναν καφέ με φίλους.

Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε(μόνος κατά πάσα πιθανότητα)τον δρόμο για τα σπαγγάτα μην περάσετε πάνω από 2 ώρες συνεχόμενες καθιστός.

Εκτός και αν είστε ο Jean Claude Van Damme

Εκτός και αν είστε ο Jean Claude Van Damme

Θέλετε να βάλετε 5 κιλά στην ζυγαριά και είστε 20 χρονών; Αν έχετε τάσεις ορθορεξικού και δεν θέλετε να φάτε το cheeseburger,προσπαθήστε να φάτε τουλάχιστον κάτι. Καλή η περιοδική νηστεία αλλά συγκεντρωθείτε στον στόχο σας.

Όλα αυτά που ανέφερα παραπάνω είναι απαραίτητα; Όχι κάθε μέρα,αλλά στην Τέλεια Μέρα ναι,είναι απαραίτητα. Τις άλλες μέρες μπορείτε να έχετε αντικρουόμενες συμπεριφορές αλλά για αυτή την Μέρα,όχι.

Τί μπορεί να σας βοηθήσει στις Τέλειες Μέρες σας; Ορίστε μερικά πράγματα που έχω βρει ότι με βοηθάνε πολύ:

  • Να ειστε σχετικά άνετοι εκείνη την Μέρα. Συνήθως Σάββατο ή Κυριακή είναι καλές επιλογές,αλλά μην φοβηθείτε να πειραματιστείτε.
  • Γράφτε κάτω αυτά που θέλετε όπως και δήποτε να κάνετε για να έρθετε κοντά στο στόχο σας.
  • Κάπου ενδιάμεσα στην ημέρα,φροντίστε να έχετε κάποιο τρόπο χαλάρωσης. Είτε κάνα ζεστό μπάνιο είτε να ξαπλώσετε 20 λεπτά. Βοηθάνε να σκεφτείτε τι κάνατε μέχρι στιγμής και πως να συνεχίσετε.

Ας δούμε ένα παράδειγμα,μία Τέλεια Μέρα βγαλμένη από την καθημερινότητά μου! Αναφέρομαι στην Κυριακή που μας πέρασε,όπου αποφάσισα ότι θα είναι μια τέτοια Μέρα για μένα.

Στόχος μου; Να αλλάξω σιγά σιγά την σύσταση του σώματός μου ενώ προσθέτω “διασκέδαση” στη προπόνησή μου.

Με απλά λόγια,να διατηρήσω το βάρος μου ενώ γίνομαι δυνατότερος και μειώνω κάπως το λίπος. Κάποιοι λένε δεν γίνεται,άλλοι λένε γίνεται και εγώ έχω αποφασίσει να το δοκιμάσω. Στο κομμάτι της διασκέδασης,θέλω να κάνω το σώμα μου να εκτελεί ξανά μερικές από τις κινήσεις που έκανα όταν προπονιόμουν στην Capoeira.

Πριν πω για την Κυριακή,να πω ότι το Σάββατο ήμουν καλεσμένος σε ένα τραπέζι όπου υπήρχε υπέροχο φαγητό και γλυκά. Αρκετά γλυκά. Και ένα τσουρέκι από Max Perry(ναι θεωρείται γλυκό,αλλά σε ένα δικό του επίπεδο). Δεν έφαγα του σκασμού αλλά σίγουρα έφαγα παραπάνω από ότι συνηθίζω και άργησα να κοιμηθώ αλλά και να ξυπνήσω νωρίς (κοντά στις 10) με αποτέλεσμα να μην χορτάσω ύπνο.

Στα της Κυριακή λοιπόν!

Ξύπνησα και βρέθηκα αντιμέτωπος με muffins,ψωμάκια βουτύρου και αλλαντικά. Σίγουρα η αρχή δεν ήταν καλή. Όπως θα έχετε παρατηρήσει,μετά από βραδινό σαβούριασμα,το επόμενο πρωΐ έχετε περισσότερες τάσεις για σαβούριασμα. Οπότε αντί να κάνω νηστεία και να διακινδυνέψω αργότερα να φάω όλα τα ψωμάκια,αποφάσισα να φάω πρωΐνό,κάτι που δεν συνηθίζω.

Είναι τα άτιμα δύσκολα να τα αντισταθείς

Είναι τα άτιμα δύσκολα να τα αντισταθείς

Πρώτη ενέργεια οπότε ήταν να φάω ένα cottage τυρί,ένα scoop whey της ON,λίγο γιαούρτι,μία κουταλιά καρυδέλαιο και μία χούφτα φουντούκια. Με χόρτασε και αντιστάθηκα χωρίς πρόβλημα για το υπόλοιπο της ημέρας.

Ένοιωθα λίγο σκουριασμένος και πιασμένος οπότε αμέσως αμέσως επόμενη απόφαση μου,μέχρι να κάνω προπόνηση το απόγευμα,ήταν να μείνω όρθιος μέχρι τότε. Για όσους απορούνε για το πως θα έμενα όρθιος,ορίστε μια εικόνα του γραφείου μου το οποίο έχω προσαρμόσει έτσι ώστε να μην έχω θέμα.

Λίγο θολή βέβαια

Λίγο θολή βέβαια

Ποιός έχει λεφτά για standing desk; Βιβλία που δεν χρησιμοποιώ και ένα σκαμπώ είναι αρκετά.

Στη συνέχεια σέρφαρα λίγο στο interweb και έγραψα κάποια πραγματάκια για την δουλειά και το group του γυμναστηρίου. Αυτό έγινε για 3 ώρες μαζί με μία κούπα Nescafe όπου μου φάνηκε απαίσιος(το έχω γυρίσει σε καφέ φίλτρου και ο Nescafe μου έκανε κακιά εντύπωση μετά από καιρό που έχω να πιω)

Κάπου στις 4 παρά,αποφάσισα να φτιάξω ένα κομμάτι σολωμό που είχαμε μαζί με καρυδέλαιο και μερικά λαχανικά για να κάνω ένα ευχάριστο break. Βγήκε πεντανόστιμος και καταχάρηκα.

Μετά από το γεύμα μου βγήκε λίγο η αϋπνία και αποφάσισα να ξαπλώσω για κάνα μισάωρο. Εννοείται ότι με ακολούθησαν τα σκυλιά μου και με το ζόρι μπόρεσα να ηρεμήσω,αλλά τουλάχιστον χαλάρωσα.

Σηκώθηκα,ξεκίνησα να γράφω την αρχή αυτού του άρθρου και κοντά στις 7 παρά ξεκίνησα προπόνηση.

Αν αναρωτιέστε τι είχε το πρόγραμμα,ορίστε. Εχω αναφέρει τον Ido ξανά και ξανά και πιστεύω ότι όποιος θεωρεί ότι κινείται καλά,πρέπει να δοκιμάσει κάποια από τα προγράμματά του.

Η προπόνηση πήγε πολύ καλά,χαρηκα και στην συνέχεια έκανα ένα μπανάκι για να ηρεμήσω.

Το βραδινό ήταν κοτόπουλο με τηγανιτές πατάτες και σαλάτα και έφαγα πάρα πολύ. Δεν είχα φάει καθόλου υδατάνθρακες όλη την ημέρα οπότε αποφάσισα να τις τσακίσω τις πατατούλες.

Στις τελευταίες ώρες που έμειναν αποφάσισα να διαβάσω λίγο ακόμα στο net και μετά έπεσα και ξάπλωσα ενώ διάβαζα(περίεργο ε;) μερικά από τα βιβλία που μου έχουν έρθει(σκοπεύω να γράψω και για αυτά κάποια στιγμή).

Αλλά αν βιάζεστε,ορίστε μια πολύ καλή σειρά για να αρχίσετε

Αλλά αν βιάζεστε,ορίστε μια πολύ καλή σειρά για να αρχίσετε

Αυτή λοιπόν ήταν η Τέλεια Μέρα μου.

Αν έπρεπε να συνοψίσω τις συμπεριφορές που με βοήθησαν ήταν:

1)Να φάω νωρίς,παρόλο που δεν πολυπείναγα,για να αποφύγω το σαβούριασμα αργότερα

2)Να κάνω προπόνηση παρόλο που βαριόμουν και προς έκπληξή μου,πήγε πολύ καλά

3)Να μείνω όσο περισσότερο όρθιος μπορώ για να αποφύγω το πιάσιμο

Και αυτά ήταν! Ολη η υπόλοιπη μέρα όπως είδατε βοήθαγε τις βασικές μου ενέργειες,επομένως δεν υπήρξε πρόβλημα!

Είχατε την τιμή να δείτε μία Τέλεια Μέρα στην ζωή μου,επομένως ελπίζω να μπορέσετε τώρα να ακολουθήσετε τα βήματα ώστε να κάνετε και μία δικιά σας τέτοια Μέρα.

Για περισσότερες ιδέες αλλά και απόψεις μην ντραπείτε να ρωτήσετε! Cheers!

Leave a Reply

