fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Προπόνηση φιλική στις αρθρώσεις,πρώτο μέρος

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Από την στιγμή που το blog έχει κλείσει παραπάνω από ένα χρόνο λειτουργίας,μπορώ να κάνω μερικές υποθέσεις για εσάς που διαβάζετε τακτικά:

  • θέλετε να βελτιώσετε το σώμα σας και την υγεία σας
  • προσπαθείτε να βρείτε την αλήθεια πίσω από τους μύθους
  • σας αρέσει να γυμνάζεστε τακτικά
  • περιμένετε πως και πως τις ημίγυμνες φωτογραφίες που ανεβάζω

Σεβαστοί λόγοι,όλοι τους.

Σήμερα θα ήθελα να συζητήσω κάτι που αποτελεί γκρι περιοχή στο θέμα της προπονητικής,την γυμναστική ενώ έχουμε διάφορες ενοχλήσεις σε αρθρώσεις.

Μερικά σημεία που έχουμε πόνο

Το blog όπως έχετε δει,δεν απευθύνεται σε γεννετικά φρικιά που έχουν καθαρη ιστορία στους τραυματισμούς,τις ενοχλήσεις και τους πόνους.

Εγώ προσωπικά έχω εξαρθρωμένο ώμο,ένα γόνατο που είναι συμπτωματικό(πονά συχνά πυκνά) ενώ δεν έχει διαγνωσθεί κάτι και έχω τακτικές ενοχλήσεις στην μέση,ειδικά αν κάθομαι πάρα πολύ.

Και δεν είμαι μόνο εγώ! Πόνοι σε πλάτη,αυχένα,μέση,ώμο,αγκώνα,καρπό,γόνατο είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που μπορούν να μας κάνουν να έχουμε δεύτερες σκέψεις πριν προπονηθούμε.

Στόχος μου είναι σήμερα να σας δώσω το γιατί πονάμε εκεί που πονάμε και την επόμενη φορά να δώσω κάποιες ιδέες είτε είναι για γυμναστική,είτε είναι για εκεί που κάθεστε και γράφετε.

Να υπενθυμίσω πως η διαδικασία εύρεσης ανατομικών προβλημάτων είναι δύσκολη και μέσω Internet έχει την τάση μερικές φορές να καταντά αστρολογία/χαρτομαντεια/μυρισμα_των_νυχιων-ία. Οπότε μην αντικαταστήσετε αυτό που θα διαβάσετε εδω πέρα με την βοήθεια ενός εξειδικευμένου επαγγελματία,αλλά προσπαθήστε να τα συνδιάσετε για το επιθυμητό αποτέλεσμα
.

Στην χειροτερη δοκιμαστε και κανεναν new age αστρολογο

Ας δούμε τώρα μερικές από τις προβληματικές περιοχές μαζί με γενικές οδηγίες για το τι μπορεί να φταίει.

Αυχένας

Όλο και περισσότερος κόσμος έχει πρόβλημα με το “αυχενικό” όπως το ξέρουμε. Οι κινήσεις του λαιμού μας είναι αρκετές αλλά στην καθημερινότητά μας περιοριζόμαστε μόνο στην κάμψη,δηλαδή το να γέρνουμε το κεφάλι μας μπροστά. Οι κινήσεις του λαιμού περιλαμβάνουν επίσης την έκταση,την περιστροφή και πλάγιο λύγισμα αν και οι τυχόν πόνοι δημιουργούνται από ασυμμετρίες ως προς την θέση του κεφαλιού.

Τί εννοεί ο καλλιτέχνης; Αν το κεφάλι σας είναι όλη την ώρα πεσμένο μπροστά επειδή γράφεται στον υπολογιστή,καλό θα ήταν να κάνετε κάποια έκταση.

Σε αυτό το άρθρο ο Μike Reinold παρουσιάζει μερικές ασκησούλες για τυχόν θέματα στον λαιμό και πως μπορείτε να τα εφαρμόσετε στην καθημερινότητά σας. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι δίνει και εναλλακτικές αν ο πόνος είναι έντονος.

Πλάτη

Αν και η πλάτη καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος του σώματος,οι πόνοι εντοπίζονται κυρίως στο άνω μέρος της,λίγο πιο κάτω από τον αυχένα,στο επίπεδο των ώμων.

Η πλάτη μας,ή αυτό που στην ανατομία ονομάζουμε θωρακική μοίρα,πάσχει όταν η στάση του σώματός μας,είναι κυφωτική,δηλαδή καμπουριάζουμε.

Η λύση εδώ είναι απλή,trigger points θεραπεία και μερικές ασκησούλες για να μετριάσουμε λίγο την ένταση από την κυφωτική μας στάση.

Ώμος

Το κεφάλαιο ώμος είναι πάρα πολύ μεγάλο και θέλει ένα άρθρο από μόνο του. Πάλι καλά που έχω αναφερθεί εδώ.

Αγκώνας

Ο αγκώνας είναι,κατά την γνώμη μου,το γόνατο του πάνω σώματος. Δηλαδή όταν οι γειτονικές αρθρώσεις δεν λειτουργούν καλά(στην περίπτωση αυτή,ο καρπός),ο αγκώνας μας θα έχει συμπτώματα πόνου και κατάρχησης.

Δεν αποκλείω την πιθανότητα πόνος στον αγκώνα να οφείλεται,ξέρετε,στον αγκώνα. Αλλά για λόγους λειτουργικής ανατομίας και για να το παίξω κουλ,θέλω να σας δείξω ότι το σημείο του πόνου,δεν είναι πάντα το σημείο που θέλει δουλειά.

Παναζήα μου!

Μέση

Στο Αδαμάντινη Μέση θα βρείτε αρκετό υλικό για το τι μπορεί να προκαλέσει ενόχληση στην μέση.

Η Shirley Shahramman,στο τρομερό βιβλίο της Diagnonis and Treatment of Movement Impairment Syndrome,παρουσιάζει 5 κινήσεις της μέσης που μπορεί να προκαλέσουν πόνο. Αυτές είναι:

  • Περιστροφή-έκταση
  • Εκταση
  • Περιστροφή
  • Περιστροφή-κάμψη
  • Κάμψη

Τί καταλαβαινουμε από αυτό; Οτι δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος για πόνο στην μέση,επομένως δεν υπάρχει και μόνο μία λύση.

Συν τις άλλοις,μπορεί να προκαλεθεί πόνος όταν οι δυνάμεις που δρουν κάθετα στην μέση κατά την διάρκεια της άσκησης. Θα δούμε στο επόμενο άρθρο τί μπορούμε να κάνουμε για αυτό.

Γόνατο

Τέλος,το γόνατο. Έχω μιλήσει εδώ για μία από τις πιο προβληματικές αρθρώσει,ειδικά για όσους γυμνάζουν σε κάποιο σοβαρό βαθμό τα πόδια τους στο γυμναστήριο.

Από ότι έχω δει,η πλειοψηφία του πόνου μπορεί να γιατρευθεί με μασάζ στην περιοχή των τετρακεφάλων και των προσαγωγών με λίγη έμφαση επίσης και στις γάμπες.

Τί έχει σειρά;

Επομένως τί έχει σειρά τώρα; Λίγη υπομονή για το επόμενο άρθρο όπου θα προσπαθήσω να δώσω ιδέες και λύσεις για το σώμα(σαν διαφήμιση της ΙΚΕΑ μου φάνηκε αυτό!)

Συντονιστείτε μέσα στην βδομάδα για να μάθετε και άλλα!

One response to “Προπόνηση φιλική στις αρθρώσεις,πρώτο μέρος

  1. Pingback: Προπόνηση φιλική στις αρθρώσεις,τρίτο μέρος « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: