fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Πετύχετε τους στόχους για την νέα χρονιά και για πάντα!

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Καλησπέρα,καλή χρονιά,χρόνια πολλά και να με χαίρεστε για την γιορτή μου!

Αποφάσισα το πρώτο post μου μετά τις γιορτές να είναι κάτι όχι τόσο περι fitness,αλλά κάτι που θα σας βοηθήσει φτάσετε τους στόχους σας. Πρόσφατα,είχα την ευκαιρία να προπονηθώ με τον Ανδρέα Ζούρδο και στο σύντομο χρόνο που μας επέτρεψαν οι υποχρεώσεις μας και οι καταραμένες συγκοινωνίες να επικοινωνήσουμε,είπαμε και πολύ λίγο για συμπεριφορές. Λίγο νευρογλωσσικός προγραμματισμός,λίγο πιο χύμα λέξεις όπως “κάποιοι μπορούν και άλλοι δεν μπορούν” με βοήθησάν στην απόφασή μου για το σημερινό post. Η πλειοψηφία των ιδεών θα προέρθει από ένα πολύ καλό βιβλίο,το The Power Of Less που διάβασα μέσα στις γιορτές και οι αρχές του με βοήθησαν να βάλω την χαώδη ζωή μου σε μία τάξη. Ετσι είμαι έτοιμος να σας παρουσιάσω τα απλά πράγματα που θα σας βοηθήσουν να μπείτε σε ένα πρόγραμμα αυτό το χρόνο και να πετύχετε τους στόχους σας. Πάμε να τα δούμε!

Κάθε νέο χρόνο,τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου όλοι μας παίρνουμε κάποιες αποφάσεις

Θα χάσω κιλά!

Θα κόψω το τσιγάρο!!

Θα διαβάζω περισσότερο!!!

Θα κάνω επιτέλους σεξ!!$!@!#$@!$@%!$@!%$@!^$@!%^

Λίγες βδομάδες μετά,δύο με τρεις μήνες μετά,κοιτάμε τον εαυτό μας και δεν έχει αλλάξει κάτι. Δεν έχουμε κάνει καμμία αλλαγή στην ζωή μας και δεν έχουμε φτάσει κανέναν από τους στόχους μας. Γιατι γίνεται αυτό; Μήπως δεν έχουμε αρκετή θέληση? Δεν νομίζω,καθώς αν δει κάποιος το τί αλλαγές επιλέγει να κάνουμε,να στερηθούμε τόσα πράματα απλά για να βελτιώσουμε την ζωή μας,δεν πρόκειται να σκεφτεί ότι δεν έχουμε θέληση. Μήπως δεν είμαστε ακριβείς στο τί ακριβώς πρέπει να κάνουμε προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας; Ίσως,αν και δεν εξηγεί γιατί απλές αποφάσεις που παίρνουμε δεν τις τηρούμε. Μήπως κάνουμε πολλά πράγματα μαζί; ΑΧΑ! Now we are talking baby! Το πρόβλημά μας,είναι ότι κάνουμε πάρα πολλά μαζί.

Αν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε τις 4 παραπάνω αποφάσεις που έγραψα δεν θα τις κάνουμε μία μία. Όχι,όχι,ξεκινάμε μια δίαιτα από λαχανικά,νερό και αέρα,γιατί τα λιπαρά προκαλούν καρδιακά,τα δημητριακά και οι ρίζες δεν υπήρχαν από την αρχή της εξέλιξης του ανθρώπου,τα γλυκά είναι διαβολικά κατασκευάσματα,το κρέας θα μείνει στο σώμα μας και θα μας προκαλεί δυσπεψία. Σταματάμε το τσιγάρο ενώ συνεχίζουμε να πηγαίνουμε σε μέρη για καπνίζοντες,προσπαθώντας να μυρίσουμε λίγο από τον καλό μας φίλο. Παίρνουμε ένα βιβλίο στα Αγγλικά,παρόλο που δεν είναι μία γλώσσα που κατέχουμε αλλά κάποιος είπε ότι υπάρχει καλύτερα βιβλιογραφια στα Εγγλέζικα,για ένα αντικείμενο που μας άρεσε σαν ιδέα στο δημοτικό(“Μαμά μαμά,ότα μεγαλιώχω τα γκίνω πυληνικό επιτήμονα!!!”) και προσπαθούμε να το διαβάσουμε σε 2 μέρες. Και τέλος,γινόμαστε μέλη στο Facebook,Google Plus+,Hi5,Myspace,Vampire Freaks και μιλάμε με άσχετα άτομα από την άλλη άκρη του κόσμου γιατί “αν σου κάτσει,σου αλλάζει την ζωή!”

Τουλάχιστον στο Facebook βρίσκουμε και τέτοια!

ΟΚ,πάλι αποτύχαμε. Ποια είναι η εναλλακτική οπότε; Αν κάτσετε να το σκεφτείτε,δεν σας εμποδίζει κανείς να κάνετε ένα πράγμα την φορά για να φτάσετε τους στόχους σας. Πώς όμως γίνεται αυτό; Είναι εξαιρετικά απλά. Κάθεστε κάτω και παίρνετε ένα χαρτί και ενα στυλό. Ξέρω ότι βαριέστε,αλλά δεν παίζει να αλλάξετε την ζωή σας τον νέο χρόνο αν δεν μπορείτε να αφιερώσετε 5 λεπτά. Επίσης το νόημα είναι να σταματήσετε να διαβάζετε σε ένα σημείο όπου θα συνεχίσει να φαίνεται η κοπελιά πιο πάνω. Οπότε γράφτε τους στόχους σας. Τους γράψατε; Ωραία. Τώρα φροντίστε σε κάθε στόχο να γράψετε μερικά πράγματα(θα τα λέμε συμπεριφορές από εδώ και πέρα) που μπορείτε να κάνετε για να έρθετε πιο κοντά στον στόχο σας. Το κομμάτι τις δίαιτας,μπορεί να είναι να μειώνετε θερμίδες,να περιορίσετε τα γλυκά,να αρχίσετε γυμναστική(αν και κακός τρόπος για να χάσεις κιλά,αν δεν κάνει δίαιτα),να αυξήσετε τα λαχανικά ώστε να τρώτε λιγότερο από άλλα κλπ. Μόλις το κάνετε αυτό,θα είστε έτοιμοι να έρθετε πιο κοντά με τους στόχους σας.

Αυτό που σας μένει τώρα είναι να επιλέξετε την πρώτη σας συμπεριφορά. Μιας και τώρα ξεκινάτε,φροντίστε να είναι κάτι που είστε 100% σίγουροι ότι μπορείτε να κάνετε. Αν εχετε να επιλέξετε μεταξύ του να αποκλείσετε κάτι και να μειώσετε κάτι,φροντίστε να επιλέξετε την μείωση. Τώρα αυτό που επιλέξατε θα το κάνετε κάθε μέρα για 1-4 εβδομάδες. Η διάρκεια μπορεί να αλλάξει ανάλογα με το πόσο σίγουροι είστε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε. Αν είστε πολύ σίγουροι,τότε κάντε το για 7 ημέρες και στην όγδοη,ξεκινήστε μια άλλη συμπεριφορά,ενώ φροντίζετε να συνεχίσετε να κάνετε την αρχική σας. Αλλιώς,συνεχίστε να κάνετε την πρωτη συμπεριφορά μέχρι να γίνει μέρος της ρουτίνας σας και όταν είστε πλέον άνετοι,τότε ξεκινήστε μια νέα.

Αυτό το σύστημα είναι πάρα πολύ απλό και εύκολο στην χρήση! Στην αρχή φαίνεται ότι δεν φέρνει κάποιο σοβαρό αποτέλεσμα,αλλά για σκεφτείτε το λίγο καλύτερα. Ας πούμε ότι κάθε συμπεριφορά που έχετε γράψει(αν δεν γράψατε επιστρέψτε στο κείμενο κάτω από το μωρό) σας παίρνει 2 εβδομάδες για να μπορείτε να πείτε ότι την έχετε κάνει κτήμα σας και μπορείτε να προχωρήσετε. Τότε μιλάμε για 26 νέες συμπεριφορές μέχρι το τέλος του χρόνου,όπου οι περισσότερες θα σας έχουν βοηθήσει να φτάσετε τους στόχους σας. Δεν φαίνεται πολύ,αλλά αν πρόκειται να έχετε άλλη μια χρονιά όπου δεν καταφέρατε τίποτα,τότε γιατί δεν δοκιμάζετε να κάνετε κάτι εναλλακτικό,και αντί για “όλα ή τίποτα” να πάτε “αργά και σταθερά”;

Τώρα ας δούμε ένα παράδειγμα για να μπορέσετε να το εφαρμόσετε από αύριο ή και σήμερα αν θέλετε!

Στόχος: Να χάσω κιλά

Συμπεριφορές:

  1. Να τρώω 5 περισσότερα λαχανικά την ημέρα μαζί με τα γεύματά μου,πέρα του πρωϊνού
  2. Να κόψω τα γλυκά
  3. Να κάνω 20 λεπτά γυμναστική κάθε μέρα,ότι και αν είναι αυτό
  4. Να τρώω με το άλλο χέρι
  5. Να κάνω περιοδική νηστεία

Πώς εφαρμόζονται τώρα; Αρχικά επιλέγουμε να ξεκινήσουμε με την συμπεριφορά νούμερο ένα,καθώς όταν πρόκειται για δίαιτα,μου φαίνεται καλύτερα να επιλέγουμε αυτό που δεν μας στερεί κάτι,απλά μας κάνει να προσθέσουμε κάτι καλύτερο στην διατροφή μας. Ετσι,για τις επόμενες 7 ημέρες τρώμε με τα γεύματά μας 5 λαχανικά. Τσούκου τσούκου,περνά μία εβδομάδα και αξιολογούμε την πρόοδό μας.  Πώς πήγε; Αν πήγε καλά μπορούμε να δοκιμάσουμε μία καινούρια συμπεριφορά. Αλλιώς,αν δυκσολευτήκαμε κάπως,μπορούμε να κάτσουμε άλλη μία εβδομάδα στην συμπεριφορά νούμερο 1.

Υποθέτουμε ότι τελειώσαμε με την συμπεριφορά 1 και πηγαίνουμε στην 4. Εδώ δεν στερούμαστε κάτι,απλά δοκιμάζουμε να φάμε με το άλλο χέρι. Είναι μία απλή αλλαγή που έχει ένα ωραίο αποτέλεσμα. Ολοι έχουμε ακούσει το να τρώμε σιγά για να στείλει ο εγκέφαλος το σήμα στο σώμα μας ότι έχουμε χορτάσει. Οπότε με αυτό τον τρόπο,δυσκολευόμαστε λίγο,παίρνει λίγο περισσότερη ώρα και ίσως φάμε λιγότερο. Ίσως γίνει,ίσως όχι,αλλά δεν χάνουμε τίποτα να το δοκιμάσουμε. Περνά μία εβδομάδα και αφού πλέον έχουμε γίνει αμφιδέξιοι στο μαμ,αξιολογούμε την πρόοδό μας και αναλόγως είτε συνεχίζουμε,είτε μένουμε στο ίδιο κομμάτι.

Μετά λέμε να κάνουμε μια νέα αρχή και να αρχίσουμε να γυμναζόμαστε! Αν με ρωτήσει κάποιος,δεν πρόκειται να του προτείνω γυμναστική πέρα από τα βάρη και ασκήσεις με το βάρος του σώματος,αλλά αφού  μιλάμε για αλλαγές που θα κρατήσουν όλη την ζωή,εδώ είμαι ανοιχτός στο να δοκιμάσετε ότι θέλετε. Θέλετε να κάνετε aerobic; Να πάτε για τρεξιματάκι; Zumba; Tae bo; Οτιδήποτε σας κάνει σίγουρους ότι θα μπορέσετε να το κάνετε και να το ακουλουθήσετε χωρίς πρόβλημα. Με το καιρό θα βρείτε ποιο είδος γυμναστικής σας κρατάει περισσότερο,οπότε θα επιλέξετε. Μία σημείωση εδώ,δεν είναι ανάγκη σε αυτό το κομμάτι να επιλέξετε να κάνετε γυμναστική κάθε μέρα για 20 λεπτά. Μπορεί να επιλέξετε να κάνετε κάποιο πρόγραμμα στο γυμναστήριο που είναι 3 φορές την εβδομάδα για μια ώρα. Κανένα πρόβλημα. Κάντε το. Οτι σας ευχαριστεί και σας κάνει να ξεκουνήσετε από την καρέκλα,να ζοριστείτε και να ιδρώσετε ενώ γυμνάζεστε,για μένα είναι αρκετό.

Νιώστε το κάψιμο!

Τώρα επιλέγετε να διαβάσετε τα άρθρο μου για την περιοδική νηστεία και αποφασίζετε να την δοκιμάσετε. Είστε ήδη τουλάχιστον 3 βδομάδες με 3 νέες συμπεριφορές και θέλετε να πειραματιστείτε με κάτι νέο. Διαβάζετε το άρθρο για τις προσεγγίσεις και επιλέγετε να εφαρμόσετε το πρόγραμμα του Martin,που λέει ότι θα κάνετε νηστεία 16 ώρες και θα τρώτε 8 ώρες. Προφανώς τρώτε 5 λαχανικά,χρησιμοποιείτε το άλλο χέρι και γυμνάζεστε κάποιες φορές την εβδομάδα. Ετσι δοκιμάζετε την νηστεία,σας αρέσει και αποφασίζετε να την εφαρμόσετε στο πρόγραμμά σας. Ήδη με αυτές τις νέες συνήθειες τρώτε περισσότερα λαχανικά και έχετε λιγότερο χώρο για γυκά,καθυστερείτε να φάτε και έτσι ο εγκέφαλός σας σας ειδοποιεί ότι χορτάσατε,το σώμα σας έχει γίνει κάπως πιο καλίγραμμο λόγω γυμναστικής και χωράτε καλύτερα στα ρούχα σας!

Τέλος αποφασίζετε να κάνετε το μεγάλο άλμα,να σταματήσετε να τρώτε γλυκά. Εδώ μία ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Εχετε ήδη εφαρμόσει και κρατήσει 4 νέες συμπεριφορές στην καθημερινότητά σας,με σκοπό να χάσετε κιλά. Είμαι σίγουρος ότι αυτά τα βασικά πράγματα θα σας έχουν βοηθήσει αρκετά οπότε καλό θα ήταν να κάνετε μια αξιολόγηση της τωρινής σας κατάστασης. Είστε ικανοποιημένοι με τα κιλά σας; Αν ναι,είστε σίγουροι ότι θέλετε να σταματήσετε τα γλυκά; Αν σας φαίνεται δύσκολο,δεν θα ήταν καλή ιδέα να συγκεντρωθείτε σε κάποια άλλη συμπεριφορά για κάποιον άλλο στόχο και να κρατήσετε αυτές τις 4 για την δίαιτά σας; Δεν χρειάζεται να κόψετε τα γλυκά αν έχετε ήδη φτάσει το σώμα που θέλετε οπότε επικεντρωθείτε αλλού. Αν από την άλλη,θέλετε να δοκιμάσετε να τα κόψετε,πολύ καλά. Πείτε σε γνωστούς ότι κόβετε τα γλυκά και για ποιους λόγους το κάνετε και ζητείστε βοήθεια. Ζητήστε τους να μην σας προσφέρουν γλυκά,να μην σας πειράζουν με το να φέρνουν το ζεστό κέηκ κάτω από την μύτη σας και οτιδήποτε άλλο μπορείτε να σκεφτείτε. Με λίγη προσπάθεια,έχει περάσει η πρώτη βδομάδα,καταλάβατε ότι δεν τα έχετε τόσο ανάγκη και μπορείτε να παραμείνετε λίγο παραπάνω σε αυτή την συμπεριφορά ή να συνεχίσετε με κάτι άλλο. Πείτε καλησπέρα στον νέο σας εαυτό!

change

Αυτό ήταν το πιο απλό πρόγραμμα που ξέρω για να πετύχει κάποιος τους στόχους του. Κάποια άτομα είτε επειδή έχουν τρομερό πείσμα ή και πολύ καλή υποστήριξη από τους άλλους,μπορούν να θέσουν πολλούς στόχους μαζί,να τους ξεκινήσουν ταυτόχρονα και να τους καταφέρουν. Για όλους εμάς τους υπόλοιπους,πρέπει να βρούμε κάτι πιο απλό,με πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Το ταξίδι μπορεί να είναι μεγάλο,αλλά με αυτό τον τρόπο το μονοπάτι γίνεται πιο εύκολο να περπατηθεί. Ελπίζω να σας έδωσα μια ιδέα για το πως να αλλάξετε την ζωή σας προς το καλύτερο! Αν δεν είστε σίγουροι πώς να κινηθείτε για κάποιον στόχο μην ντραπείτε να με ρωτήσετε. Προσωπικά είμαι ήδη 8 μέρες χωρίς γλυκά και πιστεύω ότι θα τα πάω πολύ καλά!

5 responses to “Πετύχετε τους στόχους για την νέα χρονιά και για πάντα!

  1. Pingback: Διάφορες σκέψεις « fotisff

  2. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Dan John « fotisff

  3. Pingback: Διάφορες σκέψεις « fotisff

  4. Pingback: Οι 5 βασικές αρχές για το χάσιμο λίπους του 2013 | fotisff

  5. Pingback: Διάφορες σκέψεις | Souvlaki Fitness

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: