fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Σκόνη πρωτείνης,είναι χρήσιμη;

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Το σημερινό άρθρο το γράφω ύστερα από επιθυμία του Νίκου,όπου ζήτησε να μάθει την άποψή μου για τις σκόνες πρωτείνης.

Τις βλέπουμε συχνά να διαφημίζονται είτε σε περιοδικά είτε σε ιστιοσελίδες είτε και σε κάποια επιγραφή στο γυμναστήριό μας. Επίσης ακούμε διάφορους ισχυρισμούς σχετικά με αυτές όπως

  • Χτίστε μύες 432743% πιο γρήγορα
  • Χάστε λίπος με το πρώτο scoop
  • Τα δύο παραπάνω,μαζί
  • Βγείτε ραντεβού με την Scarlet Johansson

Κάποιοι από τους ισχυρισμούς ισχύουν μερικώς και κάποιος καθόλου. Θα το αφήσω πάνω σας να βρείτε τον “καθόλου”.

Πρώτα από όλα να καταλάβουμε ότι η σκόνη πρωτείνης πρόκειται για συμπλήρωμα,κάτι δηλαδή που βάζουμε σε μια ήδη καλή διατροφή. Αν η διατροφή μας είναι καφές με ζάχαρη το πρωί για να δώσετε γλυκόζη στον εγκέφαλό σας ώστε να λειτουργήσετε καλύτερα,club sandwich το μεσημέρι για να πάρετε πρωτείνη από την μία φέτα ζαμπόν,αντιοξειδωτικά από την ντομάτα και υδατάνθρακες από το ψωμί και τις πατάτες και το βράδυ πίτσα επειδή φάγατε “καλά” όλη την ημέρα και θα θέλατε κάτι βρώμικο,τότε καλύτερα να φτιάξετε πρώτα την διατροφή σας και μετά να ψάξετε να πάρετε συμπληρώματα.

Η προτεινόμενη πρωτείνη για έναν άνδρα 80 κιλών είναι κοντά 64 γραμμάρια(0.8 γραμμάρια ανά κιλό). Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η πρόταση είναι για ανθρώπους που έχουν μια καθιστική δουλειά,ακολουθούν μια καθιστική ζωή και η μόνη επαφή με αθλητισμό είναι η τηλεόραση,ενώ κάθονται. Αυτή η πρόταση οπότε αν και καλή για τον μέσο άνθρωπο,δεν είναι τόσο καλή για κάποιον που γυμνάζεται. Αν γυμνάζεστε,τότε θέλετε περισσότερη πρωτείνη,καθώς θα σας οφελήσει. Ας περάσουμε οπότε στα

ΥΠΕΡ

Ένα ερώτημα που απαντά η έρευνα εδώ είναι αν οι αθλητές χρειάζονται περισσότερη πρωτείνη και η σύντομη απάντηση είναι ναι. Πόσο πρωτείνη; Για όσους κάνουν βάρη προτείνεται 1.4-1.8 γραμμάρια ανά κιλό και για όσους κάνουν άσκηση αντοχής(όπως μαραθώνιο ή ποδήλατο) 1.2-1.4 γραμμάρια ανά κιλό. Οπότε ο 80 κιλά άνδρας,αν ξεκινήσει γυμναστήριο περίπου 4-5 φορές την εβδομάδα θα χρειαστεί 112-144 γραμμάρια πρωτείνης την ημέρα. Για κάποιον που τρώει όμως 3 γεύματα την ημέρα ίσως είναι δύσκολο να πάρει τόσο πρωτείνη μιας και μιλάμε για αρκετό φαί και πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι οι τροφές πλούσιες σε πρωτείνη μας γεμίζουν εύκολα. Οπότε ένα υπέρ για τις σκόνες είναι ότι μπορούμε εκεί που θα πίναμε ένα ποτήρι νερό,να ρίξουμε ένα scoop και τσαπ,συν 18-30 γραμμάρια πρωτείνης(ανάλογα την μάρκα) μπήκανε στο σώμα σας.

Κάποιος μπορεί να πει “Καλά χρειάζομαι τόσο πολύ πρωτείνη;”. Οι έρευνες εδώ και εδώ μας απαντάνε πως ναι αν σας ενδιαφέρουν πράγματα όπως μειωμένο λίπος,αυξημένη μυική μάζα και περισσότερη δύναμη. Ξέρω,ξέρω δεν θέλετε να μεταμορφωθείτε σε bodybuilders και δεν σας ενδιαφέρει έξτρα μυική μάζα. Για την σύγκριση με τους bodybuilders έχω να σας πω

  1. Γενετική διαφορά
  2. Χρόνια προπόνησης
  3. Αναβολικά στεροειδή
  4. Τρομερή διατροφή
  5. Πρόγραμμα γυμναστικής που θα σας κάνει να κλαίτε σαν κοριτσάκια

Οπότε μην χρησιμοποιείτε τους επαγγελματίες αθλητές ως μέτρο σύγκρισης. Η έρευνα δείχνει ότι οι απλοί αθλητές μπορούν να επωφεληθούν από έξτρα πρωτείνη οπότε γιατί να μην το δοκιμάσετε; Μπορεί να γίνετε σέξυ στην πορεία…

Μια άλλη έρευνα μας δείχνει λίγο πολύ τι να προτιμήσουμε. Στην έρευνα αυτή έγινε σύγκριση μεταξύ ενός placebo,ορού γάλακτος/καζείνης και ορού γάλακτος/BCAA’s/γλουταμίνης. Ο ορός γάλακτος/καζείνη συνδιασμός ήταν ο καλύτερος ως προς την αλλαγή του σώματος. Προσωπικά θα σας πρότεινα αν ήταν να πάρετε κάτι,να πάρετε ορός γάλακτος ή αλλιώς whey protein. Ο λόγος είναι πέρα από το θέμα του χτίσιμου μυών,καθώς πλέον ο ορός γάλακτος θεωρείται ένας από τους καλύτερους τρόπους ώστε το σώμα μας να φτιάξει γλουταθειόνη ένα εκπληκτικό αντιοξειδωτικό το οποίο ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επίσης έχω πειραματιστεί με ορό γάλακτος και πέρα από το γεγονός ότι έρχεται σε πολλές γεύσεις(υγειές γεύμα με γεύση σοκολάτα;;;),είναι οικονομικό και πολύ βολικό.

ΚΑΤΑ

Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι γίνεται υπερβολική διαφήμιση προκειμένου οι εταιρείες να σας πείσουν ότι είναι αυτό που χρειάζεστε για να χτίσετε το σώμα των ονείρων σας. Συχνά μάλιστα θα προσλάβουν και κάποιον “φουσκωτό” για να πει ότι το προιόν τους ήταν αυτό που τον έκανε τόσο μυώδη. Παρέλειψαν φυσικά να σας πούνε ότι η διατροφή και ένα καλό πρόγραμμα στο γυμναστήριο θα σας φέρουν πιο κοντά στο σώμα που ποθείτε. Δεν είναι ότι δεν μπορείτε να βάλετε σκόνη πρωτείνης στην διατροφή σας,το πρόβλημα αρχίζει όταν νομίζετε ότι είναι απαραίτητη στην διατροφή σας. Αν δεν μπορείτε να φάτε αρκετή πρωτείνη,και έχετε λεφτά να δώσετε,προς Θεού αγοράστε whey και αξιοποιήστε την

Ένα πιο σημαντικό πρόβλημα είναι το θέμα της ποιότητας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι επεξεργασίας με αποτέλεσμα καμμιά σκόνη πρωτείνης να είναι ίδια με την άλλη. Κάποιες πρωτείνες περνάνε τόσο προσεκτικούς ελέγχους και τόσες διεξοδικές διαδικασίες παρασκευής που το τελικό αποτέλεσμα είναι απλά τέλειο,δεν υπάρχει περίπτωση να είναι δευτέρας διαλογής και ξέρετε ότι πληρώνετε για κάτι καλό. Το δυστήχημα είναι ότι συνήθως τέτοιες πρωτείνες,είναι πανάκριβες. Από την άλλη μεριά έχουμε σκόνες που είναι φτιαγμένες από γάλα άρρωστων ζώων,οι έλεγχοι δεν είναι τόσο διεξοδικοί και το αποτέλεσμα είναι μια βόμβα σε ένα κουτί,περιμένωντας να σκάσει όταν την καταναλώσετε. Και επειδή δεν υπάρχουν ντροπές,η τιμή δεν θα είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή ενός καλύτερου προιόντος. Ένας τρόπος για να δείτε αν είναι καλή η πρωτείνη είναι πολύ απλά να ελέγξετε πως λειτουργεί με το σώμα σας. Ας σας πούνε ότι θέλουν,αν όταν πιείτε το shake σας πειράξει το στομάχι,αρχίσετε να ρεύεστε ή να αερίζεστε τότε η πρωτείνη δεν είναι τόσο καλή για εσάς και καλύτερα θα είναι να την αλλάξετε.

Θα μπορούσα να βγάλω ένα μίνι πινακάκι με τα υπέρ και τα κατά αλλά δεν θα το κάνω επειδή βαρι…εε επειδή θέλω να καταλάβετε καλά για ποιον λόγο είναι καλό να συμπληρώσετε την διατροφή σας με σκόνη πρωτείνης και για ποιον λόγο δεν είναι. Η πρωτείνη είναι ένα υπέροχο μακροστοιχείο,βοηθά στο χτίσιμο των οστών,νυχιών,μαλλιών,ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και άλλα πολλά οπότε μην φοβάστε μην τυχόν φάτε λίγο παραπάνω.

Για όποιον ενδιαφέρεται,η σκόνη που έπαιρνα είναι αυτή εδώ. Πολύ γευστική,καλή τιμή,κανένα πρόβλημα μαζί της και σκοπεύω μόλις φτιάξουν λίγο τα οικονομικά μου,να αγοράσω ξανά!

Εσείς συμπληρώνετε με σκόνη πρωτείνης; Σας έχει βοηθήσει καθόλου; Θέλετε να μας πείτε την εμπειρία σας;

2 responses to “Σκόνη πρωτείνης,είναι χρήσιμη;

  1. Pingback: Δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες:Μια εισαγωγή « fotisff

  2. Pingback: Ένας απλός τρόπος για να προσαρμόσετε την διατροφή σας « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: