fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Μια καινούρια αρχή

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Πέρασε πάααρα πολύ καιρός από την τελευταία φορά που έγραψα άρθρο και το καταλαβαίνω. Μαζί με διάφορα θέματα που είχα στο θέμα της υγείας,όπου έπρεπε να τρέχω αριστερά και δεξιά για να κάνω μια εξέταση για την καρδιά που χρειάζομαι για τα σεμινάρια του IAFA,είχα και όλους τους άλλους να μου λένε να μην κάνω γυμναστική μιας και θα εξεταστώ. Παρόλο που όλοι οι γνωστοί μου με θεωρούν ξεροκέφαλο και ότι κάνω του κεφαλιού μου,με το που μου είπαν να ακολουθήσω κάποιες οδηγίες,τις ακολούθησα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Από την στιγμή που η οδηγίες ήταν κάτι του στυλ “περίμενε μέχρι να τελειώσουν οι εξετάσεις και μετά επανέρχεσαι”,απλά είπα να το κάνω. Αν μη τι άλλο,είπα στον εαυτό μου,με το που ξεκινήσω πάλι θα αυξήσω την ένταση. Έτσι αυτές οι μέρες αφιερωθήκανε στο να παίζω League of the Legends και απλά να κάθομαι

Το highlight αυτών των ημερών όμως ήταν ότι επιτέλους ξεκίνησα τα σεμινάρια του IAFA που ήθελα τόσο καιρό να τα κάνω! Για όσους βαριούνται να διαβάσουν το link,το IAFA είναι μια σχολή η οποία παραδίδει σεμινάρια σε πολλά κομμάτια του κόσμου του fitness. Ένα από αυτά τα σεμινάρια είναι και τα Βαρη και Personal Training που παρακολουθώ και εγώ,που είναι το μεγαλύτερο(μαζί με το αντίστοιχο για Aerobic) και το καλύτερο(από όλες τις απόψεις). Ο λόγος που παρακολουθώ αυτά τα σεμινάρια είναι ότι τουλάχιστον λίγο καιρό πριν την κρίση,αυτοί που είχαν κάνει τα ανάλογα σεμινάρια,μπορούσαν να βγουν μετά από 3-4 μήνες στην αγορά εργασίας και να προπονήσουν άτομα με διαφορετικές ανάγκες είτε στο σπίτι είτε στο γυμναστήριο. Επειδή η κανονική μου σχολή με απαγοητεύει αποφάσισα να τα παρακολουθήσω ώστε να βάλω σε λειτουργία αυτά που διαβάζω τόσο καιρό και με λίγη τύχη να πιάσω δουλειά στον χώρο και να βοηθήσω τον κόσμο με τις γνώσεις μου,την προσωπικότητά μου και την ομορφιά μου.

Προς μεγάλη μου χαρά σχεδόν όλα τα άτομα που παρακολουθούν τα σεμινάρια έχουν μια επαφή με τον αθλητισμο είτε με το να πηγαίνουν απλά γυμναστήριο,είτε να έχουν σπουδάσει κάτι σχετικό,είτε να αθλούνται και να κάνουν πρωτοποριακά σπορ σαν την γλυκιά Κυριακή

Επομένως είναι η πρώτη φορά που βλέπω τόσα πολλά μαζεμένα άτομα,πέρα από τις φορές που έκανα Capoeira,που είναι τόσο υπέρ της γυμναστικής. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να είσαι σε ένα περιβάλλον που να σε ενώνει κάτι άλλο πέρα από τον λόγο που είσαι εκεί. Στην περίπτωσή μας,είτε είναι βάρη,είτε καράτε,είτε αθλητική αεροβική,”μιλάμε την ίδια γλώσσα”.

Πέρα από τους μαθητές όμως,η ποιότητα των καθηγητών είναι και αυτή εξαιρετική. Υπάρχουν εξαίσιοι συνεργάτες στο IAFA αλλά από όλους ξεχωρίζω 2,εκείνους που έχω κάνει και πιο πολλά μαθήματα. Τον Σταύρο Δεδούκο και τον Βασίλη Λίτσα. Προφανώς όλες οι αξιαγάπητες καθηγήτριες με την κορμάρα εικοσάρας πρέπει να αναφερθούν,αλλά,κατα κάποιον περίεργο τρόπο,δεν δίνω τόσο σημασία στα ονόματα όταν είναι όρθιες και συστήνονται. Πρωτόγνωρη αίσθηση έτσι;

Εμ πώς είπατε ότι σας λένε;

Ο Σταύρος και ο Βασίλης συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον. Ο ένας σου κάνει την ακαδημαϊκή και επιστημονική προσέγγιση και ο άλλος σου κάνει το πρακτικό κομμάτι και το τι να περιμένεις όταν βγεις έξω. Κανείς δεν περιορίζεται σε θέματα που φαίνεται ότι γνωρίζει πάρα πολύ καλά και μπορεί κανείς να δει τον γυμνασμένο να μιλά για ανατομία με τρομερή ακρίβεια και να δει τον ψηλό αδύνατο τυπά να περιγράφει δυναμικές κινήσεις και να κάνεις ασκήσεις για να καταλάβουν καλύτερα οι μαθητές. Πέρα από πολύ καλοί “επιστήμονες” όσο αφορά την δουλειά τους είναι και πάρα πολύ καλοί ΔΑΣΚΑΛΟΙ,κάτι πάρα πολύ σημαντικό για να μπορέσει ο μαθητής να αφομοιωσει καλύτερα αυτά που μαθαίνει. Χαίρομαι ειδικά γιατί σε αντίθεση με την δημόσια εκπαίδευση,η ιδιωτική εκπαίδευση έχει άτομα που όχι μόνο είναι ενημερωμένα,αλλά όπως λέμε και στο εξωτερικό,they walk the talk.Κοινώς ότι λένε,το εφαρμόζουν και τα αποτελέσματα φαίνονται.

Πάντα υπάρχουν απορίες σε αυτά που μας λένε και μάλιστα χαίρομαι γιατί με βάζουν να σκέφτομαι όσο πιο απλά γίνεται. Υπάρχουν φορές που οι απαντήσεις που σκεφτομουν μπορεί να είχαν να κάνει με ένα θέμα όπως ανάλυση του προβλήματος σε μικροσκοπικό επίπεδο και ο κύριος Σταύρος θα μου έλεγε “ΠΙΟ ΑΠΛΑ”.Το από είναι προτιμότερο σχεδόν στο 99% των περιπτώσεων και πρέπει να το θυμάμαι αυτό.

Μαζί με την σύντομη εισαγωγή για το IAFA θα ήθελα να γράψω μερικά πράγματα τα οποία πέσανε στην προσοχή μου αυτές τις 2 εβδομάδες όπου δεν θα είχα σκεφτεί όταν θα πήγαινα να προπονήσω κάποιον. Αστείο πως αρκετές φορές ξέρουμε τόσα πολλά για κάτι που αγνοούμε τα βασικά. Θα ρίξουμε μια βασική ματιά σε θέματα που νομίζουμε ότι γνωρίζουμε αλλά συχνά αγνοούμε. Το υλικό είναι πράγματα που συζητάμε στο IAFA καθώς και δικές μου ιδέες πάνω στο πως προσεγγίζουμε το τέρας που λέγεται “πελάτης”.

Καταρχάς,πριν γίνει η οποιαδήποτε απόπειρα να γραφτεί πρόγραμμα,πρέπει να συζητήσουμε τους στόχους με τον υποψήφιο πελάτη. Δεν αρκεί μονάχα να πάρει στην ρεσεψιον,να σημειώσει “όγκο και δύναμη” και μετά να του γράψουμε πρόγραμμα. Πρέπει να δουμε ποιες είναι οι προσδοκίες του. Γιατί θέλει να αρχίσει γυμναστήριο; Εχει ξανακάνει γυμναστική; Έχει κάτι γενικό στο μυαλό του ή κάτι ειδικό; Το ειδικό που έχει στο μυαλό του,κατά πόσο είναι εφικτό με βάση την τωρινή του κατάσταση και τα γονίδιά του;

Αναβολικά,ξεαναβολικά,τα γονίδια σας είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας για το σώμα που θέλετε.

Μαζί με τους στόχους,πρέπει να δούμε τί είναι πρόθυμος να διαθέσει ως προς τον χρόνο του αλλά και ως προς το τί αλλαγές δέχεται να κάνει για να πετύχει. Αυτό είναι εξίσου σημαντικό. Μπορεί να έχουμε το τέλειο πρόγραμμα με 5 ημέρες την εβδομάδα αλλά τί γίνεται αν μπορεί να πηγαίνει μόνο 2; Πρέπει να προσαρμόσουμε το πρόγραμμα ώστε να βλέπει κάποια αποτελέσματα. Και εννοείται ότι αν έχει μόνο 2 φορές την εβδομάδα,τότε θα πρέπει να ΣΕΡΝΕΤΑΙ. Όχι ότι αν πήγαινε 5 φορές την εβδομάδα δεν θα σερνόταν,αλλά με τις 2 φορές θα πρέπει να χτυπήσουμε όλες τις μυϊκές ομάδες και το πιάσιμο θα είναι σίγουρα μεγαλύτερο από το αν κάναμε ξεχωριστή μυϊκή ομάδα κάθε μέρα. Επίσης θα πρέπει να μάθουμε πόσο άνετος/άνετη είναι για να κάνει τυχόν αλλαγές. Αν μας πει ότι μπορεί να έρχεται 2 φορές την εβδομάδα,πρέπει να ρωτήσουμε “Από το 1 μέχρι το 10 πόσο σίγουρος είσαι ότι μπορείς να έρχεσαι 2 φορές την εβδομάδα;”. Αν μας πει 8 με 10 τότε πολύ καλά,2 φορές! Αν από την άλλη μας πει 3 ή και 2,τότε θα πρέπει να κάνουμε κάποια προσαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση,ανάλογα τον στόχο του,μπορούμε να προτείνουμε να κάνουμε κάποια διατροφική αλλαγή και να αφήσει την προπόνηση για 1-2 βδομάδες μετά που θα νοιώσει έτοιμος ή να προτείνουμε να έρχεται μία μέρα γυμναστήριο και άλλη μία να γυμνάζεται σπίτι. Σίγουρα δεν είναι κάτι σέξυ αλλά είναι μία καλή αρχή για αλλαγές που μπορούν να του αλλάξουν την ζωή.

Τέλος κάτι που πραγματικά όλοι γνωρίζουμε,αλλά ποτέ δεν κάνουμε. Ζέσταμα και αποθεραπεία. Ζέσταμα όλοι λίγο πολύ θα κάνουμε αλλά αποθεραπεία δεν είναι κάτι που απασχολούμε τους εαυτούς μας μετά το δίωρο. Συμφωνώ μιας και εγώ ήμουν κάποιος που πίστευε ότι κάποιες διατάσεις για χαλάρωμα δεν χρειάζονται και η όλη ιδέα της αποθεραπείας είναι χαζή. Ο Σβαρτζενέγκερ δεν έκανε αποθεραπεία άρα κάτι θα ήξερε! Αλλά πλέον αναθεώρησα. Πριν μερικά χρόνια ήμουν εξαιρετικά ευλύγιστος σε σημείο να κάνω πλάγιο split και να περνώ τα δύο πόδια πίσω από το κεφάλι.

Ωραίες εποχές που αυτοϊκανοπ….εε που ήμουν πολύ ευλύγιστος!

Μετά την αποχή μου από την Capoeira όμως και την έναρξη του γυμναστηρίου είδα ότι η ευλυγισία μου έχει μείνει πίσω. Να φανταστείτε φέρνω μόνο το ΕΝΑ ποδι πίσω από το κεφάλι!?!?!?!?!?! Πέρα από την υπερβολή,πιστεύω ότι η αποθεραπεία είναι ένα καλό κομμάτι που σε βοηθά να ηρεμήσεις. Αν μη τι άλλο,επιτρέπει στους μύες να επανέλθουν στην κανονική τους θέση μετά από προπόνηση. Για όσους δεν ξέρουν,μετά από γυμναστική,οι μύες που γυμνάσαμε μένουν “σφιγμένοι” σε κάποιες θέσεις όπου αν δεν φροντίσουμε να τις επαναφέρουμε,θα μείνουν σε αυτό το σημείο,με αποτέλεσμα σταδιακά να χάνουμε κάποια από την ευλυγισία μας. Οπότε δεν είναι τίποτα να αφιερώνουμε 10 λεπτάκια μετά την προπόνηση για να φροντίσουμε λίγο το σώμα μας. Τα σουβλάκια μπορούν να περιμένουν! Για το ζέσταμα έχω μιλήσει και εδώ και μπορείτε να διαβάσετε την χρησιμότητά του καθώς και τρόπους να αποφύγετε τον διάδρομο.

Οπότε ας δούμε τα 3 πραγματάκια που μάθαμε

  1. Πρώτο και κύριο,ποιοι είναι οι στόχοι όχι μόνο του αθλούμενου αλλά και οι δικοί μας! Το μεγαλώνω μύες και χάνω λίπος ταυτόχρονα είναι εφικτό για τους αρχάριους,αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεται από δύσκολο μέχρι και ακατόρθωτο. Οπότε βάλτε τους στόχους σας και βασίστε το πρόγραμμά σας πάνω σε αυτούς! Όπως λέει και ο Dan John “ο στόχος είναι να κρατήσεις τον στόχο,τον στόχο!”.
  2. Τί είναι διατεθιμένοι να κάνουν για τους στόχους τους. Πόσο χρόνο μπορούν να αφιερώσουν στο γυμναστήριο ή γενικά για γυμναστική και τί αφαιρέσεις και προσθήκες δέχονται να κάνουν στην ζωή τους.
  3. Ζέσταμα και αποθεραπεία. The end

Αυτά ήταν μόνο λίγα από τα πράγματα που μου ήρθαν στο μυαλό από το IAFA. Κάθε ένα από τα 3,μπορεί και θα γίνει ξεχωριστό άρθρο κάποια μέρα,ελπίζω σύντομα! Ελπίζω να χαρήκατε που με είδατε να ξαναγράφω μετά από καιρό και να είστε σίγουροι ότι το μέλλον φυλά μεγάλα πράγματα για αυτό το blog,εμένα και εσάς😉 Τα λέμε!

One response to “Μια καινούρια αρχή

  1. Pingback: I.A.F.A. College:Μια μικρή εισαγωγή « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: