fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Μην είστε η τύπισσα που. . .

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Μιας και το προηγούμενο αρθρο είχε πέραση,είπα να γράψω και ένα που απευθύνεται στις γυναίκες. Απολαύστε!

Μην είστε η τύπισσα που:

1)Κάνει μόνο ομαδικά προγράμματα

Η μεγαλύτερη μου στεναχώρια σαν γυμναστής σε γυμναστήριο είναι που οι περισσότερες κοπέλες πάνε στα ομαδικά.

Μην το πάρετε στραβά,τα ομαδικά έχουν τα καλά τους. Είναι διασκεδαστικά,γνωρίζετε κόσμο πιο εύκολα από το αν κάνατε μόνο βάρη,βλέπετε διαφορετικές ασκήσεις σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα και έχετε την εντύπωση ότι γυμνάζεστε λειτουργικά.

Τα ομαδικά όμως δεν έχουν την βασική αρχή της αυξανόμενης αντίστασης που είναι απαραίτητη σε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής,φαίνεται ότι είναι τυχαίες ασκήσεις τοποθετημένες με τυχαία σειρά,δεν δίνεται έμφαση στις ιδιαιτερότητες του ατόμου είτε είναι ανατομικές είτε εμπειρικές και τέλος,δεν επιφέρουν τις αλλαγές που περιμένατε να δείτε όταν ξεκινήσατε.

Έχω κοπέλες που έρχονται από ομαδικά με την ιδέα ότι είναι “fit” και θέλουν να διατηρήσουν την “καλή φυσική τους κατάσταση” με “λειτουργικές ασκήσεις”. Επειδή δεν θέλω να είμαι δυσάρεστος με την πρώτη,τους φτιάχνω το πρόγραμμα και τους το δείχνω.

Η φόρμα τους σε βασικές ασκήσεις που υποτίθεται ότι κάνουν τακτικά,όπως τα καθίσματα,τα planks και τα bird dogs ειναι τρομακτικες σε βαθμό να θέλω να καρφώσω το μάτι μου με το στυλό μου. Για να μην πω οτι η χρηση σε εργαλεία όπως το stability ball προκαλουν στεναχωρια. Οπότε,μην ντραπείτε να κάνετε και ένα τυπικό πρόγραμμα γυμναστηρίου,ίσως σας οφελήσει.

Σαν γυμναστής στεναχωριέμαι. . .Σαν αγόρι μμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ!!!

2)Νομίζει ότι τα βάρη θα την κάνουν κτήνος

Ειμαστε στο 2012 και ακόμα έχω κοπέλες να φρικάρουν όταν περνάω εκεί που κάνουν ένα μηχάνημα και τους το ανεβάζω κατά 5-10 κιλά.

“ΜΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΚΤΗΝΟΣ!!!!”

Κάντε ένα καλό στον εαυτό σας και διαβάστε εδώ. Εχω συγκεντρώσει μεγάλους μύθους και τους αναλύω. Επίσης,αν θέλετε έναν τρόπο να αρχίσετε το γυμναστήριο,δείτε εδώ. Είναι ίσως από τα πιο διάσημα άρθρα και για καλό λόγο.

3)Τιμωρεί τον εαυτό της για μια διατροφική ατασθαλία

Την φάγατε την άτιμη την σοκολάτα. Περασμένα ξεχασμένα! Δεν είναι ανάγκη να κάνετε 4 ώρες ελλειπτικό σαν να είστε ποντίκι στον τροχό. Και ούτε πρέπει να μείνετε νηστική για μία ολόκληρη μέτα.

Ο Dan John παρατηρεί στο άρθρο εδώ,τα εξής

Οταν μια γυναίκα μπορεί να κάνει 3 έλξεις στο μονόζυγο και μπορεί να πραγματοποιήσει 5 επαναλήψεις σε βαθιά καθίσματα και σε άρσεις θανάτου με 60 κιλά θα έχει ένα πολύ ωραίο σώμα.

Σε αντίθεση με τις λιποβαρείς γυναίκες που βλέπουμε συνήθως στα περιοδικά,αυτή η γυναίκα είναι αρκετά δυνατή έτσι ώστε όταν προπονεί το σώμα της,να χρειάζεται αρκετές θερμίδες για να προσαρμοστεί και να αναρρώσει.

Οπότε σε πρώτη φάση,καλές μου κορασίδες,δώστε μια έμφαση στη δύναμή σας και μην έχετε τρομερό άγχος για το αν θα φάτε μια σοκολάτα έξτρα.

4)Χρησιμοποιεί τις μηχανές των απαγωγών και των προσαγωγών

Γιατί; Γιατί είναι μια δικαιολογία για εσάς να κάτσετε και να σπαταλήσετε χρόνο και ενέργεια από το πρόγραμμά σας,ενώ θα μπορούσατε να κάνετε καθίσματα,παραλλαγές της άρσης θανάτου,προβολές,γέφυρες γλουτών και γενικά ασκήσεις που σας κάνουν να κουράζεστε.

Βλέπω συνεχώς κοπέλες να ξεκινάνε την προπόνηση τους έτσι και ειλικρινά απορώ γιατί κάνουν τέτοιες ασκήσεις. Βάζουν 5 κιλά,κάνουν 10-20 επαναλήψεις,των 3-4 σετ,με μηδέν διάλειμμα και φεύγουν να συνεχίσουν.

Τα σώματα τα ωραία φτιάχνονται καλές μου κοπέλες με μια ειλικρινή δόση προσπάθειας και ιδρώτα. Ή και με μια καλή δόση τεστοστερόνης και αυξητικής ορμόνης. Στην τελική εσείς επιλέγετε ποιο δρόμο θα ακολουθήσετε.

Θέλετε να συνεχίσετε να κάνετε αυτά τα μηχανήματα; Πολύ καλά αλλά κάντε τα στο τέλος της προπόνησής σας,σαν συμπληρωματικές ασκήσεις. Ένα μικρό τιπ για τις απαγωγές,γείρετε μπροστά αν μπορείτε,για να νοιώσετε ένα τράβηγμα στους γλουτούς και να δείτε επιτέλους τί δουλεύει με αυτή την άσκηση.

5)Θέλει “σύσφιξη”

Ναι θέλετε σύσφιξη,αλλά ξέρετε πως αποκτά κάποιος την σύσφιξη; Μπορείτε μήπως να μας δώσετε μια καθαρή περιγραφή για το τί είναι σύσφιξη;

Το περίμενα ότι δεν μπορούσατε. Αν θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό θα λέγαμε ότι αυτό που οι περισσότερες γυναίκες αποκαλούν σύσφιξη είναι μια εικονική κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από μειωμένο σωματικό λίπος και την ύπαρξη μιας αξιοσέβαστης μυϊκής μάζας.

Ένα παράδειγμα κοριτσιών με την “σύσφιξη” είναι τα Girls Gone Strong,ένα πολύ ωραίο,πρόσφατο κίνημα στο Internet με γυναίκες προπονήτριες που προάγουν την προπόνηση με βάρη σε γυναίκες για το σώμα της ζωής τους. Εχω ανεβάσει ξανά εικόνα τους,αλλά ορίστε ξανά.


Ποιο το μυστικό τους; Προπόνηση με βάρη(δείτε το νούμερο 2 για οδηγίες),πιθανές αερόβιες προπονήσεις που δεν κρατάνε πάνω από 20-30 λεπτά και μια μικρή παρακολούθηση στην διατροφή τους.

Δεν είναι περίπλοκο,απλά θέλει επιμονή,προσπάθεια και υπομονή. Επιλέξτε σήμερα το πρόγραμμά σας και αρχίστε.

6)Νομίζει ότι τα ροζ βάρη είναι αρκετά

Επειδή μία εικόνα ισούται με 1000000000 λέξεις,ορίστε

Μην είστε λοιπόν αυτή η τύπισσα! Τα λέμε και στο τέλος της βδομάδας!

2 responses to “Μην είστε η τύπισσα που. . .

  1. Andreas Zourdos September 25, 2012 at 1:48 pm

    Μπράβο που έγραψες για τα ομαδικά προγράμματα. Το λέω κι εγώ στο κόσμο αυτό. Βασικά, όπως είναι λάθος να συνταγογραφείς ομαδικά διατροφές το ίδιο λάθος είναι να συνταγογραφείς ομαδικά άσκηση.

    • fotakou September 25, 2012 at 5:54 pm

      Thanks Ανδρέα. Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα με τα ομαδικά είναι μεγαλύτερο καθώς συχνά πυκνά επικρατούν άλλοι μύθοι και βλακείες εκεί πέρα(μακρυοί μύες και άλλα πολλά).ΤΟυλάχιστον 20 καλά εκτελεμένα βαθιά καθίσματα μπορούν να πείσουν οποιαδήποτε γυναίκα ότι δεν είναι τοσο φιτ όσο νόμιζε.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: