fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Κλέψτε για να χάσετε βάρος!

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Όχι δεν εννοώ να ληστέψετε ένα κατάστημα και να αρχίσετε να τρέχετε. Θα μιλήσουμε για την ανάγκη του οργανισμού μας,σε περίοδο δίαιτας,να φάει κάτι εκτός προγράμματος. Αυτή η πίτσα,αυτή η τούρτα σοκολάτα και οι υπόλοιπες “αμαρτίες” που νομίζατε ότι θα ήταν για πάντα απαγορευτικές ή τουλάχιστον για όσο κάνετε δίαιτα ίσως τελικά δεν είναι τόσο κακές όσο νομίζατε

Δίαιτα καταρχάς είναι η μείωση των θερμίδων με αποκλεισμό γευμάτων,αποκλεισμό τροφών,μείωση ποσότητας φαγητού ή κάποιο συνδιασμό όλων των προηγουμένων. Αρχίζετε και χάνετε σιγά σιγά το βάρος αλλά μετά από ένα σημείο σταματάτε να χάνετε οτιδήποτε. Γιατί όμως γίνεται αυτό;Ας δούμε τι συμβαίνει περίπου στο σώμα μας όταν κάνουμε δίαιτα

Αν και ο μηχανισμός δεν είναι 100% ξεκάθαρος μιας και δεν μπορούν να εφαρμοστούν ακραίες μέθοδοι σε ανθρώπους και τα τρωκτικά που συνήθως χρησιμοποιούνται έχουν διαφορές από τους ανθρώπους,μπορούμε να πούμε ότι η ανταπόκριση του σώματός σε υποθερμιδική περίοδο έχει τις ρίζες της από τα πρώτα χρόνια που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στην Γη. Παλιά δεν υπήρχαν Supermarket ή ψιλικατζίδικα και ο άνθρωπος είτε θα είχε να φάει,είτε δεν θα είχε να φάει. Τα φρούτα και τα λαχανικά θα ήταν πολύ σκληρά,οι ξηροί καρποί θα ήταν σε κάποιο κέλυφος που δεν θα μπορούσαν να ανοιχτούν,οι πατάτες θα ήταν τοξικές αν τρώγονταν ωμές και τα ζώα είτε θα ξέφευγαν,είτε θα μας έτρωγαν,είτε θα τα τρώγαμε. Επίσης την περίοδο του χειμώνα,όπου τα χιόνια κάλυπταν όλο τον κόσμο,δεν είχαμε την επιλογή να φέρουμε την άμοιρο τον ντελιβερά σπίτι μας με ζεστό φαί. Όχι,εκείνη την περίοδο απλά δεν θα τρώγαμε τίποτα και απλά θα ελπίζαμε να επιζήσουμε.

Σε τέτοιες περιόδους,όπου το φαγητό ήταν σπάνιο,το σώμα μας ανέπτυξε(ή είχε από πριν,η χρονομηχανή μου είναι στο συνεργείο και δεν μπορώ να πάω να τσεκαρω) έναν μηχανισμό για να αμυνθεί. Η λύση του σώματός μας ήταν να κρατήσει το σωματικό λίπος ώστε να μπορέσει να επιζήσει.

Η καλύτερη χρονομηχανή που υπήρξε ποτέ,το Tardis!

Η κίνηση αυτή ήταν έξυπνη. Φανταστείτε έναν άνθρωπο που ζυγίζει 100 κιλά και έχει 20% σωματικό λίπος. Δηλαδή 20 κιλά είναι λίπος. Κάθε κιλό λίπους μπορεί να δώσει στον οργανισμό μας 7000 θερμίδες οπότε ο άνθρωπος στο παράδειγμά μας είχε 140000 θερμίδες! Αρκετό φαί για να μην πεθάνουμε από την πείνα. Το πρόβλημα είναι ότι το σώμα μας σε περίοδο όπου το φαί είναι σπάνιο(η όταν απλά δεν τρώμε) και δεν γυμναζόμαστε,θα στραφεί στους μύες μας για να πάρει την ενέργειά που χάνει. Αυτό είναι πολύ κακό! Με το να κρατάτε λίπος και να χάνετε μύες θα γίνετε απλά μια πιο μικρή,χοντρή έκδοση του εαυτού σας. Σίγουρα όχι κάτι που θα θέλατε αν σκοπεύετε να αλλάξετε το σώμα σας προς το καλύτερο.

Χρόνια μετά,οι επιστήμονες ανακαλύψανε ότι σε περίοδο δίαιτας αρκετές ορμόνες στο σώμα μας αλλάζουν τα ποσοστά εκκρισής τους,προς το χειρότερο. Ορμόνες που θέλετε να είναι ψηλά πέφτουν και αυτές που θέλετε να είναι χαμηλά ανεβαίνουν. Με το να χαμηλώσετε και άλλο τις θερμίδες δεν καταφέρνετε πολλά καθώς τα επίπεδα των ορμονών σας απλά χειροτερεύουν. Το καλό είναι ότι μαζί με το πρόβλημα βρέθηκε και η λύση του και μάλλον θα σας χαροποιήσει.

Πολύ απλά η λύση είναι να “κλέψετε” και να φάτε κάτι που συνήθως δεν τρώτε.

Αυτό μπορεί να είναι cheeseburger,πίτσα,σοκολάτα,ψωμί,δημητριακά και άλλα διάφορα. Προσοχή όμως και παρακαλώ διαβάστε το παρακάτω κομμάτι 5 φορές πριν συνεχίσετε

Δεν σας δίνω μια άδεια να φάτε ότι βρείτε μπροστά σας,για όσο θέλετε. Μπορείτε να φάτε κάτι που ποθείτε,όχι σε σημείο σκασμού για κάποια χρονική διάρκεια

Ας το εξηγήσω λίγο καλύτερα τώρα. Η συζήτηση θα κινηθεί σε 2 είδη γευμάτων,ένα ελεύθερο γεύμα και γεύματα υψηλά σε υδατάνθρακες.

Το ελεύθερο γεύμα είναι αυτό που μπορείτε να καταλάβετε,ένα γεύμα που τρώτε ότι θέλετε. Όχι 5 σοκολάτες,όχι όλη την πίτσα,όχι μία ποικιλία. Τρώτε μια μερίδα από ένα γεύμα που θα τρώγατε κανονικά αν δεν κάνατε δίαιτα. Αυτό το γεύμα έχει κυρίως την ικανότητα να σας κάνει να χαλαρώσετε λίγο. Είναι πολύ καλό να ξέρετε ότι στο τέλος της βδομάδας(ή γενικά κάποια στιγμή) μπορείτε να φάτε κάτι που σας έχει κολλήσει στο μυαλό. Θα το φάτε,θα το ευχαριστηθείτε και θα συνεχίσετε την κανονική σας δίαιτα. Αρκετά απλό έτσι;

Τώρα ας περάσουμε στα γεύματα υψηλά σε υδατάνθρακες. Υδατάνθρακες έχουμε σε φρούτα,λαχανικά,δημητριακά,πατάτες και γλυκά(για μια πιο μεγάλη λίστα δείτε εδώ). Ο λόγος που προτείνονται για μια περίοδο δίαιτας είναι ότι,σε αντίθεση με τα λιπαρά και την πρωτείνη,οι υδατάνθρακες έχουν δείξει ότι μπορούν να επαναφέρουν τις ορμόνες μας στα φυσιολογικά τους επίπεδα,σχετικά σύντομα. Το καλό είναι ότι μιλάμε για “γεύματα”,οπότε θα φάτε τουλάχιστον 2-6 φορές. Πόσες φορές να φάτε και πόσο να φάτε? Αυτό είναι μια καλή ερώτηση την οποία δεν μπορώ να σας απαντήσω. Μπορώ να σας βοηθήσω όμως να υπολογίσετε λίγο πολύ την απάντηση με τις παρακάτω οδηγίες

  • Όσο πιο λίγο σωματικό λίπος έχετε,τόσα περισσότερα γεύματα μπορείτε να φάτε και τόσο περισσότερους υδατάνθρακες πρέπει να καταναλώσετε
  • Η διάρκεια πρέπει να είναι ανάλογη με την διάρκεια που κάνετε δίαιτα. Αν δηλαδή κάνετε δίαιτα ένα μήνα χωρίς κάποιο διάλλειμα τότε μπορείτε να κάνετε 6 γεύματα. Επίσης,αν ξεκινήσατε δίαιτα αυτή την βδομάδα,2 γεύματα είναι αρκετά.
  • Τώρα θα αναρωτηθείτε για την ποσότητα. Για να μην σας βάλω στο τρυπάκι να μετράτε με την ζυγαριά,προτείνω κάθε γεύμα να έχει 2-3 φορές την ποσότητα που θα τρώγατε από πατάτες/δημητριακά,1 κανονική μερίδα πρωτείνης(άπαχο κοτόπουλο/ψάρι,τυρί cottage,ασπράδια αυγών) και καθόλου λιπαρά.

Όσο αφορά την συχνότητα των 2 αυτών τύπων γευμάτων,έχετε 3 επιλογές

  1. Δύο ελεύθερα γεύματα την εβδομάδα,σε ξεχωριστές μέρες
  2. Δύο φορές την βδομάδα να φάτε γεύματα υψηλά σε υδατάνθρακες
  3. Ένα ελεύθερο γεύμα και μία φορά την βδομάδα γεύματα υψηλά σε υδατάνθρακες,σε ξεχωριστές μέρες

Αυτά τα 2 γεύματα είναι πολύ καλές προσθήκες στην δίαιτά σας. Θα εξασφαλίσετε ένα ψυχολογικό διάλλειμα και θα μπορέσετε να κάνετε τις ορμόνες σας να επανέλθουν ώστε να συνεχίσετε ακάθεκτοι. Αν έχετε ένα έξυπνο πρόγραμμα γυμναστικής(όχι 50 ασκήσεις απομόνωσης) τότε να είστε σίγουροι ότι τα αποτελέσματά σας θα είναι πολύ καλά!

Πρέπει βεβαίως να πειραματιστείτε για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα με εσάς. Αν με το που φάτε ένα γλυκό,δεν μπορείτε να κρατηθείτε και συνεχίσετε να τρώτε ανεξέλεγκτα,τότε καλύτερα να αποφύγετε τα γλυκά και είτε να φάτε ένα αλμυρό ελεύθερο γεύμα,είτε να καταφύγετε στην επιλογή 2.

Επειδή λογικό είναι να κάνετε κατακράτηση υγρών με αυτά τα γεύματα,αν είναι να ζυγιστείτε,ζυγιστείτε 2 μέρες μετά τα γεύματα ώστε να μην νοιώσετε απαγοήτευση. Καλό θα είναι να έχετε μία σταθερή μέρα κάθε βδομάδα όπου κάτω από κάποιες συνθήκες θα ζυγίζεστε. Για παράδειγμα θα ζυγίζεστε κάθε Σάββατο πρωί,αφότου πάτε τουαλέτα και πριν πιείτε νερό ή φάτε πρωινό.

Ελπίζω να σας άρεσε το άρθρο. Αν μη τι άλλο είναι πολύ ενδιαφέρον να φάτε κάτι που σας λείπει ενώ κάνετε δίαιτα για το καλοκαίρι. Το σημαντικό είναι να μην ξεφύγετε σε σημείο που θα νιώσετε άσχημα για την πράξη σας και να σκεφτείτε “Εντάξει,ξεκινώ από αύριο πάλι”. Κάντε την δίαιτά σας,ελέγξτε την πρόοδό σας,φάτε κάτι που σας έχει λείψει και συνεχίστε μέχρι να φτάσετε εκεί που θέλετε!

Σας έφτιαξε λίγο η διάθεση τώρα που μπορείτε να φάτε αυτό που θέλετε; Σκοπεύετε να το εφαρμόσετε σύντομα ή μήπως φοβάστε;

8 responses to “Κλέψτε για να χάσετε βάρος!

  1. Pingback: Η διατροφική μου φιλοσοφία « fotisff

  2. Pingback: Περιοδική Νηστεία:Τα οφέλη « fotisff

  3. Pingback: Χρονικά διατροφής:2009-σήμερα! « fotisff

  4. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Jamie Lewis « fotisff

  5. Pingback: Μαθήματα από το I.A.F.A. « fotisff

  6. Pingback: Οι 5 βασικές αρχές για το χάσιμο λίπους του 2013 | fotisff

  7. Pingback: Περιοδική Νηστεία:Τα οφέλη | Souvlaki Fitness

  8. Pingback: Άτομα που με εμπνέουν:Jamie Lewis | Souvlaki Fitness

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: