fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Πράγματα που οι αρχάριοι έχουν ξεχάσει

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Φίλε πόσο παίζεις πάγκο;;;

Man,κάνε κοιλιακούς για να δεις τους κοιλιακούς σου!

Ρε μην τρως λίπος,θα παραμείνει σαν λίπος στο σώμα!!!!

Δεν θέλω να σηκώσω βάρη,θα φουσκώσω

Τώρα που δεν έκανα 94092432894237 λεπτά διάδρομο νοιώθω λες και δεν έκανα τίποτα. . .

Τί είναι άραγε όλα αυτά; Ερωτήσεις/παρατηρήσεις των αρχάριων στο γυμναστήριο αλλά και γενικά στην γυμναστική. Φυσικά αυτά τα λογίδρια δεν περιοριζονται μονο σε άντρες αλλά και γυναίκες,όλων των ηλικιών. Όλα αυτά είναι προβλήματα τα οποία προέρχονται κυρίως από το γεγονός ότι σαν αρχάριοι,έχουν ξεχάσει βασικά πράγματα για το πως λειτουργεί το σώμα  ή πολύ απλά έχουν παραπλανηθεί από ψευδοεπιστήμη.

Αυτή η εικόνα δεν έχει άλλο σκοπό πέρα από το να δείξει πόσο ωραίος είμαι και με μουστάκι!

Αυτή η εικόνα δεν έχει άλλο σκοπό πέρα από το να δείξει πόσο ωραίος είμαι και με μουστάκι!

Ας καθορίσουμε τί είναι αρχάριος αρχικά.

Αρχάριος στην γυμναστική είναι ένα άτομο το οποίο έχει μόλις ξεκινήσει και ακολουθεί ένα πρόγραμμα γυμναστικής που θα προσφέρει στο σώμα του και κυρίως τους μύες,τις αρθρώσεις και το νευρικό σύστημα την βασική αρχή που περιμένουμε από κάθε πρόγραμμα,την προοδευτικά αυξανόμενη αντίσταση.

Κοινώς θέλουμε με το καιρό να σηκώνουμε όλο και περισσότερα κιλά,είτε σε μορφή επαναλήψεων,σετ σε λιγότερο χρονο. Η έλλειξη αυτής της βασικής αρχής είναι ο λόγος που βλέπετε άτομα σε γυμναστήρια 3-5 χρόνια να κάνουν τις ίδιες ασκήσεις,με τα ίδια κιλά,χωρίς να προσπαθούν ούτε λίγο παραπάνω. Αυτοί οι άνθρωποι είναι αιώνιοι αρχάριοι,φοβισμένοι να πάνε λίγο παραπάνω από τις δυνατότητές τους.

Με αυτά και αυτά,είπαμε λίγο πολύ το πρώτο πράγμα που ξεχνάνε οι αρχάριοι. “Ξεχνάνε” να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Δεν θέλουν να ανεβάσουν κιλά,να ιδρώσουν λίγο,να πιέσουν τον εαυτό τους για να δουν που μπορούν να φτάσουν. Σκέφτονται και διαβάζουν ένα τυχαίο άρθρο στο Internet και αποφασίζουν να κάνουν περίεργους συνδιασμούς ασκήσεων,χρησιμοποιώντας αστεία κιλά για να δώσουν το ερέθισμα. Βαλτε λίγα έξτρα κιλά στην μπάρα,πιέστε τον εαυτό σας στις μεγάλες ασκήσεις(οι κάμψεις δικεφάλων με υποβοήθηση λεκάνης μειωμένου εύρους κίνησης δεν μετράνε και ναι,δεν με νοιάζει που χρησιμοποιείται 50 κιλά) και θα δείτε κάτι φανταστικό,κάτι που αρχίζει με την λέξη “από” και τελειώνει με το “τέλεσμα”.

Ψάχνουν να βρουν ασκήσεις που να πιάσουν πιο βαθιά τους μύες και να τους δώσουν την αίσθηση του καψίματος. Αυτές οι ασκήσεις μπορεί να είναι τόσο αστείες που η ίδια σας η τεστοστερόνη θα σταματήσει να παράγεται και θα θέλει να μετακομίσει στο πλησιέστερο θηλυκό που κάνει διάδρομο. Πρόσφατα είδα έναν τύπο να κάνει μία άσκηση για “τον πλάγιο ώμο” που έμοιαζε με κινήσεις που θα κάνεις στην ντίσκο και προφανώς δεν θα έχουν αποτέλεσμα. Ο Ανδρέας Ζούρδος μου είχε πει ότι δεν μπορεί να καταλάβει γιατί όλο το κόλλημα με τον πάγκο,ειδικά στους αρχάριους,από την στιγμή που δεν μπορούν να κάνουν μερικές ΚΑΜΨΕΙΣ! Και πρέπει να συμφωνήσω. Οι αρχάριοι έχουν πεισθεί από το νετ και τον τύπο που θέλει να πουλήσει συμπληρώματα ότι θελουν κάτι σπεσιαλ για την κατάστασή τους και τους έχει κάνει να ψάχνουν το μοναδικό,το. . .περίεργο. Αφήστε τα αυτά και ξεκινήστε βαθιά καθίσματα,πιέσεις,έλξεις στο μονόζυγο,κωπηλατική,άρσεις θανάτου(αν μπορείτε να τις κάνετε σωστά),κάμψεις. Όταν γίνετε καλύτεροι σε αυτά θα μπορείτε να ψάξετε για κάτι πιο “ειδικό”.

Αν ο Ross έχει κορμάρα με απλές ασκήσεις,μπορείτε και εσείς

Όλο και περισσότεροι νέοι πιστεύουν ότι η κατανάλωση προ-προπονητικού ροφήματος και μετα-προπονητικού ροφήματος είναι αυτό που θα ξεχωρίσει τους πετυχημένους στο γυμναστήριο,από τους αποτυχημένους ενώ έχουν ξεχάσει την σημαντικότητα του κρέατος,του ψαριού,των λαχανικών,των φρούτων και των γαλακτοκομικών. Προφανώς δεν ήταν γνωστοί στα κακόμοιρα τα παιδιά αθλητές  θρύλοι,πριν οι τελευταίοι χρησιμοποιήσουν τα αναβολικά και τα συμπληρώματα. Αθλητές θρύλοι οι οποίοι έγιναν παντοδύναμοι, κάνανε ρεκόρ που ξεπεράστηκαν για λίγο τα τελευταία χρόνια, μόνο με την εισαγωγή της τεστοστερόνης. Αυτά τα άτομα δεν νοιάζονταν για τέτοιες χαζες λεπτομέρειες όπως 1 σκουπ πριν την προπόνηση,2 σκουπ μετά. Για αυτούς η λύση ήταν απλή:

Προπονηθείτε σαν κτήνοι,φάτε σαν άλογα,κοιμηθείτε σαν μωράκια,αναπτυχθείτε σαν άνθη

Αφού έφερε η κουβέντα τα αναβολικά,πολλοί παραπονιούνται όταν βλέπουν επαγγελματίες αθλητές,που βγάζουν σε ένα χρόνο όσα θα βγάλουν αυτοί όλη τους την ζωή και λένε “αναβολικά” ή και “γεννετικά”. Μπορεί ακόμα και να παραπονιούνται ότι άτομα που ήταν μαζί τους όταν αθλούνταν γίνανε πετυχημένοι αθλητές,παρόλο που αυτοί ήταν καλύτεροί τους. Τα δυστυχισμένα αυτά άτομα έχουν ξεχάσει τις χιλιάδες προπονήσεις που οι πετυχημένοι άνθρωποι έκαναν,τις στερήσεις που είχαν στην ζωή τους και την διατροφή τους όταν ερχόταν αγώνας και την πίεση που υποβάλλανε τους εαυτούς τους για να πάνε λίγο παραπανω κάθε φορά. Οι παραπονιάριδες από την άλλη,χάνανε τις προπονήσεις εξαιτίας του ξενυχτιού,δεν ανάρρωναν όπως θα έπρεπε,κάνανε διαγωνισμούς στα McDonalds με τις προσφορές και παρατήσανε το άθλημα. Αλλά ναι,γεννετικά και αναβολικά,αυτά κάνουν τους πρωταθλητές…

“Όταν ήμουν μικρός ήμουν πιο γυμνασμένος από τον Σβαρτζενέγκερ”

Εχουν ξεχάσει να αναπνέουν σωστά. Έχω γράψει εδώ για την αναπνοή(πηγαίντε κάτω από την εικόνα του Dr Jeff Cubos για να διαβάσετε) και πόσο σημαντική είναι. Επίσης δεν κοστίζει τίποτα να μάθετε να αναπνέετε σωστά και μάλλον θα δείτε μείωση στο πόνο της μεσης και των ώμων,οπότε αξίζει να θυμίσετε στο σώμα σας πως να αναπνέει.

Παρόλο που κάλυψα αρκετά σημαντικά θέματα που λησμονούν οι αρχάριοι,σίγουρα υπάρχουν και άλλα που δεν αναφέρθηκαν. Το ζέσταμα/προετοιμασία και η αποθεραπεία είναι μεγάλα κεφάλαια από μόνα τους και δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο συμφωνώ με την “κοινή” γνώμη σε αυτά. Δεν πιστεύω ότι είναι περιττά,αλλά πιστεύω ότι η επιστημονική κοινότητα και η πρακτικη εφαρμογή μας έχει δείξει καλύτερες μεθόδους από εγχειρίδια του 80 με δασείες και περισπωμενες. Σημαντικό επίσης είναι και ένα ημερολόγιο,κατά προτίμηση όσο πιο μινιμαλιστικό γίνεται,για να καταγράφουμε την προπόνηση και την διατροφή μας.

Μην κολλάτε στο design,έχει τις προοπτικές να γίνει προπονητικό ημερολόγιο πρωταθλήτριας στην Άρση Βαρών

Οπότε βγείτε τώρα έξω,οπλισμένοι με αυτό το φρεσκάρισμα στη μνήμη σας και σταματήστε να δίνετε σημασία στις βλακείες. Κάντε σήμερα την αλλαγή που θέλετε να δείτε αύριο στον εαυτό σας😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: