fotisff

Διατροφή,γυμναστική,υγεία και γενικά fitness!

Λιπαρά:Απαραίτητα στην διατροφή μας

Από τον Φώτη Χατζηνικολάου,Personal Trainer

Το έχουμε ακούσει τόσες πολλές φορές,είτε στις ειδήσεις,είτε από τον γιατρό είτε ακόμα και από φίλους μας

“Τα λιπαρά είναι κακά”

“Μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά είναι παράδειγμα υγιεινής διατροφής”

“Τα κορεσμένα λιπαρά προκαλούν στεφανιαία νόσο”

Και άλλες διάφορες φράσεις που έχουν να κάνουν με την δαιμονοποίηση των λιπαρών

Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι απόψεις είναι λανθασμένες.

Ναι καλά διαβάσατε,λανθασμένες. Επειδή η κοινή γνώμη λέει κάτι,δεν σημαίνει ότι ισχύει. Μην ξεχνάτε ότι πριν πολλά χρόνια,κάποια από τα πιο λαμπρά μυαλά του τότε κόσμου πίστευαν ότι η γη ήταν επίπεδη. Τα λιπαρά έχουν αποκτήσει αυτή την κακή φήμη κυρίως εξαιτίας κάποιων ατόμων που παρερμήνευσαν έρευνες,που δεν είχανε την τεχνογνωσία τότε να διαχωρίσουν τα είδη των λιπαρών και επειδή επικρατεί η άποψη πως “τα λιπαρά παραμένουν σαν λίπος στο σώμα”.

Όλοι οι μύθοι θα αναλυθούν και απομυθοποιηθούν σε επόμενα άρθρα. Προς το παρόν ας δούμε μερικές από τις αλήθειες περι λιπαρών που ισχύουν

  1. Χωρίς κάποια λιπαρά,δεν μπορούν να αξιοποιηθούν ικανοποιητικά οι λιποδιαλυτές βιταμίνες A,D,E,Κ.
  2. Τα λιπαρά χωνεύονται πιο αργά από άλλες τροφές,με αποτέλεσμα να μην αισθανόμαστε συχνά πείνα
  3. Οι πρόγονοί μας τρώγανε περισσότερα λιπαρά και είχανε λιγότερες περιπτώσεις στεφανιαίας νόσου από ότι εμείς
  4. Κάποια λιπαρά,τα γνωστά απαραίτητα λιπαρά οξέα,πρέπει να τα πάρουμε από την διατροφή γιατί το σώμα μας δεν μπορεί να τα παράγει. Αυτά τα λιπαρά υποστηρίζουν το καρδιοαναπνευστικό,το αναπαραγωγικό,το ανοσοποιητικό και νευρικό σύστημα. Επίσης κατασκευάζουν και επισκευάζουν τις μεμβράνες των κυττάρων
  5. Τα λιπαρά μαζί με τους υδατάνθρακες,χρησιμοποιούνται για ενέργεια. Ενώ οι υδατάνθρακες αξιοποιούνται σε περιόδους έντονης άσκησης,όταν κάποιος απασχολείται με καθιστική εργασία και ζωή,τα λιπαρά είναι μια καλή εναλλακτική μορφή ενέργειας.

Αυτές είναι κάποιες από τις αλήθειες που ισχύουν για τα λιπαρά. Προφανώς δεν είναι μια ολοκληρωμένη λίστα αλλά αυτά τα 5 σημεία πρέπει να είναι αρκετά για να σας πείσουν το εξής

Τα λιπαρά και υγιεινή διατροφή δεν είναι ξεχωριστά πράγματα

Κάποια από τα πιο υγιεινά λιπαρά που μπορείτε να προσθέσετε είναι

  • Ξηροί καρποί
  • Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
  • Βούτυρο(για τηγάνισμα)
  • Αυγά(ολόκληρα)
  • Αβοκάντο
  • Λιπαρά ψάρια(όπως ο σολωμός)
  • Κόκκινο κρέας

Πόσα λιπαρά μπορείτε να βάλετε στην διατροφή σας? Αυτή είναι μια καλή ερώτηση την οποία δεν μπορώ να σας απαντήσω ειλικρινά,μιας και κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Να κάποια βήματα που μπορείτε να εφαρμόσετε εσείς οι ίδιοι όμως για να εξασφαλίσετε μια ομαλή μετάβαση

  1. Ρίξτε μια ματιά στα γεύματά σας
  2. Δείτε ποια από αυτά τα γεύματα έχουν αρκετούς υδατάνθρακες(πατάτες,ρύζι,μακαρόνια,ψωμιά,γλυκά)
  3. Αν μπορείτε,αντικαταστείστε τους με αυγά,αβοκάντο
  4. Αντί για επιδόρπιο φάτε μια χούφτα ξηρούς καρπούς
  5. Αντί για φυτικά λάδια,στο τηγάνισμα χρησιμοποιήστε βούτηρο(μην ανησυχείτε,θα συζητηθεί στο μέλλον)

Οι επιλογές περιορίζονται μόνο από εσάς. Αν βέβαια καταναλώνετε τακτικά κάποιες από τις τροφές που αναφέρω πιο πάνω τότε οι πιθανότητες είναι ότι η διατροφή σας είναι ήδη αρκετά καλή!

Εσάς ποια είναι η άποψή σας?Τα λιπαρά είναι κακά στην διατροφή ή καλά?Αφήστε τυχόν απορίες ή διευκρινήσεις που μπορείτε να έχετε στην ενότητα σχολίων!

2 responses to “Λιπαρά:Απαραίτητα στην διατροφή μας

  1. Pingback: Οι 10 εντολές για διατροφή « fotisff

  2. Pingback: Η διατροφική μου φιλοσοφία « fotisff

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: