fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Χρονικά διατροφής:1988-2007

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Σε αυτά τα άρθρα θα μιλήσω για το πως εξελίχτηκε η διατροφική μου φιλοσοφία με τα χρόνια,τί μαθήματα πήρα καθώς και τί πιστεύω ότι έμαθα το οποίο ισχύει μέχρι και σήμερα. Σκοπεύω να γράψω άλλα δύο μέρη για αυτό το θέμα και σκοπός είναι να μάθετε από τα λάθη μου και να μπορέσετε να ξεδιαλύνετε κάποια πράγματα στο μυαλό σας.

Γεννήθηκα το 1988 και μέχρι το καλοκαίρι του 2006 μπορώ να πω ότι δεν ήξερα τίποτα για διατροφή. Για μένα δεν υπήρχαν επικίνδυνα φαγητά,κάτι το οποίο είναι καλό μιας και ποτέ δεν μπήκα στην χαζή λογική ότι τα αυγά είναι κακά για την καρδιά,τα λιπαρά παχαίνουν,τα ολικής άλεσης δημητριακά είναι καλύτερα από τα μη ολικής άλεσης και άλλες χαζομάρες. Απλά έτρωγα ότι μου φαινόταν νόστιμο,αν και για να πω την αλήθεια,αυτό το νόστιμο ήταν κυρίως πολλά γλυκά. Θυμάμαι μάλιστα κάποιες δόσεις να παίρνω λεφτά από το πορτοφόλι της μητέρας μου για να παίρνω διάφορα κρουασάν και μερέντες με στικάκια που θύμιζαν μικρά κριτσίνια. Σίγουρα δεν είχα κάποια φυσιολογική σχέση με το φαΐ και όταν πήγαινα έκτη δημοτικού,ήμουν 70 κιλά και όχι τόσο ψηλός

Κακή ποιότητα αλλά πρέπει να φαίνεται ότι δεν ήμουν τόσο αδύνατος

Αυτή η κατάσταση συνεχίστηκε χωρίς κολλήματα και στο γυμνάσιο λύκειο μόνο που εκεί πέρα λίγο η ανάπτυξη που άργησε να μου έρθει,λίγο η γυμναστική στο σχολείο,λίγο το ασταμάτητο σεξ(πλακίτσα) κάπως μετριάσανε το φαγητό που έτρωγα με αποτέλεσμα να μην παραμείνω όπως στην παραπάνω φωτογραφία. Μεγάλη μου στιγμή ήταν όταν στην δευτέρα γυμνασίου αποφάσισα,σαν πρόκληση για τον εαυτό μου,να κόψω τα αναψυκτικά ενώ δούλευα σε ένα σουβλατζίδικο. Κέρδισα την πρόκληση,από τότε πρέπει να έχω πιει άλλο ένα αναψυκτικό στην ζωή μου και ήταν ένα μικρό βήμα προς την βελτίωση της διατροφής μου. Στην τρίτη γυμνασίου επίσης,διαγνώστηκα με κύφωση και αναγκάστηκα να βάλω έναν ορθοπεδικό κηδεμόνα,κάτι σαν πανοπλία το οποίο αναγκάζει την σπονδυλική στήλη να φύγει από την έξτρα κυφωτική στάση της. Αυτό το πράμα όμως έπρεπε να το φοράω κοντά 20 ώρες την ημέρα,κάθε μέρα,για τα επόμενα 4-5 χρόνια. Οπότε η ικανότητά μου να τρώω πάρα πολύ υπέστει ένα μεγάλο πλήγμα,αν ήθελα να φοράω αυτή την βλακεία χωρίς να νοιώθω δυσφορία. Και έτσι άρχισα να τρώω ελαφρά λιγότερο.

Κάτι τέτοιο,σε λιγότερο γυναικείο σχέδιο,είναι ο κηδεμόνας που φόραγα

Και λίγο πολύ,στις πανελλήνιες που έδωσα το 2006 ήμουν 90 κιλά με ένα ύψος περίπου 1.86 μέτρα. Όχι πολύ κακό αν το σκεφτούμε λίγο και αν λάβουμε υπόψιν μας ότι έχω κάπως μεγαλύτερα πόδια από ότι το κανονικό άτομο. Τότε όμως αποφάσισα να κάνω μια αλλάγη στην ζωή μου μιας και σαν αγοράκι ήθελα να περπατώ τον δρόμο και να με λιγουρεύονται όλες οι γυναίκες(κατηγορώ τις ταινίες για αυτό). Καθώς έψαχνα κάποια βιβλία για να πάρω στις διακοπές μου,το μάτι μου έπεσε πάνω σε ένα βιβλίο που λεγόταν “Γυμναστείτε με Capoeira”. Το εξώφυλλο είχε μια γυναίκα να κάνει μία περίεργη στατική κίνηση και ενθουσιάστηκα. Το αγόρασα με την μία,άρχισα να κάνω τις ασκήσεις που είχε μέσα ενώ παράλληλα πρόσεχα την διατροφή μου. Τρία γεύματα την ημέρα,όπου το τρίτο ήταν ένα γιαουρτάκι με 2% λιπαρά,λίγο μέλι και άντε κάποιο φρούτο. Παλιά έπρεπε να βάλω 5 κουταλιές ζάχαρη για να φάω ένα κεσεδάκι,τώρα μία κουταλιά μέλι και όλα ήταν μια χαρά. Άρχισα να χάνω κιλά και δεν μπορούσα να ήμουν περισσότερο χαρούμενος!

Μετά το καλοκαίρι αποφάσισα να συνεχίσω να κάνω Capoeira,αλλά αυτή την φορά με έναν δάσκαλο αφού το βιβλίο είχε περιορισμένα πράματα για να κάνει κανείς μόνος του. Το καλοκαίρι του 2007 ήμουν ήδη καλύτερος στην Capoeira και τα κιλά μου ήταν σε καλά επίπεδα. Ήμουν τώρα 80 κιλά αλλά ήθελα κάτι άλλο. Κάτι που θα βελτίωνε την επίδοση μου στην Capoeira. Και αποφάσισα να βελτιώσω την διατροφή μου για να έχω καλύτερες επιδόσεις.(Ο Φώτης του 2011 λέει: “ΒΛΑΚΕΙΕΣ.Αν θες να γίνεις καλός σε κάτι,κάνεις περισσότερη εξάσκηση σε αυτό. Perfect practice makes perfect και η διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει μόνο μέχρι κάποιο σημείο)

Άρχισα να διαβάζω περί διατροφής. Τα δύο πρώτα άτομα που βρήκα ήταν οι Tom Venuto και Ross Enamait. Ο Tom είναι ένας πετυχημένος natural bodybuilder(κοινώς δεν χρησιμοποιεί αναβολικά) και ο Ross ένας προπονητής που είναι αρκετά γνωστός χάρη στην ένταση των προπονητικών του προγραμμάτων. Το κοινό μοτίβο στις συμβουλές τους ήταν το εξής

  • Πολλά μικρά γεύματα
  • Πολλοί υδατάνθρακες,μέτρια πρωτεΐνη,λίγα και καλά λιπαρά
  • Καθαρές τροφές και όχι επεξεργασμένες αηδίες

Το πρόγραμμα διατροφής ήθελε λίγο σκέψη και προετοιμασία αλλά αν είχε δουλέψει με τόσους ανθρώπους τότε ποιος ήμουν εγω που θα αμφισβητούσε τον Tom και τον Ross; Έτσι για μερικούς μήνες κράτησα αυτό τον τρόπο διατροφής

Κάτι μέσα μου όμως ήξερε ότι το πρόγραμμα που ακολουθούσα δεν ήταν τόσο καλό.

Σκεφτόμουν συνεχώς τί να φάω,πότε να το φάω και να πετύχω έναν συγκεκριμένο συνδιασμό φαγητού και η ενέργειά μου δεν ήταν τόσο σταθερή κατά την διάρκεια της ημέρας.

Η επίδοσή μου στην Capoeira ήταν μια χαρά,είχα αντοχές αλλά μπορούσα να το πάω στο επόμενο επίπεδο. Επίσης δεν μου φαινόταν κακή η ιδέα να χάσω λίγο παραπάνω λίπος για να φανούν οι κοιλιακοί μου όπως των παιδιών πιο πάνω.

Εκείνη την στιγμή ήρθε στα χέρια μου το The Warriors Diet του Ori Hofmekler που έχω μιλήσει για αυτό εδώ. Ειλικρινά με το που διάβασα το βιβλίο φώναζα “ΕΥΡΗΚΑ” όλη την ώρα. Το βιβλίο διέλυε αρκετούς μύθους και έδινε τρομερές συμβουλές για μια καλή διατροφή. Παραδείγματα είναι τα εξής

  • Η ανάγκη να τρώμε κάθε 2.5-3.5 ώρες(έχω μιλήσει για αυτό εδώ)
  • Υπάρχουν καλά λιπαρά(σχεδόν όλα τα είδη) και κακά λιπαρά(τα trans λιπαρά αφού είναι φτιαγμένα από τον άνθρωπο).
  • Πολλά λαχανικά.Ναι,είναι τόσο απλό και κανείς δεν το κάνει
  • Όχι επεξεργασμένες τροφές,να τρώτε τα φαγητά όσο πιο κοντά στην φύση γίνεται(οι αστείοι θα πουν εδώ πράματα για κυνήγι αν είναι να φάμε κρέας,προσωπική καλλιέργεια λαχανικών/φρούτων και άλλα).
  • Η ανάγκη για omega 3 λιπαρά(λιπαρά ψάρια,ψαρέλαιο) προκειμένου να εξισορροπήσουν το πλεόνασμα omega 6 που υπάρχει στη διατροφή μας(καλαμποκέλαιο,αραβοσιτέλαιο,σογιέλαιο).
  • Το να ακούμε το σώμα μας και να ξέρουμε πως κάποιες φορές μπορεί να φάμε λίγες θερμίδες ενώ άλλες φορές μπορεί να φάμε πολλές θερμίδες.
  • Τα πλεονεκτήματα μιας κυκλικής διατροφής όπου την μία μέρα τρώμε πολλά λιπαρά για ενέργεια και την άλλη μέρα τρώμε πολλούς υδατάνθρακες για ενέργεια.
  • Πόσο καλό μπορεί να κάνει στο σώμα μια νηστεία κάποιων ωρών.

Έμαθα αρκετά άλλα τα οποία βρίσκονται στο βιβλίο και πέρα από αυτό,έγινα μέλος και του forum του Warrior Diet όπου γνώρισα διάφορα άτομα που ακολουθούσαν αυτό τον τύπο δίαιτας και είχαν διάφορα αποτελέσματα. Κράτησα αυτή την δίαιτα για περίπου έναν ολόκληρο χρόνο,έχασα και άλλο λίπος και έβλεπα το περίγραμμα των πάνω κοιλιακών μου.

Αλλά σαν άνθρωπος που ήμουν,στο μυαλό μου άρχισαν να μπαίνουν δεύτερες σκέψεις,σκέψεις που με έκαναν να αναρωτιέμαι πόσο καλή ήταν η δίαιτα που ακολουθούσα. Πράγματα όπως η εικόνα του συγγραφέα,το κενό κομμάτι των πόσων θερμίδων πρέπει να τρώμε και πράγματα όπως ότι “οι υδατάνθρακες είναι κακοί” άρχισαν να στριφογυρίζουν στο μυαλό μου.

Και αυτό είναι το κομμάτι που θα εξετάσουμε την επόμενη φορά!Καλή συνέχεια μέχρι τότε και ελπίζω να μάθατε κάποια πράγματα σήμερα!

Διαβάστε το επόμενο κομμάτι εδώ

7 responses to “Χρονικά διατροφής:1988-2007

  1. Farofacdoatenas July 21, 2011 at 8:55 pm

    Ξάδερφε εγώ είμαι πίσω σου στη φωτογραφία ή μου φαίνεται;

  2. Farofacdoatenas July 22, 2011 at 11:48 am

    χαχαχαχα😛

  3. Pingback: Χρονικά διατροφής:2009-σήμερα! « fotisff

  4. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Ross Enamait « fotisff

  5. Pingback: Ενα πρόγραμμα για αρχάριους:Το πρόγραμμα « fotisff

  6. Pingback: Χρονικά διατροφής:2007-2009 « fotisff

Leave a Reply

