fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Χάστε εύκολα βάρος!

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω τί εννοώ με το βάρος. Μπορεί να σας μπέρδεψε εσάς που ξέρετε κάτι παραπάνω ο τίτλος,αλλά όταν εννοώ “χάνω βάρος” το εξισώνω με το “χάνω λίπος”. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση?Αν χάνετε απλά βάρος,μπορεί να είναι λίπος αλλά μπορεί να είναι και μύες όπως και νερό.Από αυτά τα 3,οι μύες είναι αρκετά σημαντικοί αφού έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα με περισσότερη μυική μάζα έχουν καλύτερη ευαισθησία στην ινσουλίνη,ζουν περισσότερο,έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο και άλλα πολλά οφέλη(άλλος ένας λόγος να γυμναστείτε,μιας και θα αυξηθεί η μυική σας μάζα).Από την άλλο το λίπος,τις περισσότερες φορές,δεν έχει λόγο να βρίσκεται σε μεγαλα ποσοστά στο σώμα σας.Κάποιο σωματικό λίπος βέβαια είναι απαραίτητο αλλά αμφιβάλλω αν βρίσκεστε σε κατηγορία ατόμων με 5% και λιγότερο λίπος.Το νερό συνήθως είναι από κατακράτηση υγρών και το στρες,οι διατροφικές συνήθειες και κάποιες ορμονικές λειτουργίες μπορούν να το αυξήσουν ή να το μειώσουν

Ο ένας και μοναδικός τρόπος για να χάσετε λίπος είναι ο εξής

Πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνετε

Απλό έτσι?Για κάποιους δεν είναι τόσο απλό.Νομιζουν ότι αν τρωνε κάποιες σούπερ τροφές ή αν τρώνε μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά τότε δεν χρειάζετε να ανησυχούν για τις θερμίδες. Αυτό είναι παράδειγμα λανθασμένης λογικής. Ακόμα και οι πιο διάσημες δίαιτες στο τέλος θα σας κάνουν να φάτε λιγότερο χωρίς εσείς να το καταλάβετε.

Αλλά ας περάσουμε τώρα στη μέθοδο που μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε λίπος/βάρος

Προσαρμόστε τους υδατάνθρακές σας στην καθημερινή σας δραστηριότητα


Αν και σαν καύσιμο οι υδατάνθρακες είναι μια χαρά,είναι πολύ καλοί ειδικά όταν κάνουμε υψηλής έντασης άσκηση.Οι περισσότεροι όμως ακολουθούμε μια καθιστική ζωή.

Καθόμαστε όταν δουλεύουμε για 8 ώρες,καθόμαστε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή στο όχημά μας,καθόμαστε όταν πάμε σπίτι και αν είμαστε τυχεροί θα πάμε γυμναστήριο όπου και εκεί θα κάνουμε πιέσεις πάγκου,κάμψεις δικεφάλων,πιέσεις ώμων,ασκήσεις για τα πόδια,όλα αυτά ενώ είμαστε καθιστοί. Και στο διάλειμμα τί κάνουμε? Δεν μένουμε όρθιοι φυσικά,απλά καθόμαστε.

Όμως οι υδατάνθρακες που καταναλώνουμε όταν χρησιμοποιηθούν για γλουκόζη από τον εγκέφαλο,γεμίσουν τους μύες και το συκώτι και συνεχίζουν να βρίθουν στον οργανισμό μας,όλη αυτή η έξτρα ενέργεια θα γίνει λίπος. Ότι και να σας λέει  πυραμίδα της κυβέρνησης,ότι χρειάζεστε 11 κομμάτια δημητριακά την ημέρα,μην το πιστεύετε. Για τον Michael Phelps είναι καλή,για εσάς είναι ένας σίγουρος τρόπος να σας κάνει διαβητικούς και υπέρβαρους

Πως μπορείτε να τα προσαρμόσετε? Καλή ερώτηση.Πρώτα να ξεκαθαρίσω ποιες τροφές περιέχουν κυρίως υδατάνθρακες

  • Λαχανικά
  • Φρούτα
  • Όσπρια
  • Δημητριακά και τα προιόντα τους(ψωμιά,πίτες,φύλλο κρέπας,βάφλες,μακαρόνια,φρυγανιές κλπ)
  • Πατάτες,γλυκοπατάτες
  • Γλυκά
  • Αναψυκτικά και χυμοί

Τώρα να δούμε κάποιες προσεγγίσεις για διάφορα άτομα. Αρκετά λαχανικά(5-8 μερίδες) και 2-4 φρούτα την ημέρα είναι σταθερά για όλους οπότε δεν θα τα γράφω κάθε φορά

  1. Αν έχετε μία κυρίως καθιστική ζωή προσπαθήστε να τρώτε μία μερίδα όσπρια ή μία μερίδα δημητριακά ή μία μερίδα πατάτες/γλυκοπατάτες την ημέρα. Δεν εννοώ και τις 3 μερίδες την ίδια μερα,απλά θα επιλέξετε μία κατηγορία φαγητού και θα το φάτε μία φορά την ημέρα
  2. Αν αθλείστε τότε μπορείτε να αυξήσετε την μία μερίδα σε δύο με τρεις την ημέρα. Δηλαδή μία μερίδα από όσπρια,άλλη μία από δημητριακά και άλλη μία από πατάτες/γλυκοπατάτες. Εννοείται ότι μπορείτε αν θέλετε να φάτε δύο με τρεις μερίδες από μία μόνο ομάδα αλλά και να κάνετε συνδιασμούς(3 πατάτες ή 2 μερίδες όσπρια και 1 φέτα ψωμί κλπ). Κατα προτίμηση φροντίστε η μία να είναι πριν την προπόνηση και η άλλη μετά την προπόνηση.

Δεν έβαλα το κομμάτι όπου είστε σοβαρός αθλητής με πολλές προπονήσεις την βδομάδα και ίσως και την ημέρα. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία το πιθανότερο είναι ότι θα έχετε δική σας διατροφή και καλά θα κάνετε να την ακολουθήσετε

Τα γλυκά,αναψυκτικά και οι χυμοί δεν είναι μέσα σε κανένα κομμάτι αφού αν θέλετε να χάσετε λίπος τότε πιο πολύ κακό θα κάνετε παρά καλό αν τα βάλετε στην διατροφή σας

Μία προειδοποίηση. Αν η διατροφή σας αποτελείτε κατά κύριο λόγο από υδατάνθρακες(περισσότερο από 60% των καθημερινών σας θερμίδων) τότε το να τους μειώσετε απότομα και απλά να τρώτε φρούτα και λαχανικά θα σας δημιουργήσει πρόβλημα καθώς θα κόψετε απότομα πάρα πολλές θερμίδες από την διατροφή σας. Εκεί καλή ιδέα θα ήταν να προσθέσετε λίγο παραπάνω πρωτείνη και λιπαρά ώστε να εξισορροπήσετε κάπως τις θερμίδες.

Τέλος να σας πω ότι πρέπει να έχετε έναν τρόπο να ελέγχετε την πρόοδό σας.Προτείνω κυρίως την ζυγαριά και φωτογραφίες. Φροντίστε να θέσετε μία φορά την εβδομάδα όπου θα παίρνετε τις μετρήσεις και θα συγκρίνετε τα αποτελέσματα

Αυτός είναι ένα από τους ευκολότερους τρόπους για μένα ώστε κάποιος να χάσει λίπος. Δεν είναι ο μόνος,υπάρχουν κάποια ακόμα πράματα τα οποία πρέπει να συζητηθούν αλλά αυτό το άρθρο σας δίνει μια καλή βάση για να αντιμετωπίσετε τα περιττά κιλά

Εσείς καταναλώνετε πολλούς υδατάνθρακες? Σας άρεσε η πρόταση να τους μειώσετε και να τους αντικαταστήσετε με άλλους? Υπάρχει κάτι που δεν καταλάβατε στο άρθρο?

3 responses to “Χάστε εύκολα βάρος!

  1. Pingback: Οι 10 εντολές για διατροφή « fotisff

  2. Pingback: Κλέψτε για να χάσετε βάρος! « fotisff

  3. Pingback: Η διατροφική μου φιλοσοφία « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: