fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Διάφορες σκέψεις

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Με τις γιορτές να πλησιάζουν επικίνδυνα(δεν θα αναφερθώ στο τέλος του κόσμου και όλα τα σχετικά),πιστεύω ότι είναι λογικό να σχολιάσω λίγο την όλη ιδέα του “τον νέο χρονο θα κάνω <κάτι>”.

Εμμμ όχι παιδιά,μπορείτε να αρχίσετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε την προσπάθειά σας για να φτάσετε τους στόχους σας.

Αν και δεν περιμένω ο παραπάνω σχολιασμός να καταγραφθεί σε κάποιο βιβλίο ή να δοξαστεί ως μία φράση που κάνει τον κόσμο να δρα,είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε την δύναμη που είναι κρυμμένη στην απλότητά της.

Δεν σας εμποδίζει κανείς να ξεκινήσετε σήμερα. Η δικαιολογία “θα περιμένω μέχρι να αλλάξει ο χρόνος” είναι απλά αυτό,μια δικαιολογία. Όπως λέει και ο φίλος μου ο Βασίλης “αν θες κάτι,θα βρεις ή δικαιολογίες ή τρόπους”. True story bro!

Κουλ τύποι

Κουλ τύποι

Αφού είπα και αυτό,ορίστε ένα άρθρο που είχα γράψει στην αρχή της χρονιάς με σκοπό να μάθετε την μεθοδολογία που κάποιοι θέτουν στόχους και τους πετυχαίνουν.

Ναι θέλει λίγη δουλειά και ψάξιμο από εσάς!

Ναι πρέπει να αφιερώσετε χρόνο!!

Ναι ίσως χρειαστεί να πείτε όχι σε μερικά πράγματα!!!

Αλλά σκεφτείτε τα θετικά αποτελέσματα που θα έχετε.

Κάτι που σκέφτομαι το τελευταίο καιρό και ίσως θα έπρεπε να είχα αποφασίσει από την αρχή της καριέρας μου είναι η ανάγκη να αφήνουμε τους επαγγελματίες σε κάθε κλάδο,να ασχολούνται με…..τον κλάδο τους.

Ένα παράδειγμα από την δική μου περίπτωση : Ξεκίνησα το ταξίδι μου στο fitness με μια προσπάθεια να αδυνατίσω. Αν και η γυμναστική σίγουρα βοήθησε,το πιο σημαντικό κομμάτι ήταν η διατροφή ή όπως εύχομαι να έχετε καταλάβει,η μείωση θερμίδων. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά,10 κιλά σε 3 μήνες χωρίς καμία δυσκολία.

Μετά συνέχισα και άρχισα να ασχολούμε περισσότερο με το κομμάτι της γυμναστικής ώστε να βελτιώσω τις επιδόσεις μου στην Capoeira και έπειτα άρχισα να διαβάζω για αποθεραπεία και τρόπους ανακούφισης.

Στην τελική,παρόλο που ασχολήθηκα με αρκετά αντικείμενα και απέκτησα άποψη,θεωρώ τον εαυτό μου γυμναστή. Όχι διατροφολόγο,όχι φυσικοθεραπευτή,όχι μασσέρ.

Σε τί με βοήθησε αυτή μου η απόφαση; Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι πλέον μπορώ να αφιερώνω τον χρόνο μου στα θέματα του επαγγέλματός μου και να μην αγχώνομαι να προσπαθώ να μάθω τα πάντα στον ελεύθερο χρόνο που έχω.

Αυτό σημαίνει ότι άλλα σημαντικά κομμάτια στο Fitness είναι για εμένα λιγότερης σημασίας; Όχι βέβαια και ορίστε μια λίστα πραγμάτων που θεωρώ ότι όλοι οι επαγγελματίες στον χώρο πρέπει να μπορούμε να κάνουμε:

  • Πρώτο και κύριο να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να ξεδιαλύνουν στο μυαλό τους τυχόν μύθους. Στην διατροφή μπορεί να είναι πράγματα όπως το τρώμε κάθε 3 ώρες. Στην φυσιοθεραπεία η ανάγκη για leg extensions αν πονά το γόνατο ή για κοιλιακούς/ραχιαίους έτσι και ενοχλεί η μέση.
  • Να μπορούμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που να ταιριάζει με τις υποχρεώσεις του πελάτη. Στο ίδιο κλίμα με πριν,δεν μπορούμε να του προτείνουμε να τρώει 5 γεύματα την ημέρα αν η δουλειά δεν του το επιτρέπει και ούτε να του κάνουμε ένα πρόγραμμα 6 ημερών αν θέλει να γυμνάζεται μόνο 3.
  • Να δίνουμε μια ανάλυση σε όλες τις μόδες που μπορεί να κυκλοφορούν στον χώρο. Οι μόδες περιλαμβάνουν και δεν περιορίζονται σε λειτουργική προπόνηση,Crossfit,Spinning,Kettlebells,μέθοδο Tabata,assessment/αξιολόγηση,body pump και άλλες. Αν δεν έχετε πληροφορίες για κάτι,μην πείτε ψέμματα. Πείτε το πανίσχυρο “Δεν γνωρίζω κάτι αλλά άσε με να το τσεκάρω και να σου πω αύριο”. Ο πελάτης θα το εκτιμήσει πάρα πολύ και εσείς θα μάθετε κάτι.
  • Τελευταίο και αρκετά σημαντικό,να εξασφαλίσετε,με όποιο τρόπο εσείς νομίζετε ότι τα αποτελέσματα θα διατηρηθούν και δεν θα αναγκαστεί ο πελάτης να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση,πριν την συνεργασία σας. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο. Καλά τα αποτελέσματα σε εναν χρόνο,για δοκιμάστε να τα διατηρήσετε όμως για 5 χρόνια.

Με την αναφορά μου παραπάνω περί διατροφής και απομυθοποίησης,θα ήθελα να μοιραστώ το παρακάτω άρθρο του Ανδρέα Ζουρδού περί κολλαγόνου και τι ισχύει τελικά. Ορίστε το άρθρο και παρακαλώ προσέξτε την προσοχή στην λεπτομέρεια ενώ ο Αντρέας κάνει ανάλυση στις μεθόδους που χρησιμοποιούν για να διαφημίσουν ένα προϊόν με γενικά αποτελέσματα.

Ένα άλλο άρθρο περί προπόνησης ώμων που συμπληρώνει το τελευταίο μου άρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Αρκετά καλογραμμένο από έναν από τους πιο γνωστούς προπονητές στον κόσμο(το κατά πόσο είναι καλός θα συζητιέται μέχρι το τέλος του κόσμου[δηλαδή μέχρι και τις 21]).

Από τις πιο αμφιλεγόμενες φιγούρες στον χώρο

Από τις πιο αμφιλεγόμενες φιγούρες στον χώρο

Πόσην ώρα περνά ο κόσμος πια για να κάνει ασκήσεις κοιλιακών/ραχιαίων; Η απάντηση είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ! Καταλαβαίνω να θέλετε να κάνετε 3-4 σετ,1-2 ασκήσεων αλλά όταν χρειάζεστε 20 λεπτά για να τελειώσετε,τότε μάλλον έχετε λάθος προτεραιότητες στην προπόνησή σας. Διορθώστε το και αρχίστε να βλέπετε επιτέλους αποτελέσματα.

Θα φάτε που θα φάτε τόσα πράγματα στις γιορτές,ενημερωθείτε για τυχόν προβλήματα που μπορούν να σας παρουσιάσουν. Προσωπικά οι τροφές που με πειράζουν πάρα πολύ ανήκουν σε αυτές που περιέχουν σιτάρι,χωρίς να ξέρω αν είναι καθαρά θέμα σιταριού ή όλων των άλλων συστατικών που περιέχουν. Το σιτάρι και διάφορα άλλα δημητριακά περιέχουν γλουτένη και επικρατεί η άποψη ότι αυτή οφείλεται για διάφορα προβλήματα. Ορίστε ένα άρθρο για τα προβλήματα.

Και φρέσκο φρέσκο(τόσο φρέσκο που ενώ έχω ετοιμάσει αυτό το άρθρο από χθες,κανω ανανέωση σήμερα),άλλο ένα άρθρο του Αντρέα για ένα ζήτημα που πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον,τα γάντια στο γυμναστήριο. Γενικά είμαι κατά στην χρήση τους αφού όλες οι πηγές που έχω διαβάσει τα θεωρούν από άχρηστα μέχρι και ελαφρώς γυναικίστικα. Ορίστε όμως και η επιστημονική εξήγηση γιατί μόνο το χέρι είναι καλύτερο! Διαβάστε εδώ και πετάχτε τα επιτέλους!

Αυτά για σήμερα! Ο χρόνος μου είναι ελαφρά περιορισμένος αυτό τον καιρό οπότε δεν ξέρω πότε θα ξαναγράψω! Καλές γιορτές να έχετε αν δεν ανεβάσω άρθρο!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: