fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Μαθήματα από το I.A.F.A.

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Παρόλο που η γκαντεμιά χτύπησε ξανά και ο υπολογιστής μου χάλασε ΠΑΛΙ,δεν το αφήνω να με ρίξει,παίρνω τον υπολογιστή κλανιά της μαμακούλας(ή της μαμάς Κούλας αν θέλετε) και γράφω το άρθρο που είχα υποσχεθεί την προηγούμενη φορά.

Σήμερα εξεταζουμε μερικά μόνο από τα πραγματάκια που έμαθα ενώ ήμουν στο I.A.F.A. College για περίπου 4 μήνες. Σίγουρα δεν θα είχε νόημα να κάτσω να γράψω όλες μου τις σημειώσεις εδώ(υποσημείωση:δεν κράταγα σημειώσεις χο χο χο) γιατί μερικά πράγματα μπορεί να μην σας ενδιαφέρουν,επομένως θα γράψω μόνο τα πράγματα που πιστεύω ότι μπορούν να τους οφελήσουν όλους. Δεν θα γράψω φυσικά μόνο ότι έμαθα μέσα στη τάξη,αλλά και κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που είχαμε στο διάλειμμα,μετά το μάθημα και μέσω e-mail!

Αρχικά ας πούμε ότι κανένα σώμα δεν είναι το ίδιο και δεν ανταποκρίνεται όπως θα ανταποκρινόταν όπως κάποιο άλλο. Σίγουρα το έχετε ξανακούσει. Πώς μπορούμε επομένως να εξασφαλίσουμε σε εμάς και το σώμα μας μια συνεχόμενη βελτίωση;

Layne Norton:Όταν δεν παίρνεις αναβολικά,πρέπει να βρεις τρόπους για να βελτιώνεσαι συνεχώς.

Ένας εύκολος τρόπος όπως είχε πει και ο Δεδούκος,είναι με το που αρχίσουμε και βλέπουμε αποτελέσματα με το τωρινό μας πρόγραμμα γυμναστικής,να το αλλάξουμε. Με αυτό το τρόπο φροντίζουμε να κρατήσουμε τα αποτελέσματα από το πρόγραμμα που δούλευε αλλά και να  δοκιμάσουμε κάποια αλλαγή,όχι τρομερή,που να συνεχίσει να μας δίνει τα αποτελέσματα που θέλουμε. Τί αλλαγή θα μπορούσε να είναι αυτή; Στις ασκήσεις για το πάνω σώμα θα μπορούσαμε να κάνουμε αλλαγές στην λαβή καθώς κάποιοι μύες ανταποκρίνονται καλύτερα με διαφορετικές λαβές. Κάτι άλλο που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να πιάσετε τις λαβές με μια πετσέτα ώστε να κάνετε το πιάσιμο πιο δύσκολο και να γυμνάσετε λίγο περισσότερο τους πήχεις και την λαβή σας. Στα πόδια θα μπορούσατε να προσπαθήσετε να κάνετε κάποιες ασκήσεις με το ένα πόδι για να φροντίσετε για τυχόν ασυμμετρίες αλλά και να βελτιώσετε την ισορροπία σας(προφανώς δεν μιλώ για leg extensions και βελτίωση ισορροπίας).

Ο Ben ξέρει πως να γυμνάζει ένα πόδι την φορά

Στη διατροφή συχνά έχουμε άτομα που προσπαθούν να αδυνατίσουν,μπαίνουν σε ένα πρόγραμμα διατροφής,χάνουν μερικά κιλά και μετά σταματούν. Τί μπορεί να γίνει για να συνεχίσουν να χάνουν; Μπορούν είτε να χαμηλώσουν και άλλο τις θερμίδες τους(αν έχουν πολύ να χάσουν και δεν κόψανε απότομα θερμίδες),να κάνουνε κάποιο ελεύθερο γεύμα ή να αυξήσουνε την δραστηριότητά τους είτε με την προσθήκη γυμναστικής ή κάποιων καθημερινών προσαρμογών που όλοι ξέρουμε,όπως το να περπατάμε τις σκάλες αντί να παίρνουμε ασανσέρ,να καθόμαστε λιγότερο,αν μπορούμε να τρέξουμε αντί να περπατήσουμε,να το κάνουμε και άλλα διάφορα κολπάκια.Σίγουρα το πιο σημαντικό κομμάτι από όλα ειδικά στο να χάσουμε κιλά είναι η υπομονή και να καταλάβουμε ότι όπως δεν πήραμε τα έξτρα κιλά από την μία μέρα στην άλλη,έτσι και δεν θα χάσουμε και τα έξτρα κιλά από την επόμενη μέρα στη μεθεπόμενη.

Πόσο πρέπει να διαρκεί μια προπόνησή σας; Πολλοί θα πούνε μέχρι 45 λεπτά και ότι μετά αρχίζει η τεστοστερόνη να πέφτει με αποτέλεσμα να μην είναι παραγωγική η προπόνησή μας . Ούτως η άλλως έρευνες το έχουν δείξει αυτό. Είναι όμως κάτι τέτοιο ένας λόγος για να μας αποτρέψει από το να κάνουμε την προπόνησή μας να κρατά παραπάνω; Αρχικά ποιος ξεκίνησε κάτι τέτοιο; Οι απόψεις μπορεί να διίστανται,αλλά ο πρώτος προπονητής που έκανε γνωστές τόσο σύντομες προπονήσεις ήταν ο Ivan Abadjiev,o άνθρωπος θρύλος που έδωσε τόσα χρυσά στην Βουλγαρία,στην Άρση Βαρών. Οι προπονήσεις κρατάγανε με το ζόρυ 30-45 λεπτά και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα αποτελέσματα. Κάτι που πολύ ξεχνάνε είναι ότι αυτά τα αποτελέσματα δεν ήρθαν με 1 προπόνηση την ημέρα αλλά 6-8 προπονήσεις,εξαιρετικά μεγάλη συγκέντρωση στις ασκήσεις του αθλήματος(μιλάμε για μέχρι 7 ασκήσεις,ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ) μειωμένο ή και ανύπαρκτο στρες από δουλεια και οικογένεια καθώς και μερικά άλλα κόλπα που το μυαλό του Ivan είχε σκαρφιστεί. Για εμάς που δεν έχουμε το χρόνο για τόσες προπονήσεις την ημέρα,θέλουμε να δολοφονήσουμε με το παραμικρό κάποιον που μας εκνευρίζει και δεν έχουμε μια ιδιοφυϊα σαν τον Abadjiev αλλά εναν τύπο που τον λένε Φώτη να μας λέει τα δικά του,ίσως θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο που διαρκεί λίγο περισσότερο,χωρίς φόβο για υπερπροπόνηση(κλαίω με τον όρο,ειδικά όταν τον ακούω στην Ελλάδα)

Ειλικρινά,ποιος θα εμπιστευόταν έναν τέτοιο τύπο;

Ειλικρινά,ποιος θα εμπιστευόταν έναν τέτοιο τύπο;

Μπορεί να έχουμε σαν παράδειγμα τους Αρσιβαρίστες για το πόσο θα κρατά η προπόνησή μας,αλλά δεν είδα κανένας να κάνει αναφορά στους αθλητές της ενόργανης όπου οι προπονήσεις τους κρατάνε περίπου 3 ώρες την φορά. Γιατί δεν το κάνουμε τα προγράμματα να διαρκούν τόσο; Προσωπικά πιστεύω ότι τα 45 λεπτά προπόνησης έχουν περαστεί και σαν θέμα χρημάτων γιατί είναι πιο εύκολο κάποιος προπονητής να πουλήσει τις υπηρεσίες του στον άλλον για μια ώρα,μαζί με ζέσταμα και αποθεραπεία,παρά για δύο ή τρεις ώρες. Πουλάνε καλύτερα,μας επιτρέπουν να έχουμε περισσότερο κόσμο και να μας δώσει περισσότερα references και είναι πιο φτηνά,προφανώς. Οπότε καλά τα προγράμματα που κρατάνε 45 λεπτά αλλά δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα να κάνετε τα προγράμματά σας να κρατάνε λίγο παραπάνω δεδομένου ότι έχετε λίγες φορές που να μπορείτε να προπονηθείτε μεσοβδόμαδα και έχετε αρκετές ασκήσεις που θέλετε να κάνετε.

Υπάρχουν κακές τροφές; Εξαρτάται όπως θα έλεγε και ο Δεδούκος. Πλέον είμαστε στο 2012 και ξέρουμε σίγουρα ότι όλες τις φυσικές τροφές που υπάρχουν στην Μητέρα Φύση είναι απολύτως ασφαλείς σε φυσιολογικές ποσότητες. Αφήστε το “η χοληστερίνη στα αυγά και το κρέας προκαλούν καρδιακά” ξέρουμε πλέον ότι οι φλεγμονές είναι πιο επικίνδυνες για τα καρδιακά. Όσοι ανησυχούν για τα φρούτα και την περίπτωση να παχύνουν έτσι και έχουν μπει σε “γράμμωση” ας φάνε την μπανάνα τους,την τελική απόφαση στη μείωση του λίπους την έχουν οι θερμίδες και το πως προπονούμαστε. Οι πατάτες,τα όσπρια και τα δημητριακά δεν παχαίνουν από μόνα τους(αν και είμαι σίγουρος ότι τα μακαρόνια θέλουν να καταστρέψουν την ανθρωπότητα),αλλά με ένα κιλό τυρί,λάδι και μπόλικα συνοδευτικά. Μην κατηγορείτε το φαί,αλλά την ανικανότητα μέτρου που μπορεί να έχετε. Δεν σας απαγορεύει κανείς να φάτε ένα γλυκό,εφόσον φροντίζετε οι θερμίδες από τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες που είναι στο γλυκό να αφαιρεθούν κατά την διάρκεια της μέρας από τις άλλες σας τροφές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο σε γλυκά αλλά ισχύει για όλες τις τροφές που θα νοιώθαμε τυχόν ενοχές έτσι και τις τρώγαμε. Σουβλάκια,cheeseburger,πίτες και τα λοιπά.

Τέλος,θυμάστε τις προσπάθειές να μειώσετε την κοιλιά με ατελείωτα ροκανίσματα ή τα μηχανήματα προσαγωγών και απαγωγών για να “χάσετε το λίπος στα πόδια”. Οι πιθανότητες να σας φέρουν τα επιθυμιτά αποτελέσματα είναι το ίδιο χαμηλές με το να μείνουμε ικανοποιημένοι με τις εκλογές την Κυριακή οπότε κάντε μια χάρη και μορφωθείτε ώστε να μην χάνετε άσκοπα τον καιρό σας. Διαβάστε λίγο περί διατροφής(τί τύχη να διαβάζετε ένα blog με πάνω από 20 άρθρα περι διατροφής ε;;;) ξεκινήστε ένα πρόγραμμα γυμναστικής με βασικές,μεγάλες ασκήσεις(ψάξτε για “γυμναστική” στα δεξιά σας”) και αλλάξτε σήμερα το σώμα σας!

Και με αυτό το άρθρο,κλείνει το κεφάλαιο I.A.F.A. που με απασχόλησε για κάποιους μήνες και με έφερε σε επαφή με τόσο ενδιαφέροντα άτομα. Πολύ ωραία εμπειρία και σίγουρα έτσι και ξαναμαζέψω λεφτά,ίσως μετά τον στρατό,να ξανακάνω τα σεμινάρια.Με λίγη τύχη και υπομονή θα γράψω άλλο ένα άρθρο μέχρι το τέλος της βδομάδας! Παρακαλείτε μόνο να μην σπάσω στο κεφάλι των “ειδικών” του πλαισίου τον υπολογιστή έτσι και μου βγάλουν σφάλματα που δεν είχαν ανακαλύψει πριν. . . Τσάο!

2 responses to “Μαθήματα από το I.A.F.A.

  1. Andreas May 30, 2012 at 3:51 pm

    Καλησπέρα Φώτη.
    Σκέφτομαι να παρακολουθήσω το εν λόγω σεμινάριο και αυτά που έγραψες μου τράβηξαν την προσοχή!Είχα στο μυαλό μου και της Acsm το οποίο γίνεται πλέον και στην Ελλάδα αλλά αυτό δείχνει πιο ολοκληρωμένο.
    Γνωρίζεις πώς μπορώ να έρθω σε επαφή με κάποιον για να μάθω πότε θα ξαναγίνει,το κόστος κτλ;Γιατί το τηλέφωνο στο site δεν λειτουργεί!
    Ευχαριστώ!

    Ανδρέας

    • fotakou May 30, 2012 at 10:24 pm

      Γεια σου Αντρέα!
      Αν θες στείλε μου στο chatzifot@gmail.com για να συζητήσουμε για τα σεμινάρια,έχω μερικές εναλλακτικές και μπορούμε να μιλήσουμε και πιο εύκολα έτσι από το blog!
      Να σαι καλά!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: