fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Άτομα που με εμπνέουν:Jamie Lewis

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Από την πρώτη στιγμή που οι άνθρωποι μπορούσαν να λένε για τα επιτεύγματά τους μέσω του Internet,οι ιστοσελίδες γέμισαν με πολλά άτομα που ισχυριζόντουσαν πως σηκώνανε 200 κιλά στον πάγκο και ότι οι άρσεις θανάτου ξεκινούσαν με 300 κιλά για ζέσταμα στις ήρεμες μέρες. Αλλά όταν τους ζητάγανε βίντεο ή έστω κάποια απόδειξη για τα νούμερά τους,οι δικαιολογίες ξεκινούσαν. Ευτυχώς υπάρχουν άτομα που όχι μόνο δεν φοβούνται να ανεβάσουν βίντεο και εικόνες,αλλά είναι και παραπάνω από πρόθυμοι να δώσουν οδηγίες και συμβουλές. Ένα από αυτά τα άτομα είναι και ο Jamie Lewis

Κάτι παραπάνω από 150 κιλά,με το ένα χέρι

Ο Jamie είναι ένας blogger σαν και μένα. Η κανονική του δουλειά είναι προγραμματιστής αλλά το χόμπυ του,η γυμναστική και κυρίως η προσέγγισή του είναι αυτό που τον έχει κάνει τόσο γνωστό. Το όνομα που της έχει δώσει είναι Chaos and Pain,δηλαδή χάος και πόνος,κάτι πολύ ταιριαστό όταν λίγο πιο κάτω αναλύσουμε το πρόγραμμα που ακολουθεί και προτείνει και σε άλλα άτομα.

Το πρώτο και κυριότερο πράγμα που έχει κάνει τον Jamie τόσο γνωστό είναι η άποψή του σχετικά με το πως πρέπει να προπονείται κάποιος. Σε έναν κόσμο όπου όλοι στο γυμναστήριο χωρίζουν το σώμα σε μέρη,προπονώντας χέρια,ώμους,πόδια,πλάτη,στήθος διαφορετικές μέρες,ο Jamie πολύ απλά σηκώνει τον μέσο του δαχτύλου του και μας προτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στους παλιούς strongmen.

Στα τσακίδια,συμβατικά προγράμματα!

Για όσους δεν ξέρουν,οι strongmen ήταν κάποιοι άνδρες οι οποίοι ήταν εξαιρετικά δυνατοί και μπορούσαν να επιδείξουν την δύναμη τους με διάφορους τρόπους. Μπορεί να έχετε δει εικόνες κάποιου να σηκώνει μια πλατφόρμα με πολλά άτομα,χρησιμοποιώντας μόνο τα πόδια του ή κάποιον που σηκώνει μια μπάρα όπου σε κάθε άκρη είναι ένα άτομο,με το ένα του χέρι. Αν στο μυαλό σας έρχεται ο Παναγής Κουταλιανός,τότε ναι,μπορεί να θεωρηθεί ένα strongman.

Arthur Saxon,παλιός strongman

Τί μπορούμε να μάθουμε από αυτούς τους γίγαντες που δεν ξέρουμε ήδη σήμερα; Πάρα πολλά από ότι φαίνεται… Ο κόσμος,έχωντας κάνει στροφή στα προγράμματα απομόνωσης,ξέχασε ότι το να γυμνάζουμε το σώμα σαν μονάδα  είναι η πιο αποδοτική μορφή προπόνησης που μπορεί να κάνει. Πρέπει να κατηγορήσουμε επίσης και λίγο τα αναβολικά στεροειδή που ανεβάζουν την πρωτεϊνοσύνθεση και κάνουν τις σημερινές ρουτίνες επιτυχημένες.

Αλλά πριν εμφανιστούν τα στεροειδή,οι άνθρωποι που κάνανε ρεκόρ δύναμης τα οποία με το ζόρυ έχουν επαναληφθεί σήμερα,χρησιμοποιούσαν ασκήσεις όπως τα βαθιά καθίσματα,τις όρθιες πιέσεις,τις άρσεις θανάτου,τις ολυμπιακές άρσεις και ασκήσεις οι οποίες πλέον δεν χρησιμοποιούνται επειδή έχουν κλείσει αιώνα στην ιστορία της άρσης βαρών και έχουν ξεχαστεί.

Ποιο ήταν το πρόγραμμα αυτών των ανθρώπων; Ο Jamie έχει ψάξει αρκετά το θέμα και έχει βρει κάποια κοινά σημεία τα οποία τα έχει ενσωματώσει στο πρόγραμμά του:

  • Μεγάλες ασκήσεις(σαν αυτές που ανέφερα πιο πάνω) όπου χρησιμοποιούν μεγάλο βάρος. Οι ασκήσεις απομόνωσης είναι εκτός καθώς το σώμα δεν λειτουργεί σαν ένα σύστημα όταν τις κάνουμε.
  • Λίγες επαναλήψεις. Μιλάμε για περίπου 1-5 επαναλήψεις αν και ο Jamie προτείνει κυρίως 1-3. Το 1-5 προκύπτει επειδή κάποιοι πιο σύγχρονοι αθλητές είχαν δει καλά αποτελέσματα με τις 4 και 5 επαναλήψεις.
  • Πολλά σετ. Όσο οι επαναλήψεις είναι λίγες και το βάρος αρκετά μεγάλο,τα σετ πρέπει να είναι πολλά. Δεν μιλάμε για 3-4 αλλά 6-10 και ίσως παραπάνω.
  • Η ξεκούραση μεταξύ των σετ εξαρτάται από αρκετά πράγματα. Κάποιοι όπως o Doug Hepburn και ο Paul Anderson μπορεί να είχαν μέχρι και 30 λεπτά ξεκούραση μεταξύ βαριών ασκήσεων. Αλλά επειδή οι πιθανότητες λένε ότι δεν θα σηκώνετε ούτε το ένα δέκατο του βάρους που σηκώνανε,καλό θα ήταν να μείνετε στα 1-3 λεπτά.
  • Πολλά έχουν υποθεί για το κάθε πότε γυμναζόντουσαν,αλλά πηγές λένε ότι οι προπονήσεις τους κρατούσαν πάνω από 3 ώρες. Και δεν ήταν 3 ώρες όπου κάνανε 12 ασκήσεις για δικέφαλα…
  • Τελευταίο και πολύ σημαντικό,ακούγανε το σώμα τους. Όποτε μπορούσανε βάζανε επιπλέον βάρος και όταν νοιώθανε ότι μια άσκηση δεν τους βγαίνει,τότε μειώνανε τα κιλά και κάνανε μερικές επαναλήψεις,απλά για να εξασκήσουν την φόρμα τους στην συγκεκριμένη άσκηση

Doug Hepburn:Strongman,έθεσε πολλά ρεκόρ και πήρε χρυσό μετάλλιο σε μερικούς διαγωνισμούς. Είπα μήπως ότι έκανε όλα αυτά ενώ είχε προβληματικό πόδι;

Τώρα ας δούμε το άλλο κομμάτι που κατά την γνώμη μου κάνει τον Jamie τόσο τρομερό,η διατροφική του φιλοσοφία. Συνδιάζει τα έργα αρκετών συγγραφέων για να καταλήξει σε ένα σύστημα που επιτρέπει στον καθένα να προσαρμόσει την διατροφή του ανάλογα με τις ανάγκες του αλλά και τους προσωπικούς του ρυθμούς. Κάποια από αυτά τα έργα είναι τα εξής:

  • Παλαιολιθική διατροφή για την οποία μίλησα λιγάκι εδώ.
  • Metabolic Typing,ένα σύστημα όπου ανάλογα με την βιολογική μας ιδιαιτερότητα μπορούμε να ακολουθήσουμε κάποια βήματα που θα μας επιτρέπουν να τρώμε σωστά για το σώμα μας. Μπορείτε να κάνετε ένα τεστ για να βρείτε τί τύπος είστε,εδώ. Μετά,ανάλογα με το τί τύπος είστε,μπορείτε να βρείτε τις προτάσεις για το τί να τρώτε εδώ.
  • Ελεύθερα γεύματα τα οποία μπορείτε να έχετε σε περιόδους δίαιτας για να εξασφαλίσετε ότι ο μεταβολισμός σας λειτουργεί κανονικά. Είχα γράψει μερικά πράγματα για τα ελεύθερα γεύματα εδώ και εδώ.
  • Τέλος,ο Jamie πιστεύει ότι πρέπει να προσαρμόζουμε τις ημερήσιες θερμίδες ανάλογα με το πόσο ενεργοί είμαστε. Δηλαδή οι μέρες που είμαστε 2 ώρες στο γυμναστήριο πρέπει να είναι μέρες υψηλές σε θερμίδες ενώ οι μέρες όπου απλά καθόμαστε πρέπει να είναι χαμηλές σε θερμίδες.

Η προσέγγισή του λειτουργεί μια χαρά για εκείνον!

Όπως είδατε στην εικόνα,ο Jamie έχει βρει τί δουλεύει για αυτόν και μέσα από τα άρθρα του δίνει αρκετές οδηγίες για το πως να βρείτε τί δουλεύει και για εσάς.

Τώρα ας δούμε μερικά από τα άρθρα του Jamie στο blog του τα οποία δείχνουν ότι ξέρει για τί πράγμα μιλάει. Να σας πω προκαταβολικά ότι η ιντερνετιακή του περσόνα είναι αυτή ενός τύπου που βρίζει πολύ αλλά κατά τα άλλα είναι ένας πολύ κουλ τύπος,όπως θα δείτε και στα σχόλιά του.

  • Για να δείτε την σειρά των strongmen που έχει γράψει ο Jamie,μπείτε εδώ. Θα βρείτε άτομα όπως τον κολλητό του Σβαρτζενέγκερ,τον σημερινό πιο δυνατό άνθρωπο του κόσμου αλλά και το άτομο που έδειρε τον Τσακ Νόρις.
  • Η βασική θεωρία του προγράμματος που ακολουθεί βρίσκεται εδώ.
  • Μία σειρά άρθρων που εξηγεί γιατί η σόγια είναι διαβολικό φαγητό και δεν πρέπει να την καταναλώνουμε εδώ και εδώ.
  • Πιο αναλυτικά το τί μπορεί να κάνει κανείς για να χτίσει μύες χωρίς έξτρα λίπος εδώ,εδώ και εδώ.
  • Για πλάκα,αν και κάνει αρκετά καλές αναφορές,γιατί το κακό πάντα θα κερδίζει,αφού το καλό είναι χαζό. Διαβάστε το εδώ και εδώ.

Αφού σας έδωσα και αυτούς τους συνδέσμους,είστε πλέον έτοιμοι να χωθείτε στον κόσμο του χάους και του πόνου. Το πρόγραμμα ειλικρινά είναι αρκετά καλό αν το διαβάσετε καθώς συνδυάζει μέρες έντονης προπόνησης και μέρες όπου δουλεύετε τα σημεία που νοιώθετε ότι υστερείτε(χέρια,χέρια και ΧΕΡΙΑ). Ελπίζω να μάθατε μερικά πράγματα από το πόσο κουλ και διαβασμένος είναι ο Jamie,τα οποία θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε στην καθημερινότητά σας!

One response to “Άτομα που με εμπνέουν:Jamie Lewis

  1. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Ido Portal « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: