fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Trigger points σε ώμους και αγκώνες

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Μετά από ένα εξογκωμα στη κάτω γνάθο και έναν χαλασμένο υπολογιστή,επιστρέφω τώρα,περίοδο μεγάλης βδομάδας για να συνεχίσω το γράψιμο και να μιλήσω για το θέμα που είχα αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο περί ώμων,για μασάζ σε ώμους αλλά και σε αγκώνες. Η προσθήκη των αγκώνων έγινε πρώτον επειδή πιστεύω ότι θα ήταν ωραίο αφού αρκετά άτομα μαζί με ώμους,αποκτάνε και προβλήματα στους αγκώνες είτε λόγω δουλειάς είτε λόγω γυμναστικής,δεύτερον επειδή κάποια άτομα ζητάγανε τί να κάνουμε με υποτιθέμενες επικονδυλιτιδες αλλά και τρίτον,επειδή θα μου επέτρεπε να γράψω λίγο παραπάνω σε ένα θέμα που αφότου σας πω λίγα βασικά πράματα και σας δώσω αρκετές εικόνες,είμαστε καλυμμένοι! Να πω από την αρχή,όπως κάνω σε τόσο τεχνικά θέματα,ότι δεν είναι επάγγελμα μου το μασάζ και σίγουρα κάποιος που έχει σπουδάσει το αντικείμενο θα μπορούσε να βρει λάθη. Αλλά ο σκοπός μου είναι να δώσω απλές λύσεις,για “κάνε το μόνος σου” περιπτώσεις και να βοηθήσω να ανακουφιστεί ο κόσμος.

Να σας προτείνω να διαβάσετε το άρθρο μου για τα trigger points που βρίσκεται εδώ,προκειμένου να καταλάβετε λίγο την λογική,να μάθετε πως ακριβώς κάνουμε μασάζ,για πόσο και ποια είναι τα οφέλη. Οι πηγές για τις εικόνες είναι κυρίως το διαδίκτυο και το βιβλίο που αναφέρω στο άρθρο! Με λίγα λεφτά και λίγη επιμονή στο ψάξιμο,βρίσκει κάποιος πολλά! Το άρθρο θα κινηθεί με τον εξής τρόπο,θα κάνω μια αναφορά στους μύες που πρέπει να κάνουμε μασάζ,θα δείξω εικόνες για να δείτε που βρίσκεται ο μυς και ποιες περιοχές μπορεί να επηρρεάσει να υπάρχει trigger point και τέλος θα δείξω ή θα πω πως μπορείτε να κάνετε μασάζ(μικρό κόλπο:η πλειοψηφία των φορών θα είναι με ένα μπαλλάκι του τέννις). Στις εικόνες κάτω από κάθε μυ στην αριστερή εικόνα θα φαίνεται ο μυες με τα trigger points του σε κυκλάκια και στην δεξιά εικόνα θα φαίνονται πάλι τα trigger points αλλά και τα σημεία όπου πονάμε όταν έχουμε το εν λόγω trigger point. Τέλος θα χρησιμοποιώ συχνά και τη λέξη trigger points και κόμπος,όχι επειδή έχουν διαφορετική σημασία στο άρθρο,απλά έτσι για να μην φαίνεται μονότονο το κείμενο χο χο χο!

Υπερακάνθιος

Δύσκολος μυς για να τον βρεις και να κάνεις μαλάξεις,τα trigger points του όπως βλέπετε μπορούν να πονέσουν πλάγια στον ώμο ή και κοντά στον αγκώνα μας. Η απλή λύση για να μπορέσουμε να τον εντοπίσουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε τα δάχτυλά μας και να προσπαθήσουμε να πετύχουμε το “κόμπο” στο τραπεζοειδή μυ μας.

Μία μπάλλα του τέννις μέσα σε μία μακριά κάλτσα ανάμεσα στον τραπεζοειδή μας και έναν λείο τοίχο είναι η πιο εύκολη μέθοδος που μπορούμε να εφαρμόσουμε για να κάνουμε μασάζ. Προσπαθείτε να ανεβοκατεβείτε λίγο για να βρείτε το σημείο και αρχίστε να κάνετε μικρούς κύκλους με το σώμα σας για να ελευθερώσετε το trigger point. Προφανώς δεν είναι εύκολη δουλειά και όπως δεν αποκτήσατε τον κόμπο από την μία μέρα στην άλλη,έτσι υπομονετικοί πρέπει να είστε και τώρα για να τον λύσετε.

Υπακάνθιος

Τα trigger points στον μυ

Και τα σημεία πόνου!

Πιο εύκολος μυς από τον προηγούμενο για να βρεθεί,ο υπακάνθιος χτυπά κυρίως στη πρόσθια και την πλάγια μοίρα του ώμου μας και ίσως μας ενοχλήσει και λίγο στα μπράτσα. Μόνιμα ανυψωμένα χέρια ή ακόμα και πολλές ώρες χρήσης του ποντικιού στον υπολογιστή μπορούν να προκαλέσουν πόνο στον ώμο και trigger points στον υπακάνθιο.

Το σημείο μασάζ είναι εύκολο και ακριβώς λίιιγο πιο κάτω από τον υπερακάνθιο. Η μπάλλα του τέννις μπορεί να σταθεροποιηθεί πιο καλά σε αυτό το μυ καθώς βρίσκεται σχεδόν πίσω από το στήθος. Μπορεί να μην το νοιώσετε με την μία αλλά επειμείνετε λίγο και προσπαθείστε να κάνετε αργές κινήσεις ώστε να εντοπίσετε οποιαδήποτε ενόχληση.

Υποπλάτιος

Δύσκολος μυς να βρεθεί και να μαλαχθεί,ο υποπλάτιος θελει λίγη δουλίτσα. Προκαλεί πόνους στον ώμο όπως βλέπετε και συχνά κάτι ενοχλήσεις στον καρπό.

Για να μπορέσετε να τον βρείτε,θα χρειαστούμε άλλη μια εικόνα που δείχνει πως εντοπίζεται

Οι δύο πρώτες εικόνες μας δείχνουν πως να εντοπίσουμε τον υποπλάτιο με τα δάχτυλα και τον αντίχειρά μας,με το χέρι σηκωμένο για να δούμε καλύτερα το σημείο που πρέπει να ψάξουμε. Η τρίτη εικόνα μας δείχνει τον πιο συνηθισμένο τρόπο για το μασάζ. Αρχικά βρίσκετε το σημείο με τα δάχτυλά σας και αφότου το βρείτε,ακουμπάτε το χέρι σας στον αντιθετο ώμο και πιέζετε. Μπορεί να θελήσετε να πιάσετε το κόμπο με τα δάχτυλα σας. Κάντε το,απλά να ξέρετε ότι καλό είναι να προσπαθείτε να μην κουράζετε πολύ τα άκρα σας,ειδικά αν σκοπεύετε να κάνετε πολύ ώρα το μασάζ.

Τρικέφαλοι

Για όσους δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τρικέφαλους από δικέφαλους,η εικόνα δείχνει την ΠΙΣΩ μεριά του χεριού

Αχ τρικέφαλοι. Τόσα παιδιά στο γυμναστήριο εχουν μεγάλους δικέφαλους αλλά οι τρικέφαλοί τους είναι σχεδόν πάντα επίπεδοι. Ολοι λίγο πολύ ξέρουν που βρίσκεται ο τρικέφαλος,λίγοι όμως ξέρουν ότι η παραπάνω εικόνα δείχνει μόνο το ένα πέμπτο των σημείων όπου ο τρικέφαλος μπορεί να έχει trigger points και κατ επέκταση,σημεία όπου προκαλείται πόνος και μπορεί να επηρρεάσει πέρα από το μπράτσο,μερικά σημεία του αγκώνα μας(σκεφτείτε εσωτερικό πόνο).

Ανάλογα το σημείο όπου κάνουμε μασάζ,μπορούμε να βρούμε κιόλας διαφορετικό σημείο πόνου. Δεν μπορούσα να βρω κάποια εικόνα πέρα από γραπτές αναφορές στο βιβλίο που έχω(ίσως στη δεύτερη έκδοση να έχει αλλά εγώ έχω την πρώτη),παρόλα αυτά το βιβλίο αναφέρει ξεκάθαρα ότι πρέπει να μαλάξουμε τον μυ από πάνω μέχρι κάτω,αριστερά και δεξιά γιατί υπάρχουν αρκετοί κόμποι. Και ο πιο εύκολος τρόπος για μασάζ είναι ο παρακάτω,πάλι με μία μπάλλα του τέννις

Όπως βλέπετε,βάζετε το ένα χέρι πάνω στο μπαλλάκι και ακουμπάτε τον τρικέφαλο πάνω στις αρθρώσεις των δαχτύλων σας. Από εκεί πέρα προσπαθείτε να καλύψετε όλη την επιφάνεια του τρικεφάλου αργά και απολαυστικά(όχι τόσο απολαυστικά αν βρείτε έναν γερό κόμπο). Θέλει λίγο υπομονή εδώ καθώς θα είναι λίγο δύσκολο να βρείτε οοοολους τους κόμπους.

Αυτοί ήταν μερικοί από τους βασικούς μύες και τα trigger points τους που μπορούν να ταλαιπωρήσουν τους ώμους και τους αγκώνες μας. Σίγουρα δεν είναι ολοκληρωμένη λύση αλλά είναι ωραίο να νοιώθουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από το να πονάμε ή απλές διατάσεις. Ξεχάστε τις διατάσεις,το μέλλον σε ζέσταμα και αποθεραπεία προβλέπεται να είναι το μυοπεριτονιακό μασάζ και όσοι θα μπορούν να διδάξουν τις βασικές αρχές του στους ασκούμενους θα πάνε μπροστά. Κάντε το μασάζ πριν,μετά την προπόνηση ακόμα και κατά την διάρκεια προπόνησης. Κανένας μάλιστα δεν σας απαγορεύει να το κάνετε μέσα στην μέρα,εκεί που νοιώθετε απλά μια ενόχληση. Ξεκινηστε σήμερα και αισθανθείτε καλύτερα!

4 responses to “Trigger points σε ώμους και αγκώνες

  1. andreaszourdos April 15, 2012 at 11:06 pm

    Μπράβο Φώτη, πολύ ενημερωτικό άρθρο.Θα το εκτυπώσω να το δίνω στους πελάτες μου Προσωπικά πονάω περιοδικά όταν κάνω κάμψεις δικεφάλων και είμαι βέβαιος πως το έχω πάθει από μαλακίες με πολλά κιλά όταν ήμουν 15-20 χρόνων. Ξέρεις αν συμβάλλουν στον πόνο αυτόν οι υπερβολικές πιέσεις;

    • fotakou April 16, 2012 at 10:37 am

      Ευχαριστώ για τα καλά λόγια Αντρέα!
      Λοιπόν η μια κεφαλή του δικέφαλου καταλήγει κοντά στον ώμο οπότε ναι,λίγο πολύ ασκήσεις είτε για την μία είτε για την άλλη μυϊκή ομάδα επηρρεάζουν την άλλη.
      Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να ψηλαφίσεις τα μούσκουλά σου με τα δάχτυλα και να δεις αν έχεις κάποιον κόμπο. Αν τελικά έχεις,ξεκίνα μέσα στην ημέρα με τα knuckles των δαχτύλων σου να κάνεις μασάζ στους δικεφάλους σου. το μασάζ δεν έχει κάποιο “τσίμπημα” απλά περνάς από πάνω μέχρι κάτω τον δικέφαλο,με τα knuckles(πως στα κομμάτια λέγονται στα ελληνικά;; ARG) και προσπαθείς να ελευθερώσεις τους κομπους. Όπως λέω και μέσα στο άρθρο, είναι καλή ιδέα να το κάνει και πριν,κατά και μετά την προπόνηση!

  2. Pingback: Προπόνηση φιλική στις αρθρώσεις,τρίτο μέρος « fotisff

  3. mariadrogiti November 4, 2013 at 9:13 am

    Να είσαι καλά Φώτη. Πολύ βοηθητικό. Ήδη δοκίμασα με Υπερακάνθιο για έναν “τυφλό” και εκνευριστικό πόνο κι έπιασε.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: