fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Απομυθοποίηση:6 γεύματα την ημέρα

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Α ναι,το αιώνιο δόγμα. Αν δεν τρώμε 6 γεύματα την ημέρα ή αν δεν τρώμε κάθε 2.5-3 ώρες τότε θα αρχίσει να πέφτει ο μεταβολισμός μας,θα αρχίσουμε να καίμε τους πολύτιμους μύες μας. Πρόσφατα κάπου άκουσα ότι το να μείνει ο οργανισμός μας νηστικός περισσότερες από 6 ώρες είναι χειρότερο από το να του βάλουμε καρκινικά κύτταρα. Το μόνο που έχω να πω είναι

Οι μύθοι είναι κάτι που δεν έλειπε ποτέ από όλο τον κόσμο του fitness και η συχνότητα των γευμάτων είναι ένας από αυτούς.

Ας ξεκαθαρίσουμε κάποια απλά πράγματα

  • Ο μεταβολισμός δεν πέφτει αν δεν φάμε κάθε 3 ώρες
  • Ο αριθμός των γευμάτων δεν παίζει ρόλο στο αν θα χάσουμε βάρος,οι θερμίδες είναι που μετράνε
  • Δεν είναι λογικό να φάτε απλά κάτι,είτε ένα γλυκό είτε ένα hot dog,απλά και μόνο για να μείνετε “αναβολικοί

Κάποιοι θα αναρωτιόσαστε γιατί τότε ο κόσμος πιστεύει και λέει αυτά που λέει. Η απάντησή μου είναι μία,συμφέρον.Πόσες εταιρείες δημητριακών έχουν βγει και πουλάνε τα γνωστά energy bars,ως υγιεινά σνακ(γεμάτα σε συντηρητικά,ζάχαρη,χαμηλά σε πρωτείνη) απλά και μόνο για να φάτε κάτι κάθε 3 ώρες? Μετά έχουμε και τις εταιρείες συμπληρωμάτων με παρόμοια προιόντα καθώς και τις σκόνες πρωτείνης. Αν και η σκόνη πρωτείνης δεν είναι τόσο κακή επιλογή όσο τα energy bars,δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητη σαν προιόν

Σκεφτείτε τους προγόνους μας. Ο άνθρωπος των σπηλέων μπορεί να είχε μέρες όπου δεν έτρωγε τίποτα. Σε περίπτωση κάποιου παγετού ίσως να μην έτρωγε κάτι για βδομάδες. Αλλά είμαστε ακόμα εδώ και πιστεύουμε ότι αν δεν φάμε αυτό το σάντουιτς και πιούμε αυτό τον χυμό θα χάσουμε τους μύες μας και ίσως πεθάνουμε.

Οπότε μην αρχίσετε να ανησυχείτε για το κάθε πότε θα φάτε,μην βάζετε το ρολόι να χτυπά κάθε 3 ώρες και σας παρακαλώ μην αρχίσετε να αγχώνεστε αν κάποιος σας μιλά και έχουν περάσει 3 ώρες και 5 λεπτά.

Οι bodybuilders,οι fitness competitors,οι powerlifters και κάποιοι αθλητές μπορούν να τρώνε συνεχώς. Έχουν πολλές προπονήσεις και δεν είναι για όλους εύκολο να πάρουν τις καθημερινές τους θερμίδες σε 2-3 γεύματα. Αν έχετε υψηλό μεταβολισμό και πεινάτε όλη την ώρα,προς Θεού,φάτε! Αν κάποιο παιδάκι που είναι 1.90 και ζυγίζει 66 κιλά θέλει να πάρει κιλά για να μην είναι ο περίγελος στην παραλία και για να μην του πάρει ο κάγκουρας που είναι πιο μεγάλος την κοπελιά του,τότε ας αρχίσει να τρώει.

Αλλά όλοι οι άλλοι μην αφήνετε να σας επηρρεάσουν. Μπορείτε να τρώτε 3 μεγάλα γεύματα αν σας βολεύουν,αν νοιώθετε ότι χαίρεστε το φαί περισσότερο έτσι η αν δεν θέλετε να κουβαλάτε ταπεράκι παντού. Προσωπικά εμένα με έχει βοηθήσει το εξής

  • Πρωινό:Cottage τυρί,μπανάνα,κακάο,ξηροί καρποί και περιστασιακά βρώμη
  • Μεσημεριανό(μετά την προπόνηση):Quinoa/ρύζι/γλυκοπατάτα μαζί με κάποιο κρεατικό ή ψάρι
  • Βραδινό:Αυγά με μπέικον και ντομάτα. Η εναλλακτικά κάποιο άλλο είδος κρέατος.Ανεξάρτητα το γεύμα,μεγάλη σαλάτα με ελαιόλαδο και μπαχαρικά
  • Περιστασιακά κάποιο σνακ,όπως χούφτα ξηρών καρπών

Είναι απλό και με βολεύει. Κάποιες μέρες ίσως δεν φάω πρωινό επειδή έχω μάθημα ή δεν θα φάω βραδινό επειδή έχω να βγω.

Αρκετές φορές μας συμβαίνει αυτό που λέγεται ζωή και δεν είναι ωραίο να είμαστε αυτοί που μένουμε απέξω απλά και μόνο επειδή θέλουμε να φτιάξουμε ένα γεύμα

Χαλαρώστε,απολαύστε το φαί και αν θέλετε να φάτε αυτό το σοκολατάκι κάντε το επειδή θέλετε να το φάτε όχι επειδή πιστεύετε ότι πρέπει να το φάτε

Δύο έρευνες για τους γνώστες Αγγλικών

  1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8172872
  2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8399092

Έχετε πέσει και εσείς θύμα των πολλών γευμάτων? Λειτουργείτε καλύτερα με 3 ή με 6 γεύματα? Σας φαίνεται δύσκολο να πιστέψετε ότι ίσως δεν σας είχαν πει όλη την αλήθεια?

4 responses to “Απομυθοποίηση:6 γεύματα την ημέρα

  1. Pingback: Οι 10 εντολές για διατροφή « fotisff

  2. Pingback: Περιοδική Νηστεία:Τα οφέλη « fotisff

  3. Pingback: Χρονικά διατροφής:1988-2007 « fotisff

  4. Ανδρέας Ζουρδός May 4, 2012 at 7:32 pm

    Ωραίος Φώτη, πάρε και ένα δικό μου για το θέμα
    http://metavolismos.com/?p=744

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: