fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Οι 5 βασικές κινήσεις του ανθρώπου

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Πολλά έχουν γραφτεί για το ποιες κινήσεις μπορεί να εκτελέσει το ανθρώπινο σώμα από κάποιες καλές προσεγγίσεις μέχρι και αυτές που βλέπουμε συνήθως στο γυμναστήριο όπου θεωρούμε κίνηση μόνο ότι έχει να κάνει με το πάνω σώμα και κυρίως το στήθος,τα “δικέφαλα” και τους ώμους.

Η νούμερο ένα κίνηση των ανθρώπων στο γυμναστηριο

Για καιρό εγώ προσωπικά ήμουν φαν της παραδοχής ότι οι 3 βασικές κινήσεις που μπορεί να κάνει το ανθρώπινο σώμα ήταν οι εξής

Μου φαινόταν αρκετά ολοκληρωμένη λίστα και σχεδόν πάντα έκανα μια περαιτέρω ανάλυση των κινήσεων,ώστε να έχουμε οριζόντιο και κάθετο σπρώξιμο/τράβηγμα,δηλαδή ασκήσεις όπως πιέσεις πάγκου και κωπηλατική στο κάθετο επίπεδο και στρατιωτικές πιέσεις και έλξεις στο μονόζυγο στο οριζόντιο επίπεδο. Και έτσι,άντε και με άλλη μία ασκησούλα για τον “κορμό” μπορούσα να φτιάξω εύκολα ένα πρόγραμμα που θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες των ατόμων που θα θέλανε μια “ολοκληρωμένη” σωματική κατάσταση.

Επειδή όμως ο διάβολος είναι στην λεπτομέρεια,σκεφτόμουν συνεχώς τρόπους για να μπορέσω να δώσω αυτή τη λίστα σε κάποιον και με ελάχιστη σκέψη να τον διδάξω να φτιάχνει προγράμματα για τον εαυτό του,για το υπόλοιπο της ζωής του. Σίγουρα το τράβηγμα ήταν ολοκληρωμένο,αλλά τί γίνεται με κινήσεις που έχουν να κάνουν με σήκωμα βάρους από το πάτωμα,όπως τις άρσεις θανάτου; Δεν μιλάω για τα κιλά που σηκώνει ο Benedikt Magnusson αλλά δεν θα ήταν κακό ο κόσμος να μάθει να σηκώνει βάρος χωρίς να λυγίζει την μέση και να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τα πόδια του.

Ο μικρός Ben προετοιμάζεται να βοηθήσει την γιαγιά του για τα ψώνια.

Από την άλλη,υπήρχε τόση έρευνα πάνω στις στατικές κινήσεις που δουλεύουν όλους τους κοιλιακούς και στηρικτικούς μύες του σώματος,αλλά δεν μπορούσαν να μπουν σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες. Την λύση μου την έδωσε ο Dan John,ένας προπονητής θρύλος των ΗΠΑ όπου πήρε τις 3 κινήσεις και έδωσε άλλες 2 με αποτέλεσμα να έχουμε την εξής λίστα

  • Σπρώξιμο
  • Τράβηγμα
  • Κάθισμα
  • Swing/Hinge
  • Κουβαλήματα

Συγχωρήστε τις Αγγλικές λέξεις Swing/Hinge καθώς δεν μπορούσα να βρω μια μετάφραση στα Ελληνικά που να με καλύπτει,με αποτέλεσμα να πρέπει να μείνουν έτσι. Επίσης,τα κουβαλήματα στα Αγγλικά ήταν loaded carries που ακούγονται πιο κουλ. Με λίγη τύχη,το νόημα δεν θα χαθεί από την κακή επιλογή ονομάτων!

Εντάξει,ξέρουμε τις 3 πρώτες ασκήσεις,αρκετοί λίγο πολύ τις κάνουν,περισσότεροι δεν μπορούν να τις εκτελέσουν σωστά,αλλά τί γίνεται με τις άλλες 2 ασκήσεις και γιατί άραγε δεν τις έχει το τρομερό πρόγραμμα όγκου σύσφιξης μυϊκής ενδυνάμωσης νευρικής δύναμης που σας δώσανε στο γυμναστήριο;

Η κίνηση swing/hinge είναι μία κίνηση που ο κόσμος με το καιρό,έχει ξεχάσει να κάνει. Είναι η κίνηση που πρέπει να κάνουμε προκειμένου να σηκώσουμε κάτι από το έδαφος ή όταν θέλουμε να κάνουμε ένα άλμα μπροστά. Είναι το κεντρικό κομμάτι της κίνησης των ολυμπιακών άρσεων αλλά και πάνω από όλα είναι από τις κύριες κινήσεις των αντρών κατά την διάρκεια του σεξ και σύμφωνα με μια έρευνα** άντρες που μαθαίνουν αυτή την κίνηση έχουν 87% περισσότερες ερωτικές συντρόφους. Για τις κυρίες,πρέπει να ξέρετε ότι αυτή η κίνηση μαζί με το κάθισμα,αποτελούν τον συνδιασμό για γλουτούς που γυρνάνε κεφάλια. Οπότε ελπίζω να σας έχω τραβήξει την προσοχή.

**Έρευνα που μόλις έφτιαξα χαχα

Η κίνηση αυτή αποτελείται από ένα μικρό λύγισμα των γονάτων,ίσα ίσα για να χαμηλώσει το κορμί,αλλά θέλουν ΠΟΛΥ λύγισμα των ισχίων για να μπορέσουμε να σκύψουμε και να σηκώσουμε κάτι από το έδαφος. Είναι ο λόγος που κόσμος τραυματίζεται και ακούει τα “κλακ” όταν σκύβει να πιάσει κάτι,δεν έχει μάθει να λυγίζει με τον σωστό τρόπο,με αποτέλεσμα να λυγίζει την μέση του και να τραυματίζεται. Δεν ακούγεται δύσκολο στην θεωρία(λίγο λύγισμα στα γόνατα,πολύ στα ισχία) αλλά αρκετός κόσμος δεν μπορεί να το κάνει σωστά,ειδικά όταν σηκώνει βάρη καθώς δεν έχει μάθει να ενεργοποιεί τους γλουτούς του.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το πως να εκτελείτε την κίνηση αυτή,από τον ίδιο το Dan,σε αυτό του το άρθρο. Ακόμα και αν δεν ξέρετε Αγγλικά,οι εικόνες μπορούν να βοηθήσουν στο να μάθετε την κίνηση. Και να μην μπορείτε,εγώ είμαι εδώ!

Η επόμενή μας κίνηση,είναι τα κουβαλήματα και είναι κινήσεις που ίσως έχετε δει παλιά,όπως το περπάτημα του αγρότη και η απλότητα της άσκησης,όσο και το τι σας λέγανε ότι γυμνάζει,σας έκαναν να την θεωρείτε περιττή όσο τα βαθιά καθίσματα,αφού έχετε “μεγάλα πόδια”. Προφανώς αρκετοί μπερδεύετε το χοντρά και μεγάλα με το μυώδη και γυμνασμένα. Δεν πειράζει,θα μάθετε!

Η κοινή γνώμη έλεγε για το περπάτημα του αγρότη ότι γυμνάζει τους πήχεις και. . . . . . αυτό,γυμνάζει τους πήχεις. Όμως έρευνα και πρακτική εφαρμογή τα τελευταία χρόνια έχουν μετατρέψει το περπάτημα του αγρότη και όλες τις άλλες τις ασκήσεις που έχουν να κάνουν με κράτημα και κουβάλημα ενός βαρους,σε υπερασκήσεις με προπονητές να λένε ότι είναι ο χαμένος κρίκος στην προπόνηση των αθλητών τους. Ακόμα και για τα άτομα που δεν έχουν κάποιο άθλημα,αλλά απλά γυμνάζονται υπάρχουν πλεονεκτήματα. Όλες οι ασκήσεις όπου κουβαλούμε ένα βάρος ενεργοποιούν τους μύες των κοιλιακών μας και οτιδήποτε μας κρατά σταθερούς,στο έπακρο. Για να πειστείτε,πάρτε έναν αλτήρα με ένα αξιοσέβαστο βάρος,σηκώστε τον ψηλά και ενώ τον κρατάτε εκεί πάνω,αρχίστε να περπατάτε. Θα παρατηρήσετε όλο σας το σώμα να δυσκολεύεται να κρατήσει ισορροπία και αν κάνετε αρκετά σετ,την επόμενη μέρα θα νοιώσετε ένα πιάσιμο στους κοιλιακούς που ίσως να μην έχετε ξανανοιώσει. Πείτε “ΓΕΙΑΑΑΑ” στους πλάγιους κοιλιακούς σας και “ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ” στα βαρετά ροκανίσματα.

Αντίο αγάπη μου!

Προφανώς τα κουβαλήματα δεν περιορίζονται μόνο σε κινήσεις με τους αλτήρες. Μπορείτε πάντα να κάνετε κάποια μορφή τραβήγματος όπως αυτό που κάναμε τότε με το έλκηθρο(πολύ γέλιο και θέλω να το επαναλάβουμε!) ή αν θέλετε ιδέες ορίστε ένα άρθρο πάλι από τον Dan,που εξηγεί όλη την ιδέα του κουβαλήματος.

Με αυτό το άρθρο ελπίζω να σας άνοιξα τα μάτια σε μια νέα σειρά ασκήσεων για το γυμναστήριο. Ξεκινήστε σιγά σιγά και βάλτε τις νέες 2 κινήσεις στο πρόγραμμά σας. Η φαντασία σας είναι το μόνο που σας περιορίζει,μπορείτε να τις κάνετε ξεχωριστές μέρες,μέσα στο πρόγραμμά του γυμναστηρίου ή και σαν αντικατάσταση της σιχαμερά βαρετής αερόβιας. Όχι τίποτα άλλο,το swing και τα κουβαλήματα φέρνουν κάτι που λέγεται αποτελέσματα και αρκετοί από εσάς έχετε καιρό να πάρετε κάτι τέτοιο. . .

Δοκιμάστε τα σήμερα κιόλας!

3 responses to “Οι 5 βασικές κινήσεις του ανθρώπου

  1. Ανδρέας Ζουρδός May 16, 2012 at 12:35 am

    Ωραίος Φώτη, πολύ καλό άρθρο.

  2. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Dan John « fotisff

  3. Pingback: Προπόνηση ευεξίας/φυσικής γυμναστικής « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: