fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Οι 10 εντολές για διατροφή

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Το σημερινό post είναι μια μετάφραση από τον Nick Tumminello,γυμναστή στο γυμναστήριο Performance U. Ο Nick όταν ανέβασε το άρθρο είπε ότι μπορούμε να το ανεβάσουμε και αποφάσισα να το κάνω. Προσωπικά θα προσαρμόσω κάποια πράγματα,αλλά αυτό θα γίνει στο τέλος

Οι 10 εντολές είναι

  1. Τρώτε κάθε 3-3.5 ώρες
  2. Κάθε γεύμα πρέπει να περιέχει μία πηγή άπαχης πρωτείνης,ένα ινώδες λαχανικό(κατα προτίμηση πράσινο) και υγειή λιπαρά. Η πρωτείνη και το λαχανικό πρέπει να είναι η μεγαλύτερη μερίδα του πιάτου
  3. Μέγεθος γεύματος:Αν δεν πεινάτε μετά από 3.5 ώρες φάγατε πολύ. Αν πεινάτε μετά από 1.5 ώρα αφού φάγατε,το γεύμα σας δεν ήταν αρκετό
  4. Προτιμήστε φρούτα χαμηλά σε φρουκτόζη
  5. Καταναλώστε αμυλώδεις τροφές ανάλογα με τη δραστηριότητά σας. Φάτε περισσότερες αμυλώδεις τροφές σε μέρες όπου η δραστηριότητά σας θα είναι υψηλή και φάτε λίγες ή καθόλου αμυλώδεις τροφές σε μέρες με χαμηλή ή καθόλου δραστηριότητα
  6. Ποτέ μην φάτε φρούτο ή αμυλώδεις τροφές μόνα τους,πάντε συνοδεύστε τα με άπαχη πρωτείνη
  7. Πιείτε πολύ νερό,τουλάχιστον 3.5 λίτρα την ημέρα
  8. Πάντα να πίνετε ένα προ-προπονητικό shake και ένα μετα-προπονητικό shake
  9. Καταναλώστε λίγα ή καθόλου επεξεργασμένα προιόντα,αλκοόλ,ζάχαρη,γαλακτοκομικά και ψωμιά
  10. Προγραμματίστε ένα γεύμα την βδομάδα όπου θα φάτε ότι θέλετε

Αν και θα διαφωνούσα με την πρώτη εντολή(για λόγους που έχω εξηγήσει εδώ) ο Nick έχει πει ότι δεν πιστεύει πως θα γίνει κάποιο άμπρα κατάμπρα αν τρώτε κάθε 3 ώρες,απλά πιστεύει ότι είναι ένας καλός τρόπος για να μην πεινάσετε και να μην καταφύγετε σε τροφές που δεν είναι τόσο υγιεινές

Η δεύτερη εντολή είναι πολύ καλή,πολλά λίγα άτομα τρώνε αρκετή πρωτείνη,αρκετά λαχανικά ή καλά λιπαρά(εδώ κάνω μια αναφορά στο τί θεωρώ καλά λιπαρά) οπότε ακολουθείστε την όσο πιο πολύ μπορείτε

Η τρίτη εντολή είναι ξανά αρκετά καλή

Για την τέταρτη εντολή έχω μια μικρή αμφιβολία καθώς υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για το ποια είναι φρούτα χαμηλά σε φρουκτόζη. Πιστεύω ότι αν μπορέσετε να ακολουθήσετε τους άλλους κανόνες,το αν θα φάτε μία μπανάνα ή ένα μήλο δεν θα αποτελέσει πρόβλημα

Η πέμπτη είναι πάλι αρκετά καλή και σε συμφωνία με ότι έγραψα εδώ οπότε κανένα θέμα

Η έκτη έχει τις ρίζες της στο ότι τα φρούτα και οι αμυλώδεις τροφές αν καταναλωθούν μόνες τους η ινσουλίνη σας θα ανέβει και δεν θα μπορείτε να κάψετε λίπος. Η λύση είναι να τα συνοδεύσετε με κάποια πρωτείνη ώστε να μειωθεί κάπως η ανταπόκριση ινσουλίνης και να μην σας δυσκολέψει τόσο στο να κάψετε λίπος. Ο κόσμος έχει αρχίσει να βλέπει την ινσουλίνη πλέον με άλλο μάτι οπότε μην τρελαθείτε να την εφαρμόσετε.

Η έβδομη είναι πολύ καλή και προσοχή,μιλάμε για νερό όχι το νερό σε καφέδες,τσάγια,αναψυκτικά και άλλα. 3,5 λίτρα καθαρά νερό!

Στην όγδοη διαφωνώ για το προ-προνητικό shake μιας και πάντα θα έχει να κάνει με την προπόνησή σας. Αν πρόκειται να κρατήσει πολλές ώρες τότε ναι,πρέπει να έχετε κάτι στο στομάχι σας για να μην αρχίσετε να νοιώθετε προβλήματα συγκέντρωσης. Αλλά όταν η προπόνησή σας διαρκεί 60-90 λεπτά και δεν είναι συνεχόμενης έντασης τότε μπορείτε να τα καταφέρετε και χωρίς το shake. Το μετα-προπονητικό shake δεν είναι κακή ιδέα,αλλά πιστεύω ότι τουλάχιστον ένα γεύμα μετά την προπόνηση με αμυλώδεις τροφές και πρωτείνη είναι πολύ καλή εναλλακτική

Η ένατη είναι πολύ καλή. Κάποιοι ίσως διαφωνήσουν με την απαγόρευση των γαλακτοκομικών αφού στο μυαλό τους είναι τέλεια τροφή. Η αλήθεια είναι ότι το ωμό γάλα από υγιείς ζώα είναι θεσπέσια τροφή,τα παστεριωμένα και ομογενοποιημένα πράγματα που πουλάνε στα super market ως γάλατα,γιαούρτια και λοιπά,δεν είναι. Αν θέλετε απλά περιοριστείτε σε μία μονάχα μερίδα γαλακτοκομικών την ημέρα,όχι παραπάνω

Η δέκατη έρχεται σε συμφωνία με το όλο θέμα της ψυχολογίας σε περίοδο διατροφής(που συζήτησα εδώ). Γνωρίζοντας ότι θα έχετε ένα γεύμα την εβδομάδα όπου θα μπορείτε να φάτε κάτι που είχατε στερηθεί είναι πολύ καλό για εσάς μιας και δεν σας κάνει να νοιώθετε ότι σας κόψανε απότομα κάτι που έχετε ανάγκη. Μάλιστα όταν δείτε τα αποτελέσματα όλων των εντολών στο σώμα σας,θα ξέρετε ότι αυτό το γλυκό που δεν τρώγατε δεν είναι τόσο απαραίτητο.

Και αυτές ήταν οι 10 εντολές! Πολύ καλές συμβουλές και με τα δικά μου σχόλια πιστεύω ότι πλέον δεν θα έχετε τυχόν αμφιβολίες. Αν υπάρχει κάποια ερώτηση,παρακαλώ εκφράστε την!

Το αρχικό άρθρο μπορεί να βρεθεί εδώ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: