fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Σκληρές αλήθειες

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Σκληρές αλήθειες. Τί είναι αυτές;

Είναι αλήθειες που βαθιά μέσα μας ξέρουμε ότι ισχύουν,αλλά αρνούμαστε να τις αποδεχτούμε. Δεν θα μιλήσω για οικονομική κρίση,έρωτες,το γεγονός ότι έχω καιρό να γράψω ή κάτι τέτοιο. Θα μείνω αυστηρά στο κομμάτι του Fitness με την ελπίδα να μπορέσετε ν βρείτε έστω και έναν τομέα όπου δεν λέτε όλη την αλήθεια στον εαυτό σας.

1)Η γυμναστική μόνο,δεν είναι αρκετή

Όχι,λυπάμαι,δεν είναι αρκετή. Ξέρετε γιατί; Γιατί οι πιθανότητες λένε ότι και η προπόνηση που κάνετε δεν είναι τίποτα το τρομερό.

Απλά και μόνο να παρουσιαστείτε για προπόνηση και να εκτελέσετε τις ασκήσεις δεν φτάνει. Αν λείπει η ένταση,η δυσκολία εκτέλεσης της κίνησης είναι ανύπαρκτη και ο ιδρώτας έρχεται μόνο κατά την διάρκεια της σάουνας,τότε έχουμε θέματα. Παρόλο που δεν είναι όλα τα προηγούμενα απόλυτα,είναι καλές οδηγίες.

Μία προπόνηση μπορεί να σας κάνει να κάψετε μέχρι κάποιες θερμίδες σε μία ώρα,λιγότερες από το να φάτε μια σοκολάτα. Εκτός και αν κάνετε προγράμματα της Les Mills που καίνε 1000 θερμίδες την ώρα

laugh

Πιστεύετε αλήθεια ότι είναι αρκετά; Αφήστε το τι πιστεύετε,έχετε δει διαφορά εις βάθος χρόνου; Μπορώ να προβλέψω πως όχι οπότε μήπως να κάνετε κάποια αναθεώρηση στην διατροφή σας; Εκτός και αν θέλετε να γυμνάζεστε καθαρά για “υγεία” και είστε 45+ χρονών. Τότε ναι,φάτε την Μεσογειακή σας διατροφή που είναι ότι καλύτερο για υγεία(αλλά κανείς ποτέ δεν σας την σύστησε για αλλαγή του σώματος) και καλή συνέχεια! Εναλλακτικά,διαβάστε ότι βρείτε στο κεφάλαιο διατροφή σε αυτό το site καθώς και του Αντρέα.

2)Πρέπει να καταβάλετε μεγαλύτερη προσπάθεια,σταδιακά

Γιατί; Γιατί το σώμα για να αλλάξει και να αρχίσει να κάνει όλες αυτές τις υπέροχες διεργασίες που το φέρνουν κοντά σε αυτό που επιθυμούμε,χρειάζεται η βασική αρχή της προπονητικής:

Η προοδευτικά αυξανόμενη αντίσταση

Τί στα τσακίδια είναι αυτό; Με απλά λόγια,σε 3 μήνες από τώρα πρέπει να σηκώνετε περισσότερα κιλά ή να κάνετε περισσότερες επαναλήψεις και περισσότερα σετ από τώρα. Ας σας δώσω ένα απλό παράδειγμα με το τι περιμένω με τΙς(κοπέλες δηλαδή) αθλούμενές μου σε μια αγαπημένη μου άσκηση,το κάθισμα φανάρι.

Όλες ξεκινάνε με το βάρος του σώματος και τις βάζω να κατεβαίνουν μέχρι να ακουμπήσουν οι γλουτοί σε έναν πάγκο.

Απο εκεί κάνουμε τυχόν διορθώσεις σε θέματα που κρίνω εγώ προβληματικά. Γνωστά προβλήματα είναι τα γόνατα να κινούνται πολύ προς τα μέσα/έξω,καμπούριασμα κατά την διάρκεια της κίνησης,παράπονα για την δυσκολία(εκεί λέω “ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ”[Βασιλική και Δημήτρη,ψέμματα γράφω,δεν το κάνω αλήθεια!]) και διάφορα άλλα ανάλογα την περίπτωση.

Όταν εξασφαλίσουμε καλή τεχνική,βάζουμε κιλά. Τυπικά κιλά σε πρώτη προπόνηση,όπου θα κάνουμε 4 σετ είναι τα 12 κιλά,όχι επειδή δεν τραβάει άλλο,αλλά επειδή θέλω να μπορούν να περπατούν αύριο.

12 κιλά καλές μου κυρίες. Δείτε τώρα ένα βαράκι 12 κιλών και αναρωτηθείτε:

“ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟΣ;;;;;;;;;;;;ΘΑ ΓΙΝΩ ΚΤΗΝΟΣ”

Όχι δεν θα γίνετε όπως έχω πει εδώ. Και να ξέρετε,για να μπορούμε να πούμε ότι θα έχουμε κάποιο αποτέλεσμα,θέλω σε 3-4 μήνες να κάνουν 20 κιλά για τουλάχιστον 6 επαναλήψεις. Και αυτό είναι ΒΑΣΙΚΟ επίπεδο.

3)Τα ομαδικά δεν είναι μέθοδος εκγύμνασης,είναι μέθοδος διασκέδασης

Εμμμ όχι...

Εμμμ όχι…

Ναι,πικρή αλήθεια,ειδικά για τις γυναίκες και όλους όσους βαριούνται την προπόνηση με βάρη.

Yoga,Pillates,Body pump,Zumba και όλα τα άλλα με τα λιγότερο γνωστά ονόματα είναι μόνο μέθοδοι διασκέδασης.

Ιδρώνετε πολύ; Μπείτε σε μια σάουνα.

Πονάτε την επόμενη;Μπορώ να σας ρίξω κλωτσιές όπου θέλετε και να πονέσετε σήμερα κιόλας!

Χτυπάτε τους μύες από διαφορετικές γωνίες; Γιατί δεν κάνετε ένα πρόγραμα body building τότε αφού είναι και οι αυθεντίες σε τέτοιο στυλ προπόνησης;

Βαριέστε στα βάρη; Πρόβλημα προγράμματος και δεν μπορώ να πω κάτι άλλο.

Γιατί δεν είναι μέθοδος εκγύμνασης; Γιατί κανείς instructor δεν μπορεί να εξασφαλίσει στον κάθε αθλούμενο αυτό που ανέφερα στο νούμερο 2,την προοδευτικά αυξανόμενη αντίσταση.

Γιατί δεν μπορεί; Γιατί χρειάζεται μια βασικη γνώση προπονητικής προκειμένου να καταφέρουμε την π.α.α. και ειλικρινά,με τυχαίες κινήσεις,δεν το καταφέρνει κανείς.

Κανένα πρόβλημα αν θέλετε να διασκεδάζετε και αν δεν σας κόφτει τόσο το σώμα σας! Αλλά μην μου εκθειάζετε προγράμματα όπου απλά σας καταφέρνουν να κινείστε για 1 ώρα την ημέρα,μπορείτε να κάνετε και γρήγορο βάδισμα για κάτι τέτοιο.

Μοναδική εξαίρεση ίσως(και πάλι δεν είμαι σίγουρος μέχρι να δω την δομή του μαθήματος και να κάνω ένα) είναι τα προγράμματα που γίνονται σε ποδήλατα που έχουν μορφή διαλειμματικής προπόνησης. Αυτά λογικά θα είναι καλά.

4)Δεν χρειάζεστε τόση απομόνωση

Το σώμα αναπτύσσεται συνολικά και ειδικά στο επίπεδο του αρχάριου,καλό είναι ακολουθείτε ένα πρόγραμμα γυμναστικής που να καλύπτει όλο το σώμα.

´Ερευνες έχουν δείξει ότι καλό είναι,για καιρό,να “χτυπάμε” το πάνω και το κάτω σώμα 2 φορές την εβδομάδα έκαστο. Είναι καλή βάση για να φτιάξετε ένα πρόγραμμα.

Τί γίνεται όμως με την απομόνωση; Τί ακριβώς είναι η απομόνωση;

arnold

Η απομόνωση είναι αυτό που προσπαθεί να κάνει κάποιος,όλο τον καιρό στο γυμναστήριο.

Να κόψει τα ψωμάκια.

Να σφίξει τους προσαγωγούς.

Να μεγαλώσει τα χέρια/μπράτσα/”δικέφαλα-τρικέφαλα”/”πύθωνες”/gunz.

Ανάλογα το άτομο και τις ανάγκες του,θα το δείτε να προσπαθεί να μειώσει/αυξήσει μία συγκεκριμένη μυϊκή ομάδα. Για κακή τύχη των μισών,δεν υπάρχει τοπικό “αδυνάτισμα” καθώς δεν μπορούμε να σμικρύνουμε κάποιο σημείο. Όχι δεν μπορούμε. Δεν υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που το κάνουν και για αυτό μην προσπαθείτε με όλο και περισσότερες ασκήσεις απομόνωσης.

“Μα έχασα την κοιλιά με τους κοιλιακούς!”

Οι πιθανότητες λένε ότι ξεκινήσατε γυμναστήριο ενώ κάνατε καθιστική ζωή. Μία ώρα και βάλε διάδρομο/ελλειπτικό/ποδήλατο,βασικές ασκήσεις αντίστασης,πιθανότατα μείωση θερμίδων μέσω και της γυμναστικής αλλά και του γεγονότος ότι έχετε λιγότερο χρόνο σε μια μέρα για να φάτε με το γυμναστήριο και όλα αυτά είναι σίγουρα ότι συντελούν στο να χάσετε κιλά,πόντους από την μέση,παχάκια ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε. Και πιστεύετε ότι είναι χάρη στους κοιλιακούς;;; Δώστε ένα ενθαρρυντικό χτύπημα στην πλάτη σας και πείτε ένα μπράβο στον εαυτό σας,όχι σε μια άσκηση.

5)Δεν υπάρχουν “μηδαμινές” θερμίδες

Αυτό είναι για τους περισσότερο προχωρημένους που δεν πιστεύουν ακόμα ότι τα αβγά προκαλούν καρδιακά,τα λιπαρά δεν γίνονται λίπος,έχουν δοκιμάσει δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακα(διαβάστε εδώ) και άλλα ψαγμένα.

Δεν μπορείτε να τρώτε “όσο” θέλετε.

“Προφανώς” θα πουν μερικοί; Μην το λέτε τόσο σίγουρα.

Όσοι έχετε διαβάσει λίγο παραπάνω για δίαιτες με εύκολο χάσιμο βάρους/λίπους θα έχετε σίγουρα συναντήσει κάποιες που λένε ότι μπορείτε να τρώτε όσο θέλετε χωρις τύψεις,αρκει να κρατήσετε μερικούς κανόνες.

Οι κανόνες μπορεί να είναι οτιδήποτε. Παλιά υποστήριζαν τις δίαιτες χαμηλές σε λιπαρά επειδή το λίπος προφανώς αποθηκεύεται σαν λίπος. Μετά ήρθαν οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες και όσο δεν ξεπερνούσατε τα 10/30/50/100 γραμμάρια κάθε μέρα,μπορούσατε να τρώτε όσο θέλατε. Τώρα μάλιστα περιμένουμε να δούμε ποιο θα είναι το νεότερο trend!

Προβλέπω έναν συνδιασμό Crossfit για προπόνηση με βάρη,Les Mills για αερόβια και Acai Berry για συμπλήρωμα.

Οι θερμίδες θέλουν προσοχή(όπως έχει ειπωθεί και εδώ),καλό θα ήταν να μην πιστεύετε στους φιδέμπορες που χρησιμοποιούν μόνο μια εικόνα για αποδεικτικό αυθεντίας,ότι σας λένε μην το παίρνετε τις μετρητοίς και πάντα να πειραματίζεστε. Νούμερο ένα κανόνας σε κάθε δίαιτα,να βολεύει την καθημερινότητά σας και όχι να πρέπει να τα αλλάξετε όλα για να φάτε μια σαλάτα με κοτόπουλο στις 2.

Ξαναδιαβάστε τις αλήθειες,έχετε κοντά ένα πακέτο χαρτομαντηλα και ελπίζω να ξεκινήσετε την ημέρα σας με μια ανανεωμένη διάθεση!

Καλό Σαββατοκύριακο!

Απαραίτητη γελοία εικόνα για να ελαφρύνω την ατμόσφαιρα

Απαραίτητη γελοία εικόνα για να ελαφρύνω την ατμόσφαιρα

2 responses to “Σκληρές αλήθειες

  1. Dimitrios Kormpos February 16, 2013 at 1:03 pm

    Μπράβο πολύ καλή δουλειά!Τα είπες έξω από τα δόντια!Συμφωνώ στο 80 % …….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: