fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Το λεξικό/φρασεολόγιο του γυμναστηρίου

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Μου πήρε λίγο καιρό για αυτό αλλά τώρα. . . . τρέμε Μπαμπινιώτη!

Αργκ!!!

Κλασσική κραυγή σε όλα τα γυμναστήρια του κόσμου. Αυτός που φωνάζει μπορεί να σηκώνει πολλά κιλά αλλά και λίγα. Δεν υπάρχει διάκριση,ο καθένας κραυγάζει για να τον προσέξουν οι κοντινοί γορίλες και να απομακρυνθούν τα θηλυκά(ασχέτως που το 90% του αντρικου πληθυσμού ξεκινά γυμναστική μπας και τον προσέξει κάποιο από τα θηλυκά)

Επιτρέπονται οι κραυγές μόνο αν είστε ο Benny Podda και φοράτε μια ανάλογη μάσκα

Βυζιά

Ενα νέο κομμάτι σώματος που έχει αντικαταστήσει το γνωστό μας στήθος. Αρκετοί ασκούμενοι ρωτάνε ο ένας τον άλλον τί πρέπει να κάνουν για μεγαλύτερο βυζάκι όταν οι πιέσεις πάγκου/στήθους/βύζου δεν δίνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα

Γράμμωση

Η αγαπημένη σωματική κατάσταση όλων των αθλούμενων,οι οποίοι ακολουθούν θρησκευτικά διάφορα προγράμματα με 15-30 επαναλήψεις ανα σετ για να την αποκτήσουν. Κάποιος ξέχασε να αναφέρει σε αυτές τις ψυχές ότι γράμμωση είναι απλά χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους με μια σεβαστή μυϊκή μάζα.

Διατάσεις

Η πιο κακή αφιέρωση χρόνου σε όλα τα προπονητικά προγράμματα. Δεν χρειάζεστε διατάσεις σε όλα σας τα προβλήματα. Εκτός αν κάνετε κάποιο άθλημα που χρειάζεται κάποιο επίπεδο ευλυγισίας πάνω από το κανονικό,ο χρόνος σας μπορεί να αφιερωθεί σε πιο σημαντικά πράγματα.

Ενταση

Το στοιχείο που λείπει σε αρκετά προπονητικά προγράμματα. Έχει διάφορους ορισμούς είτε είναι φορτίο στην μπάρα είτε δυσκολία άσκησης είτε αριθμός επαναλήψεων αλλά η πιο απλή μορφή της είναι όταν κάνετε κάτι που σας ζορίζει,σας κάνει να σφίξετε λίγο τα δόντια και σας προκαλεί ιδρώτα.

Ζέσταμα

Λέξη που μπέρδευε και συνεχίζει να μπερδεύει τον κόσμο. Αυτό που θέλουμε πριν την προπόνηση δεν είναι ζέσταμα,είναι προετοιμασία για την προπόνηση με μια ταυτόχρονη αύξηση της θερμοκρασίας. Σκεφτείτε να κάνετε ποδήλατο για να γυμνάσετε τα χέρια,πόσο πιστεύετε ότι σας προετοιμάζει;

Ηρεμία

Πάτε για προπόνηση και τίποτα δεν βγαίνει όπως περιμένατε. Τα κιλά είναι λίγα και φαίνονται τόννοι,οι επαναλήψεις σας κουράζουν από την δεύτερη και έχετε μηδέν ένταση στους μύες σας. Ηρεμία,έχετε μια άσχημη μέρα. Χαζέψτε λίγο,πείτε καμιά βλακεία στην ρεσεψιονιστ ή στον γυμναστή για να νοιώσουν καλύτερα(είναι και αυτοί άνθρωποι),δείτε κάναν γλουτό και πηγαίντε σπίτι. Βρείτε λίγο την ηρεμία που λείπει από την ζωή σας.

Ηρεμία. . .

Θέλω να. . .

Η πιο συχνή φράση στα άτομα που ξεκινάνε γυμναστήριο. Υποτιθέμενα αναφέρουν τους στόχους τους και ελπίζουν να τους καταφέρουν σε λίγους μήνες. Τελικά δεν καταφέρνουν τίποτα εξαιτίας ενός συνδιασμού κακής διατροφής,ελλειπής άσκησης και μηδαμινής θέλησης για αλλαγή.

Ιμάντες προπόνησης

Από τα καλύτερα νέα trends στην προπόνηση. Οι ιμάντες ή αλλιώς TRX είναι ένα νέο εργαλείο προπόνησης που σε αντίθεση με άλλα και άλλα,έχουν χρησιμότητα και προβλέπεται να χρησιμοποιούνται καιρό. Μην αφήσετε την τιμή να σας τρομάξει,σε ανερχόμενο άρθρο θα σας δείξω την φτηνή,καλή λύση

Κτήνη

Παντού μπορείτε να δείτε μερικά από αυτά. Στην πλειοψηφία τους,απέκτησαν το σώμα που έχουν με χρήση αναβολικών ουσιών(άσχετα που ο κόσμος επιμένει ότι πέρνουν πρωτεΐνες και κρεατίνες) ή είναι γεννετικά φρικιά όπου ότι και να κάνουν πάλι θα είχαν καλύτερο σώμα από εμάς. Προσοχή μεγάλη πριν δεχτείτε συμβουλή από αυτά!

Λεπτομέρειες

Όλες οι σκέψεις που σας ανησυχούν κάθε φορά πριν ξεκινήσετε να γυμνάζεστε. Από σοβαρές λεπτομέρειες όπως μέχρι που κατεβαίνετε έτσι και κάνετε καθίσματα(tip:αν είστε υγιείς,οσο πιο κάτω γίνεται) αλλά και γελοίες λεπτομέρεις όπως τί να κάνω για να μην φαίνεται η ρώγα μου που πετά.

O Eric δεν φαίνεται να ενοχλείτε πάντως!

Μεταβολισμός

Όλοι προσπαθούν να ανεβάσουν αυτό τον μεταβολισμό χωρίς να ξέρουν τί είναι. Ορίστε τί έγραψε ένα φίλος πρόσφατα περι αυξημένου μεταβολισμού που πιστεύω ότι είναι καλό να έχουμε υπόψιν μας : Ιατρικά, ο υψηλός μεταβολισμός συνδέεται με αρνητικές καταστάσεις, όπως πυρετός και εγκαύματα. Η ιδέα των αναβολικών αντιδράσεων να ξεπερνούν τις καταβολικές ή να είναι αυξημένες στο σύνολο βάζει μεγάλη πίεση στον οργανισμό και έχουμε ταχυπαλμίες, ιδρώτα, αυξημένο αναπνευστικό ρυθμό και μειωμένες ανοσοποιητικές λειτουργίες. Δεν μπορούμε να στοχεύουμε σε αυξημένο μεταβολικό ρυθμό, καθώς αυτός βασίζεται σε παράγοντες όπως βάρος, ύψος και ηλικία. Αυτό που πρέπει να στοχεύουμε είναι σε αυξημένη ενεργειακή κατανάλωση μέσα από δραστηριότητα ή μειωμένη πρόσληψη θερμίδων για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Νερό

Οι πιθανότητες λένε ότι πίνετε οτιδήποτε άλλο κατά την διάρκεια της προπόνησής σας πέρα από νερο. Μην αφήσετε τα Gatorade και όλα τα λοιπά ισοτονικά ποτά να σας πάρουν τα λεφτά,δεν τα χρειάζεστε εκτός κα αν τρέχετε μεγάλες αποστάσεις ή κάνετε πολύωρες προπονήσεις. Σε φυσιολογικά πλαίσια,τίποτα δεν είναι καλύτερο από το νεράκι.

Ξαπλωτές ασκήσεις

Ασκήσεις που δεν πρέπει ποτέ να είναι στην αρχή του προγράμματός σας,ειδικά αν δεν είστε συνειδητοποιημένος ασκούμενος. Γιατί; Γιατί λειτουργούν σαν δικαιολογία για να ξαπλώσετε και να μην κουνηθείτε καθόλου για τα επόμενα 5-15 λεπτα. Αν σκοπεύετε να κινείστε μεταξύ των σετ,έχει καλώς. Αλλιώς περιορίστε οτιδήποτε σας φέρνει πιο κοντά στη στάση που έχετε ενώ κοιμάστε.

Όγκος

Μαζί με την γράμμωση,ο όγκος είναι άλλη μια επιθυμητή σωματική κατάσταση. Σε αντίθεση με την γράμμωση ο όγκος δεν χαρακτηρίζεται από κάποια αλλαγή στις επαναλήψεις. Το μόνο που αλλάζει είναι οι προσωπικές δικαιολογίες του καθενός για να σαβουριαζει 2000+ θερμιδες πανω απο το κανονικό. Μην ξεγελάτε τον εαυτο σας ότι θέλετε πάνω των 600 θερμίδων από το κανονικό σας.

Εκτος και αν είστε ο Lee Priest

Πρωτεΐνες

Διαβολικά σκευάσματα που υποτιθέμενα χρησιμοποιούν τα Κτήνη για να γίνουν αυτό που είναι. Ακούμε ακόμα και γυναίκες να λένε “καλά θα φας πρωτεΐνη και δεν θα φας φαγητό;”. Μην είστε από τους αμαθείς. Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για την ζωή,όχι μόνο για γυμναστική. Χωρίς αυτή θα πεθάνουμε.

Ραχιαίοι

Μυϊκή ομάδα που όλοι υποτιθέμενα δουλεύουν αλλά κανείς δεν μπορεί να εντοπίσει αν τον ρωτήσουν που βρισκονται. Κάποιος τους είπε ότι είναι απαραίτητοι για την καλή υγεία της μέσης και απο τότε κάνουν ασκήσεις που λογικά δεν θα τους προκαλέσουν προβλήματα,από την στιγμή που έχουν μια σωστή αναλογία με τους κοιλιακούς που κάνουν. (σχόλιο συγγραφέα: Μπούρδες.)

Σύσφιξη

Οι άντρες μιλάνε για γράμμωση ή όγκο αλλά οι γυναίκες έχουν την σύσφιξη. Πάλι δεν ξέρουν τί ακριβώς είναι αυτό αλλά χρησιμοποιούν τον όρο αυτό χωρίς σταματημό. Σύσφιξη είναι μια κατάσταση όπως την γράμμωση,δηλαδή χαμηλωμένου σωματικού λίπους και σχετικά αυξημένης μυϊκής μάζας και ναι,πρέπει να σηκώσετε βάρη για κάτι τέτοιο.

Τόνος

Το καλύτερο δείγμα ορθορεξίας,ο τόνος ειδικά σε κονσέρβα είναι από τα πιο άνοστα φαγητά που μπορείτε να φάτε. Μην πιστεύετε ότι είναι καλός επειδή δεν έχει λιπαρά. Βάλτε και άλλα ψάρια στην διατροφή σας και αστε τα Κτήνη να λένε ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας τους και τα Ψωνια πως τον λατρεύουν.

Υποβοήθηση

Η υποβοήθηση στο γυμναστήριο έχει 2 μορφές,αυτή που προσφέρουν τα μηχανήματα για έλξεις/βυθίσεις και αυτή που μας προσφέρει κάποιος άνθρωπος. Από τις 2,η καλύτερη είναι αυτή με έναν που μας βοηθά. Φροντίστε να σας βοηθά να ανεβείτε,δηλαδή να κάνετε με βοήθεια το δύσκολο κομμάτι της επανάληψης και όταν επανέρχεστε,να το κάνετε μόνοι σας. Αυτός είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να κάνετε γρήγορα έλξεις/βυθίσεις μόνοι σας.

Φυσική κατάσταση

Από τις πιο γενικές ορολογίες στο γυμναστήριο,ο κόσμος δεν καταλαβαίνει γιατί την χρησιμοποιεί. Μερικοί μπερδεύουν την καρδιαγγική αντοχή με την φυσική κατάσταση και άλλοι νομίζουν ότι πρόκειται για ένα συνδιασμό περίεργων διατάσεων μαζί με ρούχα που προκαλούν γέλια. Ο συγγραφές πιστεύει πως καλή φυσική κατάσταση θεωρείται πως έχει κάποιος όταν μπορεί να πραγματοποιήσει βασικές κινήσεις του ανθρώπινου σώματος σε έναν αξιοσέβαστο βαθμό.

Χάσιμο χρόνου

Ακούγεται πολύ συχνά αυτη η φράση,ειδικά όταν κάποιος “ειδικός”(που μπορεί να ανήκει στην κατηγορίων των Κτηνών ή των Ψώνιων) βρει έναν νεότερο ασκούμενο και αποπειραθεί να του δώσει συμβουλές. Διαφορες ασκήσεις χαρακτηρίζονται ως χάσιμο χρόνου και άλλες ως καλές. Εκτός και αν η συμβουλή αναφέρεται σε αρχάριο και εστιάζει σε πολυαρθρικές ασκήσεις,τότε τα πράγματα δεν είναι σίγουρα και δεν μπορούμε να δώσουμε συμβουλές αν έχουμε προπονήσει μόνο τον εαυτό μας. Οπότε επενδύστε στον εαυτό σας και δώστε λίγο διάστημα ώστε να δειτε τι είναι χάσιμο χρόνου και τι όχι

Ψώνια

Άλλη μια κατηγορία ατόμων,η οποία φαίνεται να μην κάνει διακρίσεις φύλλου. Ψώνια βρίσκονται και σε άντρες αλλά και γυναίκες. Συνήθως είναι άτομα ωραία  από την φύση τους που κυκλοφορουν με ύφος Ντίβας. Λένε ότι ο Θεός τους χάρισε το σώμα τους και μπορεί να δώσουν και μερικές άστοχες συμβουλές σε όσους τους ρωτήσουν.

Ωά

Το αυγουλάκι,γνωστό σε όλους μας και από τα πιο κατατρεγμένα τρόφιμα όλων των εποχών. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια κακή έρευνα που σύγκρινε τα Kellogs με τα αυγά για πρωϊνό και από τότε το αυγό έγινε το μεγαλύτερο πρόβλημα στην υγεία της καρδιάς. Το 2012 πλέον ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει,οπότε φάτε τα άφοβα,με μέτρο πάντα.

2 responses to “Το λεξικό/φρασεολόγιο του γυμναστηρίου

  1. Ανδρέας Ζουρδός November 2, 2012 at 10:26 pm

    “Δώσε πόνο” , “Τι παίζεις;” ” Καις τους μυς (lol)”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: