fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Περιοδική Νηστεία:Άνθρωποι και προσεγγίσεις

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Το προηγούμενο άρθρο πρέπει να ομολογήσω δεν είχε όσο δημοτικότητα όσο περίμενα αλλά δεν ανησυχώ.Όπως όλα τα νέα πράγματα,θα έρθει κάποια στιγμή στην Ελλάδα και τότε θα του δωθεί η δέουσα σημασία.

Σήμερα θα εξετάσουμε το ενδιαφέρον κομμάτι της περιοδικής νηστείας,αυτό των ατόμων που την ακολουθούν,ποιες προσεγγίσεις ακολουθούν και φωτογραφίες! Εγώ την στροφή μου προς την καθαρή διατροφή την ξεκίνησα ουσιαστικά με μία προσέγγιση περιοδικής νηστείας και την κράτησα κοντά ένα χρόνο. Αργότερα ξεκίνησα να πειραματίζομαι και με άλλες δίαιτες. Ένα αρκετά κοινό σημείο σχεδόν σε όλες τις προσεγγίσεις είναι ότι προτείνεται,αν όχι όλες τις φορές,τότε αρκετές φορές,να δοκιμάσετε να κάνετε προπόνηση ενώ είστε σε περίοδο νηστείας. Δηλαδή να έχετε κάνει 16 ώρες νηστεία,να κάνετε την προπόνησή σας και μετά να σταματήσετε την νηστεία με ένα μεταπροπονητικό γεύμα. Αλλά αυτό είναι κομμάτι άλλης συζήτησης το οποίο ίσως εξετάσουμε άλλη φορά.

Οπότε ας μην χασομεράμε και ας περάσουμε στο ψητό!

Προσέγγιση No1:The Warrior Diet(Η δίαιτα του πολεμιστή)

Συγγραφέας:Ori Hofmekler

Ori Hofmekler

Η Warrior Diet είναι μία από τις πιο παλιές δίαιτες που ακολουθούν την περιοδική νηστεία. Το πρόγραμμα που ακολουθείτε είναι 20 ώρες νηστεία ή “υποκατανάλωσης τροφών” και μετά για 4 ώρες φαί όπου τρώτε μια τεράστια σαλάτα,πηγή πρωτείνης(κρέας,ψάρι,αυγά),καύσιμο(είτε λιπαρά όπως ξηρούς καρπούς είτε υδατάνθρακες όπως δημητριακά) και ίσως κάποιο επιδόρπιο. Η υποκατανάλωση τροφών είναι ουσιαστικά μια προσπάθεια να φάμε πολύ ελαφριά κατά την διάρκεια αυτών των 20 ωρών,όπως κάποιο φρούτο,κάποιο αυγό ή κάποιο λαχανικό και να κρατήσουμε το μεγαλύτερο μέρος του φαγητού να καταναλωθεί το βράδυ. Ο ίδιος ο Ori όταν ερωτήθηκε για το τί θα ήθελε να κάνει ο κόσμος,πρότεινε να ξεκινήσουμε με υποκατανάλωση και σιγά σιγά να περάσουμε σε 20ωρη νηστεία. Περιλαμβάνει όλες τις τροφές που μπορείτε να σκεφτείτε(καλύτερη αναφορά γίνεται στο βιβλίο),έχει ένα πρόγραμμα γυμναστικής,αρκετές αναφορές για να εξηγήσει πως έφτασε σε αυτή την δίαιτα(αν και όχι πάντα με επιστημονικές αναφορές) και το στυλ γραφής είναι πολύ απλό,κατανοητό και μπορεί να σας κάνει να κουνάτε το κεφάλι σας σε συμφωνία με ότι διαβάζετε. Η δίαιτα υποτίθεται ότι πρόερχεται από τους αρχαίους πολεμιστές όπου δεν είχαν καιρό να φτιάχνουν φαγητό κάθε μέρα,ούτε είχαν την πολυτέλεια του ντελίβερι και έτσι τρώγανε ελαφρά την ημέρα και το βράδυ κάνανε ένα πολύ μεγάλο γεύμα.

Μου άρεσε πάρα πολύ όταν την διάβασα καθώς

  • Εδινε σημασία σε λαχανικά,κρέας,φρούτα,καλά λιπαρά,καλά δημητριακά και μη παστεριωμένα/μη ομογενοποιημένα γαλακτοκομικά
  • Δεν έθετε κάποιο περιορισμό στο πόσο μπορούσες να φας. Ήσουν εσύ υπεύθυνος να δεις την πρόοδό σου και να προσαρμόσεις το πόσο έτρωγες
  • Ωραίο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα γυμναστικής
  • Έδινε σημασία σε πράγματα που άλλες δίαιτες αργήσανε να δώσουνε βάση,όπως να απολαμβάνουμε το φαί,να τρώμε μαζί με την οικογένειά μας,να ακούμε τον οργανισμό μας και να καταλάβουμε ότι μια μέρα μπορεί να φάμε πολύ και μια άλλη λίγο,χωρίς να αποτελεί πρόβλημα

Για περισσότερες πληροφορίες κοιτάξτε εδώ

Προσέγγιση Νο2:Eat Stop Eat(Φάε Σταμάτα Φάε)

Συγγραφέας:Brad Pilon

Λίγο αγριεμένος επειδή πηρα την εικόνα από το facebook!

Το Eat Stop Eat είναι ίσως η πιο ερευνημένη προσέγγιση από όλες(χρησιμοποίησα αρκετές έρευνες από το βιβλίο για το προηγούμενο άρθρο),αλλά επίσης είναι και η πιο απλή που μπορείτε να ακολουθήσετε. Το πρόγραμμα είναι απλό. Μία με δύο φορές την εβδομάδα κάντε 24 ώρες νηστεία,χωρίς να είναι η μία μαζί με την άλλη,τις υπόλοιπες μέρες φρούτα,λαχανικά,κρέας,καλά δημητριακά/γαλακτοκομικά/λιπαρά και 3 φορές την εβδομάδα βάρη. Είναι τόσο απλό που αρκετοί άνθρωποι δεν μπορούν να το κάνουν. Με 2 φορές την εβδομάδα νηστεία έχετε εξασφαλίσει  4000-7000 θερμίδες έλλειμμα,κάτι που θα σας βοηθήσει να χάσετε αρκετό λίπος. Το βιβλίο κάνει μια μεγάλη αναφορά σε έρευνες όπου μπορείτε να δείτε προκειμένου να πειστείτε περαιτέρω για το πόσο καλό μπορεί να σας κάνει μια νηστεία. Ένα άλλο είδος νηστείας ίδιο με το Eat Stop Eat χρησιμοποιείται και από τον John Barban όπου μας δάνεισε την εικόνα της πλάτης του για το προηγούμενο άρθρο. Να μία μπροστινή

Όσο καλός όσο και από πίσω!(non gay comment…)

Και αυτό ήταν το Eat Stop Eat. Τόσο διαβολικά απλό και τόσο διαβολικά αποτελεσματικό όπως διαβάσατε και είδατε. Μπορείτε να τσεκάρετε το Eat Stop Eat εδώ και το site του John εδώ

Προσέγγιση Νο3:Leangains

Συγγραφέας:Martin Berkhan

Martin Berkhan

Το Leangains είναι για μένα η πιο νέα προσέγγιση και αρκετά διάσημη αφού ο Martin είναι πολύ καλός στο να διαφημίζεται. Η ιστιοσελίδα του έχει δεκάδες εντυπωσιακά παραδείγματα ατόμων που δουλέψανε μαζί του και είναι παραπάνω από ευχαριστημένοι. Ο Martin προτείνει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα όπου αποτελείται από 16 ώρες νηστεία και 8 ώρες φαγητό όπου θα φάτε 3 μεγάλα γεύματα. Προτείνει 3 φορές γυμναστήριο την εβδομάδα και αρκετούς “έντονους” περίπατους μέχρι και 7 φορές την εβδομάδα. Όλη η γυμναστική γίνεται ενώ νηστεύετε αν και κάποιοι μπορούν να πάρουν αμινοξέα πριν την προπόνηση αφού δεν έχουν θερμίδες και ουσιαστικά παραμένετε σε φάση νηστείας. Ο Martin επίσης προτείνει πολλούς υδατάνθρακες μετά την προπόνηση,αρκετά λιπαρά τις μέρες που δεν γυμνάζεστε όπως και κάθε μέρα να έχει πάρα πολύ πρωτεΐνη. Το πρόγραμμα γυμναστικής που προτείνει είναι πολύ καλό αφού βασίζεται σε ασκήσεις που χρησιμοποιούν πολλές μυϊκές ομάδες(όπως τις ασκήσεις που έγραψα εδώ). Για αναφορά,δείτε μερικούς από τους πελάτες του

Όπως βλέπετε,τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους

Για περισσότερες πληροφορίες για τον Martin και τα leangains δείτε εδώ

Προσέγγιση Νο4:Περιστασιακή νηστεία

Η τελευταία προσέγγιση δεν είναι ακριβώς προσέγγιση,αφού αρκετά άτομα λίγο πολύ την κάνουν χωρίς να το ξέρουν. Μιλάω για περιστασικές νηστείες,όπου κάποιος δεν θα φάει για κάποιο διάστημα και όταν τελικά φάει δεν θα φάει λες και είναι βουλιμικός,απλά θα κάνει το γεύμα του και θα συνεχίσει την ημέρα του χωρίς να σκεφτεί ότι πρέπει να φάει ακόμα 132,4883 θερμίδες. Λίγο πολύ όλοι ίσως να το έχουμε κάνει στην ζωή μας και σύμφωνα με ότι είδαμε στο προηγούμενο άρθρο,15 ώρες αρκούν για να μας βοηθήσουν. Κάποια άτομα που χρησιμοποιούν περιστασιακά κάποια μορφή νηστείας είναι οι εξής

Mark Sisson

Mark Sisson

Arthur De Vany

arhur

Jason Ferruggia

Jason Ferruggia

Συνοψίζωντας

Φτάσαμε στο τέλος των άρθρων για την περιοδική νηστεία,τα οφέλη της και τις προσεγγίσεις της. Είδατε ότι η νηστεία μπορεί να είναι μέρος μιας υγειηνής ζωής χωρίς να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία σας αλλά μπορεί μάλιστα να σας βοηθήσει να φτιάξετε ένα πολύ ωραίο σώμα. Δοκιμάστε να νηστεύσετε είτε με έναν δικό σας τρόπο είτε χρησιμοποιώντας κάποιες από τις προσεγγίσεις που ανέφερα πιο πάνω. Δεν έχετε να χάσετε απολύτως τίποτα αφού δεν προσπαθώ να σας προωθήσω κάποιο προϊόν.

Αρκετοί από εσας θα είστε δύσπιστοι στην αρχή και λογικό είναι. Δεν είναι εύκολο να αλλάξουμε το σκεφτικό μας και κακά τα ψέμματα ειδικά στην Ελλάδα είμαστε αρκετά πίσω σε πολλά πράματα,ένα από αυτά είναι και η διατροφή και πραγματικά εύχομαι μέσω των άρθρων μου να μπορέσετε να ξεκαθαρίσετε τους μύθους από την πραγματικότητα. Για οποιαδήποτε απορία που τυχόν θα έχετε ρωτήστε χωρίς ντροπές!

7 responses to “Περιοδική Νηστεία:Άνθρωποι και προσεγγίσεις

  1. Pingback: Χρονικά διατροφής:1988-2007 « fotisff

  2. Pingback: Περιοδική Νηστεία:Τα οφέλη « fotisff

  3. Pingback: Διάφορες σκέψεις « fotisff

  4. Pingback: Πως να χάσετε τα κιλά των γιορτών,των διακοπών,των εκδηλώσεων και άλλων! « fotisff

  5. Pingback: Πώς να χάσετε τα κιλά των γιορτών,των διακοπών,των εκδηλώσεων και άλλων! « fotisff

  6. Pingback: Προπόνηση κάθε μέρα; « fotisff

  7. Pingback: Θεσπέσιο υλικό! « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: